• Knäckemacka

Kaffekonsumtion?

Hur mycket kaffe dricker du en normal arbetsdag?

Frågan har luftats i trådar tidigare men nu kör vi en strikt vetenskaplig(?!) undersökning. För enkelhets skull räknar vi allt i enheter espresso på följande sätt:

Det går en espresso per latte, americano, macchiato, cappuchino etc etc i respektive standardstorlek.

Tack för din medverkan!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kaffekonsumtion?
  • Unbreakable

Jag dricker hellre grönt te om det finns men när jag blir pressad av folk som tycker att man är så snobbig att man måste kväsas om man säger nej till kaffe kan jag ta en kopp om jag är lite trött och inte orkar försvara mig verbalt. När jag är fit for fight säger jag artigt nej tack men ett glas kallt vatten (med ett leende) skulle sitta fint. Jag är en person som drar mycket uppmärksamhet till mig och jobbar ibland på att smälta in lite.

• mrsStatham

3-4 koppar +2 red bull om dagen 

Bara två saker är oändliga
  • EnAnonumius
    Unbreakable skrev 2013-05-07 22:01:41 följande:
    Jag dricker hellre grönt te om det finns men när jag blir pressad av folk som tycker att man är så snobbig att man måste kväsas om man säger nej till kaffe kan jag ta en kopp om jag är lite trött och inte orkar försvara mig verbalt. När jag är fit for fight säger jag artigt nej tack men ett glas kallt vatten (med ett leende) skulle sitta fint. Jag är en person som drar mycket uppmärksamhet till mig och jobbar ibland på att smälta in lite.
    Tråkigt att du har träffat på snobbiga kaffedrickare. Jupp jag säger att det är kaffedrickarna som är snobbiga för det är de.  Tycker inte alls det är snobbigt att föredra te före kaffe.

Här hemma hos mig så frågar vi alltid folk, vad vill du dricka så ger vi en radda med alternativ.  Typ Kaffe/Te/Vatten/Saft/Mjölk.. Te har vi både svart och grönt och frukt/bär..
    Vi har faktiskt några kaffedrickare i min vänkrets som ibland vill heller ta en kopp te, och ibland även min man vill hellre ha te än kaffe. Och så har vi en och annan som enbart är tedrickare också.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • blueangel

det är nog lite olika, dricker bryggkaffe 1-2koppar/jobbpass. Hemma dricker jag mindre, jag behöver inte ha kaffe varje dag, så genomsnitt hemma kanske 1gång/veckan... jag är nog ingen riktig kaffekärring ännu...

• JoBa
    Jennie med ie skrev 2013-05-08 18:08:23 följande:
    Nada, njet, inget. Jag dricker kaffe kanske 2 gånger/år och då alltid i form av Irish Coffee.

Ett utmärkt sätt att förstöra en kopp kaffe och ett glas whisky på samma gång!
  • JoBa
    Jennie med ie skrev 2013-05-08 19:56:34 följande:
    Det är enda gången kaffe är gott, och enda gången whisky är drickbart ;)

När det gäller det där irländska sötslisket man brukar ha till irish coffee har du en viss poäng, faktiskt.
Svar på tråden Kaffekonsumtion?