• Dandountiii

hjälp! barnvagn..

Jag kommer snart att få mitt andra barn och har inte hittat mig barnvagn som passar till 2 åring och nyfödd baby som ska vara enkel och stabil och lätt att köra.

vad finns det för Barnvagnar som kan passa bra till bägge barnen och inte vara trångt..  

Eleanor 130412
  • Svar på tråden hjälp! barnvagn..
  • Niju
    Dandountiii skrev 2013-05-08 16:12:09 följande:
    är den bra alltså bra utrymme för barnen att typ röra sig o inte känna sig fastklämda för visa ser stora ut men när man väl har i barnen känns det inte så skönt de kan inte strecka på sig.. 
    Eller vilken menade du? I mitt förra svar var hur jag upplevde Baby Jogger...
    Sitt delen på buggboo vagnen kändes bättre för dottern kunde röra sig bättre och huvudet hamnade inte lika när suffletten Glad
    Korgen är ju lite mindre men den används inte lika länge som sittdelen. 
  • Dandountiii
    Niju skrev 2013-05-08 16:31:56 följande:
    Eller vilken menade du? I mitt förra svar var hur jag upplevde Baby Jogger...
    Sitt delen på buggboo vagnen kändes bättre för dottern kunde röra sig bättre och huvudet hamnade inte lika när suffletten Glad
    Korgen är ju lite mindre men den används inte lika länge som sittdelen. 
    baby jogger pratar jag om..  
    Eleanor 130412 <3
  • Ekrlsn
    Dandountiii skrev 2013-05-08 16:20:18 följande:
    hur mkt köpte du den för ungefär?

Kan man köra in den i vanliga butiker då o små område eller är den stor? för visa brukar vara stora att man inte kan köra in sig genom butiken typ 
    Köpte den på rea för ca 2000, men den kostar nog inte mer än 3000 utan rean. Jag köpte en röd, den utgick ur sortimentet. 

Jag kommer in över allt med den, utan problem. Till och med närbutiker. 
  • CurreTott

Vi har en baby jogger city double. Upplever inte den som seg och tung. Väger 12 kg utan liggdel. Vi har också två år mellan barnen och vi använder aldrig den. Stora flickan vill inte åka mer utan vi använder vår singelvagn med åkbräda istället. Hon sover fortfarande middag men är vi ute på äventyr så vill hon ändå inte sova utan däckar i bilen hem eller på någons soffa om vi är bortbjudna. Ångrar nästan att vi köpte syskonvagn.

• Dandountiii
    Ekrlsn skrev 2013-05-08 17:31:13 följande:
    Köpte den på rea för ca 2000, men den kostar nog inte mer än 3000 utan rean. Jag köpte en röd, den utgick ur sortimentet. 

Jag kommer in över allt med den, utan problem. Till och med närbutiker. 
    låter som bra Barnvagn ska ner o kolla på en känna efter den kanske blir min favo..
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Ekrlsn skrev 2013-05-09 15:59:22 följande:
    Vart i landet bor du?

gävleborg men kommer få åka ner till stockholm har familjen där så kan lika gärna gå runt o kolla där också
    Eleanor 130412 <3
  • Dandountiii
    Ekrlsn skrev 2013-05-11 08:24:22 följande:
    Ok, tänkte om du ville testa min men jag bor i östergötland. Dock uppe i Sthlm då och då, e därifrån.
    så gulligt av dig.. jo jag själv är från stockholm men det var svårt med lägenheter där så var tvungen och flytta utåt om man säger så.. 
    Eleanor 130412 <3
  • Ekrlsn

Det förstår jag, jag tycker iaf att den e bra smidig i rulltrappor och hissar, den går in i alla jag har testat i sthlm. Går in i många affärer också inne i stan, även om man inte kommer in i dom allra minsta vrårna :D

• EmmaHenke

Jag älskade vår babytravel syskonvagn...stabil, lätt att köra, bra med plats för båda barnen och inte problem att komma in i butiker och så. Använde den mycket på landet men också jätte mycket i Sthlm.

• Dandountiii

av att läsa era inlägg blir jag rätt intresserad av att verkligen ha en.. såå nu tror jag att jag ska verkligen dra mig ner under veckan o testa mig med vagnen hittade en två butiker som har det annars är det bara att vänta tills jag kommer ti stockholm

Eleanor 130412 <3
Svar på tråden hjälp! barnvagn..