• 840116

pappan vägrar skriva över dagar och vägrar vara pappa ledig vad gör jag ????

Hej jag har ett litet problem som ja skulle behöva råd med mig. Jag är ensamstående mamma till min son som är 10 månader .. Jag och barnets pappa har gemensam vårdnad .. men vi är inte sams han o jag tyvärr av massa olika anledningar... Men de ja behöver råd med är min mamma dagar är slut och ja måste börja jobba För att klara mig ekonomiskt blandannat .. Och jag så till barnets pappa att hanfår lov att vara pappa ledig nu måndagar till torsdagar 7-18.. Men fick tillsvar att ja kan inte kräva att han ska vara pappa ledig nu .. Och ja skulle dra åt helvete ..... Vet inte va jag ska göra han vill inte skriva över dagar heller behöver tips va gör jag ja måste jobba eftersom mina dagar e slut ....

• Svar på tråden pappan vägrar skriva över dagar och vägrar vara pappa ledig vad gör jag ????
  • Trolle40

Soc kräver 5 dagar i v just för att det ska vara ca 1 år man kan vara hemma

• Lindsey Egot the only one

Trolle
    Fast det är inte TS problem utan mannens problem att han inte planerat omsorgen för sitt barn bättre med mamman. Men han kan ju göra det på ett enkelt sätt och det är att föra över 2 månader på mamman. Annars kommer hon ha ett försprång inför kommande årdnadstvist då pappan inte planerat in föräldrarledighet och tänkt på sitt barns bästa.

• Trolle40

Men han kanske vill ha sina dagar till senare

• chrissepisse
    Trolle40 skrev 2013-05-20 18:53:40 följande:
    Men han kanske vill ha sina dagar till senare
    Det kanske hon också hade velat.
  • Trolle40

Då har hon fått leva på mindre pengar

• likamedfalskt

Hej TS. Jag vet vad du går igenom för jag har råkat ut för samma sak själv. Jag sitter i sitsen att dagarna han ville hålla så hårt på nu brinner inne för han har inte tid att vara föräldraledig.

Jag tycker du ska stämma honom om vårdnaden för ni har uppenbart så stora samarbetssvårigheter att enskild vårdnad förmodligen skulle vara det bästa för barnet,

• augustisten
    Trolle40 skrev 2013-05-20 18:56:00 följande:
    Då har hon fått leva på mindre pengar

Varför ska föräldraskapet vara hennes ansvar att organisera?

Som tur är kommer tingsrätten att se det som att han Inte samarbetar, och det interimistiska beslutet är det ingen nämnvärd handläggningstid på. Det får laga kraft direkt och gäller fram till domslut. Pappan har i princip avsagt sig vårdnaden genom att agera så ansvarslöst och dumt.
  • 840116
    Vila skrev 2013-05-20 10:09:26 följande:
    Strunta i Trolle40, gör som jag har gjort och bara skrolla ner. Hen har uppenbarligen inte läst dina svar ordentligt. Men gör som andra skrivit - kontakta soc, f- kassan och familjerätten och beskriv din situation så snart och så noga som möjligt så får de hjälpa dig. Hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig och ditt barn.

Jag tror trolle40 kan vara barnvakt gratis.

• 840116
    Vila skrev 2013-05-20 10:09:26 följande:
    Strunta i Trolle40, gör som jag har gjort och bara skrolla ner. Hen har uppenbarligen inte läst dina svar ordentligt. Men gör som andra skrivit - kontakta soc, f- kassan och familjerätten och beskriv din situation så snart och så noga som möjligt så får de hjälpa dig. Hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig och ditt barn.

Tack ... har pratat med advokaten som ska lämna ett nytt schema Förslag till pappas advokat .. Om de inte går blir de en stämning tyvärr
  • Trolle40

Nån måste organisera det o pappan vägrar då han man som mamma inte mycket att välja på , det funkar så i Sverige ! Absolut skulle jag lätt kunna vara barnvakt om det gick

Va bra Trolle du börjar på måndag kl 06:30 med inskolning.

• augustisten
    Trolle40 skrev 2013-05-20 19:13:35 följande:
    Nån måste organisera det o pappan vägrar då han man som mamma inte mycket att välja på , det funkar så i Sverige ! Absolut skulle jag lätt kunna vara barnvakt om det gick

Jo man har valet att se till att en oansvarig pappa inte är med och fattar viktiga beslut om barnet och inte får vara föräldraledig - alls.

Det är absolut inget jag brukar förespråka, men i fall som det här är det nog nödvändigt. Det brukar även tingsrätten anse.
Svar på tråden pappan vägrar skriva över dagar och vägrar vara pappa ledig vad gör jag ????