• jenst1

Vilken ståbräda anser du vara bäst? Går alla ståbrädor vika upp?

2 frågor i ett: Har en brio spin och ska införskaffa en ståbräda.

Tycker det verkar knepigt med hur man fäster den? fäster man på stången mellan hjulen känns det som den skulle vara ivägen för bromsstången, eller? någon som vet?

Går alla ståbrädor vika upp vid tex påstigning av buss, eller när den ej används?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Vilken ståbräda anser du vara bäst? Går alla ståbrädor vika upp?
  • josen 1

Vi konstaterade ganska snabbt att det inte är alla ståbrädor som passar till alla vagnar. Vi tog med vagnen till en butik så vi kunde prova :)

• Vinterankan

Tog också med vagnen. Tyckte först det var väldigt viktigt med en som kan vikas upp men köpte inte en sådan ändå. Går vi kort används den inte och då ligger den i korgen. När vi ska på bussar så är det bara att köra på och den sticker ju inte ut längre än handtaget så den är inte ivägen.

• jenst1

Tack!
    Vinterankan: jag tänkte mer att det kanske skulle bli svårt att komma över kanten el nåt, men är bussen el spårvagnen låg så kanske det bara är att köra på precis som du skriver.

Ska nog ta mig in till affären och prova. Hittade en på blocket till ett bra pris så jag håller tummarna att den finns kvar sen :)

Svar på tråden Vilken ståbräda anser du vara bäst? Går alla ståbrädor vika upp?