Anonym (Anmälan) skrev 2013-05-10 10:40:37 följande:
OJ! Det finns alltså bevis och erkännande på en pågående misshandel?
Isåfall har socialtjänsten verkligen gjort tjänstefel! Så fort socialtjänsten får kännedom om ett brottsutsatt barn SKALL de anmäla detta till polisen. Barnen ska få extra stöd i form av samtal med en person som är utbildad i området.
Vänd dig till enhetschefen på socialtjänsten. Ta hjälp av ett juridiskt ombud för fortsatt process gällande vårdnad umgänge boende.
Du har alla rättigheter och framförallt skyldigheter att skydda dina barn om de utsätts för misshandel. De ska inte lämnas hos en person som misshandlar dem.
Du har också möjlighet att polisanmäla pappan för misshandel.
Mvh Socialsekreterare, barn och familj.
Tack snälla du för din hjälp!
Om Soc inte gör någon utredning den här gången så kommer jag absolut ifrågasätta det och prata med enhetschefen. På mötet vi skall ha till veckan skall jag inte gå med på annat än att vi skriver ett avtal om att barnen skall bo hos mig. Om det inte blir så kommer jag vända mig till tingsrätten och söka om enskilt boende via dem.
Om det är någon annan som har erfarenhet ifrån liknande situationer får ni väldigt gärna skriva här i tråden. Eller om det är någonting som ni tycker jag borde tänka på. Allt är välkommet.