• Anonym (TS)

Tänd på min svåger - vad ska jag göra?

Det har alltid varit lite spänt mellan honom och mig, vi har nästan aldrig ens pratat utan mest undvikt varann. Jag har alltid trott att han ogillar mig väldigt mycket. Tyvärr har väl jag alltid funnit honom intressant. Han är inte ett dugg snygg egentligen och har heller inte någon speciell personlighet.

Vi är en familj som träffas mycket. Äter mat tillsammans minst två dagar i veckan och ja, umgås MYCKET med varann. Som sagt har jag hållit mig väldigt undan tidigare eftersom han betett sig som han gjort. Nu de senaste månaderna har han börjar prata med mig, fråga mig saker och skämta riktigt mycket. Knuffar och skojbråkar nästan med mig. Det är till och med en sådan stor förändring så min man lagt märke till det och kommenterat det till mig.

Jag har ingen aning om ifall han menar något med sitt beteende men jag älskar det. Jag älskar verkligen uppmärksamheten och det förbjudna i det jag känner. Jag fantiserar en hel del om oss två. Tyvärr är jag en riktigt bekräftelsekåt kvinna och tidigare i vårat förhållande har jag varit otrogen flertalet gånger. Bara med upptagna män/killar. Det är något med det som jag finner så oerhört spännande.

Medvetet använder jag mer smickrande kläder när vi ses nu. Jag retas diskret och jag vet att det är så fel... Sommaren kommer nu vilket betyder grillkvällar där alkohol kommer finnas, hur ska jag kunna göra rätt?! 

• Svar på tråden Tänd på min svåger - vad ska jag göra?
  • missan75

Du ska inte göra ett skit och låta det passera.

• Wench85

Om du gillar bekräftelsen och har varit otrogen ett par gånger är det kanske dags att fråga dig vilken typ av förhållande du vill ha. Att du inte vill leva monogamt men din partner vill det är antagligen inte hållbart i längden.
    Finns det andra alternativ som ni båda kan vara nöjda med?

Men lämna för guds skull han bror utanför samtalet...

• fläta

Nasty.

Hoppas det rör sig om en planerad liten näsbränna. Ts man har kanske fått reda på vad han glada bekräftelsekåta kvinna haft för sig och berättat det för sin bror. Brorsan som vet att ts alltid glidit runt i sin egen fukt så fort hon befunnit sig i samma rum som honom erbjuder sig att göra bort henne. Han skämtar lite med den kåta, som blir ännu kåtare, och lutar sig tillbaka och inväntar de grillfester som hon ser så fram emot. Där gör den lustande kvinnan sitt drag bara för att upptäcka att släkten hånskrattar och pekar finger åt henne. 

Ja, man kan ju i alla fall hoppas.  

• Olssonskan
    Anonym (biter ihop.) skrev 2013-05-24 00:40:21 följande:
    Man bestämmer sig, biter ihop och "röstar med fötterna"- dvs. väljer att promenera bort från farliga situationer. Även om man inte kan styra över sina känslor så kan man styra sin fötter och ben förhoppmimgsvis..

Håll dig undan, sätt dig inte i situationer där du kan "balla ur".
    För det skulle verkligen bara leda till katastrof och eländes elände. 
    Rösta med fötterna!

Jag tycker att det låter som om du inte vill leva med din man längre.
    Gör slut, separera eller kom överens om ett öppet förhållande (om han också vill det).

Men jag betvivlar verkligen att han vill att du ligger med hans bror.
    Har du en syster? Vad skulle du känna om hon och din man hade lite skönt rajtan? 

Tänk efter vad det är för hemsk sårande soppa du så ivrigt vill koka ihop.
    Har ni barn så tycker jag att du ska göra slut eller söka kuratorskontakt. Ditt beteende är ett hot mot din och din familjs hälsa/ psykiska hälsa. 
  • Anonym (TS)

Jag vill såklart inte ha det såhär, jag älskar ju min man! Jag har aldrig tänkt att jag ska, eller kommer göra något närmande mot honom. Mer än det lilla oskyldiga som jag nu redan gjort. Jag önskar att jag bara kunde sluta känna såhär. Att sluta umgås med den familjen går inte... Så jag antar att det enda jag kan göra är att bita ihop och och hoppas det går över. Jag gruvar mig för imorgon...

