Unbreakable skrev 2013-05-07 22:01:41 följande:
Jag dricker hellre grönt te om det finns men när jag blir pressad av folk som tycker att man är så snobbig att man måste kväsas om man säger nej till kaffe kan jag ta en kopp om jag är lite trött och inte orkar försvara mig verbalt. När jag är fit for fight säger jag artigt nej tack men ett glas kallt vatten (med ett leende) skulle sitta fint. Jag är en person som drar mycket uppmärksamhet till mig och jobbar ibland på att smälta in lite.
Tråkigt att du har träffat på snobbiga kaffedrickare. Jupp jag säger att det är kaffedrickarna som är snobbiga för det är de. Tycker inte alls det är snobbigt att föredra te före kaffe.
Här hemma hos mig så frågar vi alltid folk, vad vill du dricka så ger vi en radda med alternativ. Typ Kaffe/Te/Vatten/Saft/Mjölk.. Te har vi både svart och grönt och frukt/bär..
Vi har faktiskt några kaffedrickare i min vänkrets som ibland vill heller ta en kopp te, och ibland även min man vill hellre ha te än kaffe. Och så har vi en och annan som enbart är tedrickare också.