De antyder att hon har problem
Hej, Ska försöka berätta men känner mig aningen förvirrad själv just nu.
Jag har en dotter som är 8 år och går i klass 1. Häromdagen hade jag ett samtal med hennes lärare (som jag litar på och som är jättebra) om att min dotter uppför sig illa i klassen ibland. Att hon pratar emot, inte vill göra vissa saker, inte visar respekt för vuxna i skolan och har svårt att sitta still. Läraren sa också att hon är som natt och dag de gånger jag är med och när jag inte är med. Det barn läraren beskriver känner inte jag. Jag känner min dotter som en snäll, lugn men aktiv tjej som vi aldrig haft några större problem eller svårigheter med utan som vi snarare har fått lyfta och stärka för att hon ska våga ta för sig och våga stå upp för sig själv och det hon tycker. När det hänt något i skolan vill hon absolut inte att jag eller pappa ska få veta det. Hon vill inte berätta om det hemma heller utan blir ledsen istället. Jag upplever att hon känner sig påhoppad och orättvist behandlad även om hon vet om att hon gjort något fel. Jag hade aldrig kunnat tro att vi skulle ha sådana här samtal med hennes lärare, snarare då angående nåt av hennes syskon men inte henne. Jag hör att de antyder att hon kan ha någon form av problematik inom NPF antar jag. Men jag har så svårt att tro på det för det är så olika från det barn som vi har hemma.
Fråga gärna om det är något som är oklart. Jag vill mest ha lite input utifrån och om det verkligen kan vara frågan om något NPF när hon är så "lätt" hemma och man kan ta med henne överallt utan att behöva oroa sig för att det inte kommer funka. Känner mig mest förvirrad och lite ledsen över allt som händer och förstår inte riktigt varför hon gör så i skolan men ingen annan stans.