• Anonym (farlig flirt)

Jag tycker heller inte det låter som att du ber om hjälp, utan istället att du njuter i fulla drag av det där pirret i magen som svågern framkallar. Tror du leker en farlig lek som kan kosta mer än det smakar.

Om du värdesätter din man och det ni har tillsammans så tycker jag att du omgående ska lägga av med detta flirtande. Vi är inga hjälplösa kollin, utan vi gör medvetna val. Du leker med elden! Jag skulle nog hålla mig från alkoholen på grillkvällarna om jag var du.

• Anonym (attraherad)

TS, jag har varit attraherad av maken bror i över 20 år nu. Inte på något jobbigt sätt för till skillnad mot dig har jag aldrig velat göra något av känslorna. Inte ens när brodern skilde sig för några år sedan.

Brodern gillar mig, han sjöng en fantastisk kärlekssång till mig på bröllopet och har även senare visat det. Det är en rent platonisk kärlek och det ska ju vara det finaste sägs det...

Men det är ju just det att det är förbjudet som gör det lockande. Inte sjutton skulle jag stå ut med brodern mer än en vecka! Och bara tanken på att ha sex med någon som inte vet hur jag vill ha det är faktiskt rätt avtändande när jag lämnar fantasierna.

Så lär av ett proffs: var trevlig, inte flirtig. Inget sitta i knä, inga tvetydiga kommentarer. Håll det för dig själv. Antingen självdör det eller så fortsätter du att vara attraherad men på en rimlig nivå. Ärligt talat är det ju ganska traumatiskt för en hel släkt om man skulle "byta bror".

• Anonym (råd)

Du borde jobba med din självkänsla för att få bort ditt extrema bekräftelsebehov, eller leta efter andra sätt att få utlopp för det.

• Älskar min svåger

Hej, jag har ett liknande problem fast ännu värre. Jag träffar min svåger i stort sett varje dag och älskar honom så mycket, vet att han har starka känslor för mig också och för ca 6 månader sen skilde han sig från sin fru. Efter att hon flyttat träffas vi ännu mer ofta, han får mig att känna något jag inte trodde fanns, blir helt förtrollad i hans närvaro. Har aldrig tidigare upplevt att sex kan vara så fint, som om det vore en riktigt romantisk film, Jag hatar min egen man o vi har inget liv tillsammans, har blivit misshandlad både psykiskt o fysiskt i 12 år med honom o jag vågar inte lämna honom. Sex med min man man får mig illamående och allt han gör eller säger retar mig. Vi har 3 barn och den enda som stöttar mig i allt är hans bror. Håller på att bli tokig, jag försöker verkligen få bort mina känslor men det går inte... Vill inget hellre än att leva med min svåger, han är helt underbar.. Samtidigt vet jag att vi aldrig kan ha ett liv tillsammans...

• Anonym (En som vet)

Detta är inte okej. Samma sak hände i vår familj. Livet blir ett helvete för alla inblandade!
    Sluta genast gulla med din svåger. Inte busa, inte leka, inte sitta i knä. Du ska agera som en ansvarstagande människa!
    Du må ha nån typ av känslor för honom men det GÅR att STRUNTA i !!!

• roli5973

Jag menar att det är svårt att styra över sina känslor. Är själv attraherad av såkallade olämpliga  mäniskor 

• Anonym (Skilsmässa)

Gör slut med din man och lev ditt fria liv!

• Anonym (Mannen)

Ett sånt beteende kommer bara förstöra ditt liv. Lägg band på dina känslor. Gå till en psykolog om det krävs.

• Anonym (Peter.)

Bäste TS.
    Tyvärr gick jag i fällan genom att inleda en sexuell relationen med min dåvarande tjejs syster. Mitt ex var en varm och go tjej, men tyvärr ganska träig i sängen. Hon sa aldrig nej till sex, men hon var totalt initiativlös. Hon bara lade sig på rygg och lät mig pumpa och dumpa i princip och så var det bra sen. Givetvis tog jag upp detta med henne, men hon ville inte mer än så här. Så vårt sexliv blev med tiden ganska slentrianmässigt och vi hade till slut sex kanske en gång i veckan. Om ens det.

För att göra en lång historia kort inledde jag och henne syster en sexuell relation. Hon var något helt annat i sängen än exet. Det var trevligt så länge det varade, men mindre trevligt när det uppdagades. Så tänk dig för.

Svar på tråden Tänd på min svåger - vad ska jag göra?