• hannaparisa

    Fortsätta vara vän med kille som dissat en?

    Hej! Blev för några månader sedan kär i en god  vän och kunde inte hålla mig och ringde därför upp honom och berättade som det var och han förklarade att han min känslor inte var besvarade, men att han gärna ville fortsätta vara min vän. Sedan dess har vi endast träffats en enda gång och pratat i telefon några gånger och jag har försökt att vara mig själv och bete mig som vanligt även om jag inombords fortfarande har starka känslor för honom och tänker ofta på honom och ser galet fram emot minsta lilla telefonsamtal eller sms från honom. Jag har sagt att jag inte längre känner något för honom och det har jag gjort för att inte förlora honom som vän men samtidigt mår jag dåligt och kan inte sluta tänka på honom. Han ringer inte lika ofta heller, utan för det mesta är det jag som får ta initiativ, vilket jag inte längre göra för det känns fel att jag hela tiden ska ringa honom.

    vill ni ge mig råd? Vad ska jag göra, sluta umgås med honom eller fortsätta så här? Jag är galet kär i honom, han är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista när jag går och lägger mig. 

    Tacksam för alla råd jag kan få! 

  • Svar på tråden Fortsätta vara vän med kille som dissat en?
  • roffe

    Du ljuger för din kompis, det tycker jag är fult. 

    Var ärlig. 

    Han ringer inte så ofta för han är rädd att du ska tro att han är kär i dig oxå antagligen.

    Jobbig situation :(   Det enklaste för att glömma någon är ju att sluta träffa personen, iaf för mig, men du känner nog själv innerst inne vad som är bäst att göra. Det är ju ditt liv och du bestämmer, men tänk bara på att han blir ju på ett sätt utnyttjad när du säger att allt är som vanligt men du är jättekär. Du undanhåller saker. 

    Så kan inte jag göra mot varken vänner eller nån jag är kär i. Jag förstår att det är för att du inte vill förlora honom och bara så gärna vill vara i hans närhet, men det är inte schysst. Inte mot dig heller egentligen :(

    Jobbigt att bli kär i en polare, fy tusan. Önskar jag kunde ge mer och bättre råd.  

    Men det bästa jag kan säga är väl försök glömma och gå vidare :/ 

  • hannaparisa

    Roffe, 

    Tack för ditt svar! Vet att det är fult att ljuga och som du säger så gjorde jag det för att inte  förlora honom. Men samtidigt känns det inte allsbra. Han är konstant i mina tankar och jag mår inte bra av detta. Det känns fel och varje gång vi har ett långt och trevligt samtal blir jag så himla glad och börjar hoppas på att han kanske en dag kommer att blir kär i mig.  Jag kan inte fortsätta så här. Funderar på hur jag ska "göra slut" på vår vänskap. Ska jag berätta som det är eller bara sluta höra av mig till honom? Det sist känns så fel att göra. 

  • Opappan
    hannaparisa skrev 2013-05-19 23:55:22 följande:
    Det gör så himla ont i mig! 
    Sluta höra av dig till honom, enda lösningen... så länge som du har kontakt med honom kommer du inte bli av med "besattheten".
  • roffe
    hannaparisa skrev 2013-05-19 23:53:20 följande:
    Roffe, 

    Tack för ditt svar! Vet att det är fult att ljuga och som du säger så gjorde jag det för att inte  förlora honom. Men samtidigt känns det inte allsbra. Han är konstant i mina tankar och jag mår inte bra av detta. Det känns fel och varje gång vi har ett långt och trevligt samtal blir jag så himla glad och börjar hoppas på att han kanske en dag kommer att blir kär i mig.  Jag kan inte fortsätta så här. Funderar på hur jag ska "göra slut" på vår vänskap. Ska jag berätta som det är eller bara sluta höra av mig till honom? Det sist känns så fel att göra. 
    Hör av dig och säg bara som det är, att du inte kan sluta tänka på honom och att det bästa vore att hålla sig borta så man kan läka sin obesvarade crush ifred :) Det är verkligen sjukt jobbigt att vara obesvarat kär, fyfan för det säger jag bara, been there, done that :)

    Sen är det jobbigt att vara den som den andra är kär i oxå, har även varit i den situationen och det är så jobbigt att inte kunna ge den man bryr sig om vad den behöver pga man bara inte har dom känslorna. Så det blir nog en lättnad för båda :)
  • Opappan
    Opappan skrev 2013-05-19 23:57:04 följande:
    Sluta höra av dig till honom, enda lösningen... så länge som du har kontakt med honom kommer du inte bli av med "besattheten".
    Och försök hitta negativa saker med honom, det kan underlätta.  För somd et är nu ser du nog nästan bara hans positiva gulliga söta puttinuttiga(?) sidor och det hjälper inte ett dugg
  • hannaparisa

    Roffe och Opappan! 

