• 7feb

Hjälp innan vi går under

Har en 5 åring som utreds för Asberger eller högfungerande autism. Våra dagar är ett helvete. Förstår att alla är olika men snälla ge mig tips på hur man får en fungerande vardag utan konstanta bråk och utbrott.
    Hur mycket ska man tolerera?
    Hur når man dessa barn????

• Svar på tråden Hjälp innan vi går under
  • 7feb

Nej jag förstår att du inte har facit jag förstod bara inte hur du menade med din sista mening, om jag var på rätt väg

Han spottade nog för att provocera fram negativ uppmärksamhet för jag satt och fikade med en bekant i ett annat rum.

Jag beundrar er här inne... Känns dränerande.

• 7feb

Har någon erfarenhet av att få stöd från mellanvården?

• Blixa
    7feb skrev 2013-05-20 18:12:29 följande:
    Har någon erfarenhet av att få stöd från mellanvården?
    Inte personligen, men genom mitt arbete. Verkar ju superbra! Kan det vara tal om det för er del?
  • 7feb

Ja jag sa till Bup att jag knappt reder ut dagarna så om tre veckor ska vi ha möte med dem, vad kan de göra för en?

• Blixa
    7feb skrev 2013-05-21 19:03:03 följande:
    Ja jag sa till Bup att jag knappt reder ut dagarna så om tre veckor ska vi ha möte med dem, vad kan de göra för en?
    De har möjlighet att ha ganska intensiv kartläggning och stöd i hemmet. Om vi menar samma, så är de ett mellanting mellan "vanlig" BUP-kontakt och inläggning. Har möjlighet att vara ganska mycket hemma hos er och se vilka situationer som blir problem för er och komma med hjälp i just detta. Lycka till!
  • 7feb

Tack för allt stöd i tråden. Vi kämpar på och väntar utredning i juli.

Återkommer!

/

• Blixa
    7feb skrev 2013-05-28 12:56:25 följande:
    Tack för allt stöd i tråden. Vi kämpar på och väntar utredning i juli.
    Återkommer!
    /
    Lycka till! 
  • BusJohanna
    7feb skrev 2013-05-19 21:39:16 följande:
    Unik familj menar du att jag gör rätt? Eller att jag ska göra på något annat sätt? Bemötte att han spottade på mig med att lugnt säga att så gör man inte.

Tack Mucklas

Bra jobbat! Ja han ville nog ha en reaktion och uppmärksamhet och du gav det på ett bra sätt. Det kan ta många gånger innan han förstår att det räcker att säga till dig och att du lyssnar. Han vet säkert inte själv vad han vill många ggr.

Skönt med bup kontakt.

Beundrar dig med, som du kämpar!

Massa kramar!
  • BusJohanna
    7feb skrev 2013-05-19 21:39:16 följande:
    Unik familj menar du att jag gör rätt? Eller att jag ska göra på något annat sätt? Bemötte att han spottade på mig med att lugnt säga att så gör man inte.

Tack Mucklas

Bra jobbat! Ja han ville nog ha en reaktion och uppmärksamhet och du gav det på ett bra sätt. Det kan ta många gånger innan han förstår att det räcker att säga till dig och att du lyssnar. Han vet säkert inte själv vad han vill många ggr.

Skönt med bup kontakt.

Beundrar dig med, som du kämpar!

Massa kramar!
  • 7feb

Tack! Just nu kämpar vi med tvångsljud. Vet ibland inte vart jag ska ta vägen av frustration!!!!!!

• Asperger1998
    7feb skrev 2013-05-14 10:56:25 följande:
    Har en 5 åring som utreds för Asberger eller högfungerande autism. Våra dagar är ett helvete. Förstår att alla är olika men snälla ge mig tips på hur man får en fungerande vardag utan konstanta bråk och utbrott.
    Hur mycket ska man tolerera?
    Hur når man dessa barn????
    Jag har aspergers, högfungerande autism, ADHD. dyslexi och toretts jag är 14 år och när jag va liten bråkade jag och min mamma alltid och jag bråkade alltid i skolan, det finns medicinering som ritalin och concerta men jag fick för mkt biverkningar av dom så va tvungen att sluta. Jag vill säga att du har en lätt period framför dig men det tvivlar jag på, sen finns det avlastningshem/familj för att ha ett barn med diagnoser kan vara väldigt stressande för en förälder men man växer ifrån det en del jag och min mamma är bästa vänner vi bråkar inte mer men jag lyssnar nästan aldrig på henne typ va inte ute efter kl 10 osv. Men det kommer bli bättre! Kanske inte gör något för dig just nu då men. Du får gärna skriva till mig i PM om det är något du undrar över stor kram till er båda Nalle
  • 7feb

Tack Asperger1998. Jag återkommer gärna till dig med frågor via pm. En fråga nu bara- du skriver att du inte lyssnar på henne- varför gör du inte det?

Svar på tråden Hjälp innan vi går under