Anonym (Fattar inte) skrev 2013-05-21 18:00:09 följande:
Barnen har ingen diagnos eller sjukdom eller så. Mamman tar inte heller med dem på någon semester inom Sverige på "sina" veckor. Vi åker inte utomlands varje år utan vartannat/ vart tredje beroende på hur mycket andra resor vi gör ( skidsemester etc) och faktisk pga att vi väljer att ta med ALLA barnen när vi väl åker . Så om biomamman resonerar att " de ändå får åka med pappa" så håller ju inte de resonemanget. Jag känner lite att hon kan ju inte lägga hela ansvaret för barnens "sommarlov" på oss , hade vi gjort likadant så hade de ju inte fått åka någonstans , någonsin. Jag kan kanske förstå om man åker med vissa barn ett år och de andra barnen ett annat år men att alltid låta de äldre barnen stanna hemma ... Jag ville nog mest skriva av mig min irritation
Och visst får man skriva av sig sin irritation - absolut!
Men det bästa svaret får du nog ändå om du frågar kvinnan ifråga! Istället för att alla "biosar" här inne börjar dra alla "bonusar" över en kam, o vice versa.
Eller acceptera att den här kvinnan gör sina val annorlunda än vad du gör.
Det är väl jättebra att ni reser ibland med barnen!
Och väljer ni inte att göra det så är det ingen katastrof heller - långt ifrån alla familjer åker på långa o dyra semestrar.
Du kommer aldrig att kunna påverka denna kvinnas val ändå, så fokusera på vad du själv gör för val istället o var nöjd med dem så slipper du gå runt o vara irriterad