• ALLIEVERDO

Jag fick ett SGI innan jag gick på föräldraledigt, nu har lönen gått upp...?

Hej,

Jag jobbar inte heltid (fast jag försökt få det länge) och jobbade därför mycket extra pass. Så när jag gick på föräldraledigt så räknades mitt SGI ihop till en viss summa pga massa ob och extratimmar jag haft regelbundet osv. Massa krångel iaf.

Jag är fortfararande föräldraledig och nu har lönen gått upp varje år sen dess. Egentligen ska man väl säga till om det är något som förändras, men jag litar inte riktigt på det. JAg menar jag ska väl egentligen få högre SGI efter som lönen höjts? men är rädd det blir krångligt fel. För på pappret på vad jag har för arbetstider, ob och ja årsinkomst så står det en summa på 60 000 mindre än det jag har som SGI nu. Men det är ju för att de inte räknat på de extratimmarna som hon på kontoret räknade ut innan jag gick på föräldraledigt (de har bytt kontorist).

Hur fungerar det egentligen? borde inte jag fått högre varje gång det höjts utan riskera sänka mitt sig eftersom jag hade jobbat upp det?

• Svar på tråden Jag fick ett SGI innan jag gick på föräldraledigt, nu har lönen gått upp...?
  • Försäkringskassan

Hej,

Det är ju din grundlön som förändras när man får en löneförändring. Övriga tillägg som ob, mertid, övertid  får då oftast kvarstå.
    Ta kontakt med ditt lönekontor så hjälper dom dig med denna beräkning. Därefter kan du meddela Kundcenter 0771-524 524 (förälder) Vi behöver också veta när avtalet blev undertecknat och klart.

Hälsningar
    André Handläggare 

• ALLIEVERDO
    Försäkringskassan skrev 2013-05-22 20:02:39 följande:
    Hej, Det är ju din grundlön som förändras när man får en löneförändring. Övriga tillägg som ob, mertid, övertid  får då oftast kvarstå. Ta kontakt med ditt lönekontor så hjälper dom dig med denna beräkning. Därefter kan du meddela Kundcenter 0771-524 524 (förälder) Vi behöver också veta när avtalet blev undertecknat och klart. Hälsningar André Handläggare 

Det är ju det att hon som gör lönen nu på jobbet eg inte är utbildad till det utan fick hoppa in och lära dig det när hon som sist gjorde mii slutade. Rädd hon inte kan
Svar på tråden Jag fick ett SGI innan jag gick på föräldraledigt, nu har lönen gått upp...?