• Maria Helena

    44 år och insemination

    Jag är 44 år och har tre barn sedan tidigare, men har en sån barnlängtan. Jag tänkte den här månade pröva på insemination. Jag har tittat runt lite angående olika kliniker för jag måste göra inseminationen privat för jag är ensamståeden. Finns det flera som jag, skulle vara roligt om vi kunde stödda varandra

  • Svar på tråden 44 år och insemination
  • Familjen Knasboll

    Vill önska dig lycka till!! Jag har precis fått mitt fjärde Barn och blir 39 år i år. Men får jag önska såvill jag försöka få minst ett till...och då är det Danmark som gäller för mig Kanske kanske börjar jag nästa sommar - om kroppen kommit igång tills dess.

  • Maria Helena

    Jag prövar i Finland för det är billigare i den kliniken som jag gör. Det kostar 300 euros för insemination och 139 euros för sperman. Jag hade velat göra heminsemination men Cryo-bank skickar inte sperma till privata personer i Finland.

  • Familjen Knasboll

    Ah så spännande!! Hoppas att det går vägen för dig
    Finland är ju egentligen "närmare" för mig (bor på östkusten) än vad Danmark är...men jag har så bra kontakt med de på Vitanova efter att min Tvåa blev till där, så jag vill inte byta.
    Men kanske är det enklare att ta sig med båt över till Finland än att fixa tåg osv till Danmark.... Kanske vore värt att klura på tills det är dags   


    Enastående ensamstående Fyrbarnsmamma
  • Maria Helena

    Jag har gjort mina två äldsta barnen i Danmark i jordermoderkliniken, men då bodde jag i Sverige. Jag flyttade till Finland 2007 och 2008 så gjorde jag min dotter här i Finland och jag har ett så stort tillit till doktorn här i Finland, jag känner mig  trygg och kan slappna av. Jag vill även göra inseminationen här i Finland för det är en doktor som gör inseminationen och doktorn kan skriva  ut recept på hormoner om det skulle behövas.

  • SaraBara

    Hej, Jag undrar hur det gått för dig? Ser att tråden är gammal, men jag frågar så får vi som om du ser detta? Jag går själv i tankarna och är 44 år... 

  • JästHummer

    Ja det blir ju fantastiskt fint. Lagom tills ungen är i tonåren och behöver stabila vuxna föräldrar i sin närvaro så sitter där en morsa mitt i klimakteriet.


    Piller och kemikalier hjälpte ju ungen till världen, då ska väl piller och kemikalier hjälpa mamma med fortsättningen.

  • saywhat

    "Jättehummer" din bittra lilla sak. Varför tar du inte och kniper igen. Det du säger brister på så många olika sätt så orkar inte ens ;). Idiot.

Svar på tråden 44 år och insemination