• Miinlillagroda

Vilket namn gillar du mest?

Vilket namn gillar du mest?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn gillar du mest?
  • Gweny

jag säger Elise/Elize.   Hade vi som tjejnamn med 2a barnet. blev dock en pojke.

• Vinterankan

Hanna och Emma är lika fina men skulle valt Hanna före då Emma låg i absoluta namntoppen för ett tag sedan och även om jag inte siktar på att vara unik genom mina barn så vill jag inte ha det allra vanligaste.

• Miinlillagroda

Tror ni att en Maja blir retad mer än andra barn? Med smeknamn och så? Tänker ni på en liten person när ni hör namnet Lilly? Passar det tex en jätte lång eller tjock 25 åring?

• Skruven
    Miinlillagroda skrev 2013-05-14 07:35:26 följande:
    Tror ni att en Maja blir retad mer än andra barn? Med smeknamn och så? Tänker ni på en liten person när ni hör namnet Lilly? Passar det tex en jätte lång eller tjock 25 åring?
    Jag tror att jag tycker Lilly passar på vem som helst, har ju ingenting med liten att göra, sedan tycker jag personligen att namnet Lilli är finare, eftersom det inte låter så engelskt.
  • Miinlillagroda

Maja då? Blir man som Maja retad och blir kallad Maja baja mm nu för tiden?

• MammaMila

Lilly el Elise, de andra är lite för vanliga. Maja är fint men alla heter ju det nu. 
    Känner barn som heter Maia-My etc, fina variationer på vanliga namn Malva är fint också om du vill ha förslag  

• enfråga

Hanna, fast tycker det blir snyggare om man lägger på ett H efter, alltså Hannah! :)

• Lilia

Alla namn är jättefina, men Emma känns så vanligt. Jag röstade på Elsie, jag valde mellan det och Maja.

• junjul
    Miinlillagroda skrev 2013-05-14 07:35:26 följande:
    Tycker Lilly passar alla former, åldrar osv ;) men majabaja får man nog fortfarande höra då och då..
Svar på tråden Vilket namn gillar du mest?