• min prince

hjälp min 3 mån bebis sover hela natten utan att vakna

hej alla där ut borde jag bli orolig för min bebis som är 3 måm han sover hela natten  jag matar han kl 23.00 sen vaknar han mellan 6-7 på morgonen och vill ha mat byta blöja sen somnar han om och vaknar kl 10 på morgonen han är rätt vaken på dagarna. 

men min fråga är ska jag väcka han mellan 2-4 på natt för att ge mat eller ska jag låta han vara tills han vaknar själv utan att störa han, 

• Svar på tråden hjälp min 3 mån bebis sover hela natten utan att vakna
  • magelita80

Min son började sova 8 Tim i sträck varje natt när han var 5 veckor. När han var 10 veckor så började han sova 12 Tim i sträck. Nu är han 3,5 år och sover fortfarande lika bra. En del barn sover bra från början. Inget att vara orolig för

• jashrinah

njut av det , min 1 vecka gamla pojk sover från halv 1 till halv 6 äter byter blöja och sedan sover han i 2-3 h igen ! eftersom han ökar stadigt i vikt säger bvc att det bara är att låta han sova under natten :) 
    man kan ju skratta sig lycklig <3  njut av det !  

• johannawe

Grattis säger jag bara! Låter helskönt att få sova hela natten. Min son e tre månader och första och längsta sovpasset är runt 3.5 timmar sen varje till var tredje timme under resten av natten. Hur har du lyckats? Vill gärna ha din nattrutin :)

• skogsvitter

Varför är du orolig? Det är ju inte alls särskilt länge utan mat (du matar ju på natten, fast du inte själv fattar det uppenbarligen? Både kl 23 och kl 6) och bebisen är ju inte direkt nyfödd längre? Varför i hela friden ska du väcka för mat ännu fler gånger? Är det något BVC har sagt? Går han upp dåligt i vikt? Om inte så förstår jag absolut inte oron, din bebis är fullt normal och äter ju som han ska så du behöver naturligtvis inte väcka mitt i nätterna bara för sakens skull.

• m0desty

Grattis och njut så länge det varar!!! Försök inte laga det som inte är trasigt.

• min prince
    johannawe skrev 2013-05-16 09:18:15 följande:
    Grattis säger jag bara! Låter helskönt att få sova hela natten. Min son e tre månader och första och längsta sovpasset är runt 3.5 timmar sen varje till var tredje timme under resten av natten. Hur har du lyckats? Vill gärna ha din nattrutin :)
    jag brukar ha  han vaken på dagarna han fick sova 2-3 timmar sen inte mer, du ska inte låta han sovs mellan 20-21.
    försök lek med han,  mellan 19-23  vill han ha mat hela tiden, när det började närma sig natten  börja jag gå in med han på rummen byter på   han sjunger för han så att han vet att det är natt, sen matar jag han tills han somnar. det är mina rutiner då sover han hela natten,,

mitt förslag är att inte låta ditt barn sova så mycket på dagen utan låt han va vaken lek med han, visst om han blir över trött så måste han sova. men du får inte lägga han bara för att du börjar bli less och vill han din egen tid, utan låt han få sova själv   lycka till
  • min prince
    skogsvitter skrev 2013-05-16 10:03:00 följande:
    Varför är du orolig? Det är ju inte alls särskilt länge utan mat (du matar ju på natten, fast du inte själv fattar det uppenbarligen? Både kl 23 och kl 6) och bebisen är ju inte direkt nyfödd längre? Varför i hela friden ska du väcka för mat ännu fler gånger? Är det något BVC har sagt? Går han upp dåligt i vikt? Om inte så förstår jag absolut inte oron, din bebis är fullt normal och äter ju som han ska så du behöver naturligtvis inte väcka mitt i nätterna bara för sakens skull.
    nää BVC har inte sagt det men eftersom när han föddes så var man uppe och gav han mat men sen helt plötslig vaknade han inte utan då var det jag som vaknade av oro och trodde det hade hänt nåt eftersom han inte hade vaknat, jag kollade på han då sov han så skönt ville inte väcka han  och lät han fortsätta sova, så blev lite orolig 
    men nu får han vakna när han är hungrig eller behöver byta blöja visst det är skönt men när han vaknar oojjj vad han skriker då är han hungrig 
  • xtinas

Min första tjej sov 11-12h nätter i ett sträck från det hon var 6-7v gammal! så länge de ökar i vikt och växer som det ska är det ingen fara. :)

• hannis

Min son är 3 månader och sover 20-04 varje natt dvs 8 timmar utan mat.

Min äldre son sov 21-07 utan mat i samma ålder.

Båda har växt och utvecklats helt normalt.

• Burberry

Öh vad är problemet? Är ju bara att njuta av hans lyxiga sovtider!

• FebruariVals

Min son började sova hela natten efter ca 3 veckor, gick upp i vikt å så. Är det så är det att bara njuta!

-Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
Svar på tråden hjälp min 3 mån bebis sover hela natten utan att vakna