• AndersFl

Skäl att avsky sommaren..

Ja jag har aldrig varit något större fan av sommaren (ja ursäkta om jag startar många trådar men jag är på diskussionshumör idag)

Speciellt Juni tycker jag är den värsta månaden. Då kan det vara olidligt hett i några veckor för att sedan avslutas med några hejdundrande åskväder.

När det är sån hetta (typ 30 grader i skuggan) kan man ju knappt göra någonting utan att svettas floder och få hjärtklappning.

Hur folk kan tycka att det är njutbart är en gåta för mig.

Folk är nästan besatta av sommaren.. "Åååh äntligen sommar, sol och värme".

Sen i slutet av Juli börjar folk gnälla istället.. "Usch vad varmt det är, det går ju varken att vara inom- eller utomhus, hoppas det blir svalare snart".

Ja men då fick de ju den värme de så hett har längtat efter, so whats the problem?

Tacka vet jag hösten, då man äntligen kan andas frisk luft och det blåser friska vindar!

Hösten kommer alltid att vara min favoritårstid!

Är jag den enda som inte gillar sommaren eller finns det fler?

• Svar på tråden Skäl att avsky sommaren..
  • Gizmo

Jag som trodde att jag var ensam om att avsky sommaren!? Jag hatar när det är varmt och svettigt, man orkar ingenting och det är svårt att sova. Förutom detta elände så störs man av alla jävla insekter, framför allt getingar! Är livrädd för sånt som sticks...Demon

Hösten är klart bäst, klart och kallt! 

• sisley

Jag trivs med solen när tempen ligger runt 20 grader C men inte varmare än så. Jag tycker om att vara lite påklädd och blir det för varmt ute att man bara svettas och flåsar så är det ju inte skönt med värmen. Jag har bott långa perioder i både Mellanöstern och Sydamerika och värmen där kan vara brutal. Svenska sommaren är betydligt trevligare med en solig vår eller höst smäller högre.

• stickkontakt

Fast ni som ogillar värme kan ju alltid ta en semester långt upp i norr under juli-augusti. Det är trots allt väldigt få dagar per år det är över 25 grader här. Förra året var det ca 5 dagar med över 25 grader i Stockholm. Vi som får problem på vinterhalvåret måste ju i princip flytta utomlands eftersom det är kallt i ett halvår.

• stingrocka

Jag är inte heller förtjust i 30 grader och utan ett moln på himlen..gillar när det är lagom varmt. Så man kan grejja ute i trädgården utan att svettas bort, kunna sova på nätterna utan att man svettas floder... Endag gången jag vill ha riktigt , riktigt varmt är när jag ligger på stranden eller vid en pool och kan hoppa i och svalka av mig när jag vill och inte behöver göra något ansträngande. Flört

• Gizmo

Kan gärna tänka mig att flytta till Gällivare eller nåt, men har inte råd att flytta dit, tyvärr.

• Chaplin89

Nä, är inte heller sommarens största fan! Gillar våren bäst när det blir lagomt varmt i solen mot husväggen, björkarna börjar skimmra i ljust grönt och sädesärlorna trippar fram på gräsmattan. Sen kommer den olidliga värmen, mygg och knott och min allra största skräck: getingen!!! Varmt får det gärna vara när man åker utomlands så man får ligga på stranden och bada hela dagarna, då är det ok :)

• En struts

Just den sommaren som varit, och hur det varit nu i vår, så är det väl inte direkt någon värme att klaga på. Tvärtom, pissvädret vill ju aldrig ta slut. Bor i Stockholm, och här var det ju ändå lite bättre än övriga landet förra sommaren.
    I norr har det varit vinter nu. KUL! Stackars dom!
    (Men bara för att jag inte älskar pissväder betyder det ju inte att jag älskar värmeböljor.) Ni som nu klagar på att sommaren är i antågande, tycker ni det är perfekt väder nu då, eller? :?

• Aniiee

Jag HATAR sommaren. Varje år vill jag flytta till antarktis! Mygg, pollen, mygg, värme, pollen, folk som vill släpa med en till strand/badplats/whatever, pollen, folk överallt, pollen, mygg, ficktjuvar, pollen, värme.....

Å andra sidan finns det en del ögongodis.....

Nej, det väger inte upp. HATAR sommaren. *lufsar ut i badrummet och tar ytterligare en allergitablett....* 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • sisley
    En struts skrev 2013-05-19 17:57:46 följande:
    Just den sommaren som varit, och hur det varit nu i vår, så är det väl inte direkt någon värme att klaga på. Tvärtom, pissvädret vill ju aldrig ta slut. Bor i Stockholm, och här var det ju ändå lite bättre än övriga landet förra sommaren. I norr har det varit vinter nu. KUL! Stackars dom! (Men bara för att jag inte älskar pissväder betyder det ju inte att jag älskar värmeböljor.) Ni som nu klagar på att sommaren är i antågande, tycker ni det är perfekt väder nu då, eller? :?

Jag hatar förvisso inte sommaren men vädermässigt föredrar jag vår/försommar så vädret som varit nu i ngn vecka har varit underbart.
  • Miss Blue

Hatar inte sommaren, men kan ha riktigt svårt att sova om det är för varmt. Har till och med varit tvungen att ta sömntabletter en hel sommar då det för jävligt.

• Miss Blue
    Gizmo skrev 2013-05-19 15:10:59 följande:
    Jag som trodde att jag var ensam om att avsky sommaren!? Jag hatar när det är varmt och svettigt, man orkar ingenting och det är svårt att sova. Förutom detta elände så störs man av alla jävla insekter, framför allt getingar! Är livrädd för sånt som sticks...Demon

Hösten är klart bäst, klart och kallt! 
  • Miss Blue
    Tiger Fizz skrev 2013-05-19 14:04:45 följande:
    Jag håller med om att hösten är en bra årstid.Jag har heller aldrig gillat sommaren riktigt.Värst är väl då när det blir så där stekhett och det håller i sej ett bra tag.Att försöka sova på nätterna då är en ren mardröm!=/

Det enda positiva är att det är ljust.=) 
Svar på tråden Skäl att avsky sommaren..