    Tack för era svar.  Innan jag fick känslor för honom var han en av mina bästa vänner. En vän som jag kunde spendera timmar med och prata om allt möjligt och en person som såg mina goda och starka sidor och alltid uppmanade mig till att tro på mig själv och satsa högt. Han har alltid varit så öppen och ärlig mot mig och anförtrott mig privata saker om sig själv. Att ha förlorat den vänskapen gör mig så oerhört ledsen.  Men det känns som om det enda rätta är att sluta umgås med honom. Jag tänker vänta tills han hör av sig och sedan säga som det är och sluta umgås med honom. 

  • Opappan
    hannaparisa skrev 2013-05-20 00:10:09 följande:
    Roffe och Opappan! 

    Tack för era svar.  Innan jag fick känslor för honom var han en av mina bästa vänner. En vän som jag kunde spendera timmar med och prata om allt möjligt och en person som såg mina goda och starka sidor och alltid uppmanade mig till att tro på mig själv och satsa högt. Han har alltid varit så öppen och ärlig mot mig och anförtrott mig privata saker om sig själv. Att ha förlorat den vänskapen gör mig så oerhört ledsen.  Men det känns som om det enda rätta är att sluta umgås med honom. Jag tänker vänta tills han hör av sig och sedan säga som det är och sluta umgås med honom. 
    Det kanske blir svårt att hitta negativa saker med en sådan person som du bekriver, men det finns!..bara man gräver lite! ;D
    Tillexempel, varför skulle han inte vilja ha en sån som dig? En sån fin tjej som dig liksom. Se, det måste finnas nått fel på honom ellerhur
  • Opappan

    en bra medicin mot sådan kärlek som du beskriver är Distans (minst 3 månader), ilska (komma på negativa aspekter med att vara ihop med personen och personen och sömn(försöka sova när man känner att deprisitonen kryper in på skinnet). Och samtidigt ska man inte glömma sig själv, om han inte vill ha dig så finns en fruktansvärd mängd med andra rejält bra killar som skulle vilja ha dig:)

  • hannaparisa

    Fy!! Han ringde i dag och vi pratade i ca en timma och han var jätte söt och undrade tom om jag ville ta en fika med honom i veckan. Jag tackade ja och vågade inte berätta för honom om hur jag egentligen känner och mår. Han var så glad och jag ville inte göra honom ledsen. Efter vårt samtal har jag gråtit non-stop i flera timmar och mått jätte dåligt. Vill inte förlora honom men mår samtidigt så himla dåligt efter varje träff eller samtal. Kände mig så stark och trodde att jag skulle fixa det men det gick inte alls bra.

  • Vemannars

    Tycker du ska försöka slappna av lite och se hur det går på fiket, vem vet han kan ju ha tänkt på det hela också.

    Om du märker dock att han vill hålla sig till enbart vänner så får du antingen släppa helt, eller låta han som får vara den som hör av sig. Vet dock att det kommer kännas helt förjävligt 

  • MariaJosefine

    Får jag hoppa in i den här gamla tråden jag kom över...

    Jag är i en liknande situation,, kär i kollega på jobbet,, mår dåligt, tänker på honom jämt. Trodde det var besvarat  då han flörtat hur mkt som helst, men verkar inte så tyvärr.
    Vi är en liten arbetsgrupp på 7 personer så det är svårt att komma ifrån honom, går inte. Att ignorera blir konstigt med, byta jobb? Vet i tusan hur man ska hantera denna situation.... nån som har några råd? På hur man ska förhålla sig till honom på jobbet...

  • BurningSouls

    Sluta vara hans vän..varför vill man plåga sig själv så?

Svar på tråden Fortsätta vara vän med kille som dissat en?