• Hemmaföräldern

Trip advisor är bara bluff och båg

Jag var väldigt missnöjd efter ett besök på Grodhavet och skrev ett omdöme i Trip advisor. Men de valde att inte publicera det. Oseriöst. Det var inte positivt eftersom stället var en katastrof men även sånt bör väl människor få veta. Har tidigare använt trip advisor vid resor, men det gör jag aldrig mer, då det väljer bort negativa recensioner trots att jag följt alla regler. 

• Svar på tråden Trip advisor är bara bluff och båg
  • evaoregon

Jag har sett många negativa recensioner på tripadvisor så alla välja helt klart inte bort.

• Hemmaföräldern
    evaoregon skrev 2013-05-25 16:35:26 följande:
    Vad är Grodhavet?  Varför ville tripadvisor inte publicera ditt omdöme?
    Ingen motivering. Tycker att de åtminstone kunde svara något.

Grodhavet ligger nära Pampas Marina i Solna/Stockholm. Snorkig, otrevlig personal. Skryter med att de känner många journalister som "älskar" stället och är så nöjda, så klagomål behöver de inte bry sig om. Även om de lyckats dra till sig kunder som de upplever som "kända", så tror jag på att ett ställe för att överleva i längden ska bry sig om alla kunder och satsa på att leverera det som utlovats. 
  • Natulcien

De kanske inte har möjlighet att publicera precis allt? Behöver ju inte vara "bluff och båg" för det...

• Waldo
    Hemmaföräldern skrev 2013-05-29 08:38:22 följande:
    Ingen motivering. Tycker att de åtminstone kunde svara något.

Grodhavet ligger nära Pampas Marina i Solna/Stockholm. Snorkig, otrevlig personal. Skryter med att de känner många journalister som "älskar" stället och är så nöjda, så klagomål behöver de inte bry sig om. Även om de lyckats dra till sig kunder som de upplever som "kända", så tror jag på att ett ställe för att överleva i längden ska bry sig om alla kunder och satsa på att leverera det som utlovats. 
    Var detta ditt omdöme du gav på Trip Advisor?
  • Sweet life

Tänk att det är så olika.

Vi älskar Grodhavet, god mat och trevlig personal... Man kanske ska tänka på hur man själv beter sig mot personalen, bara för att man är kund eller gäst betyder inte det att man får bete sig som man vill..

Brunchar där varje helg.

• Maria 434

Jag älskar Tripadvisor, man ser båda goda, dåliga och usla recensioner där.

De valde troligen att ta bort ditt dåliga omdöme för att de inte var relevant eller för att de innehöll skvaller, skitsnack eller liknande 

• Natulcien
    Maria 434 skrev 2013-05-29 10:14:31 följande:
    Jag älskar Tripadvisor, man ser båda goda, dåliga och usla recensioner där.

De valde troligen att ta bort ditt dåliga omdöme för att de inte var relevant eller för att de innehöll skvaller, skitsnack eller liknande 
    Det tror jag också. Kritik ska ju vara konstruktiv och inte bara personligt skitsnack.

Jag har sett många negativa omdömen på Tripadvisor.
  • evaoregon
    Natulcien skrev 2013-05-29 11:38:33 följande:
    Jag har sett många negativa omdömen på Tripadvisor.
    Helt klart finns det ingen brist på negativa omdömen på tripadvisor.  De flesta ställen brukar ha i alla fall några negativa omdömen.
  • Natulcien
    evaoregon skrev 2013-05-29 15:34:16 följande:
    Helt klart finns det ingen brist på negativa omdömen på tripadvisor.  De flesta ställen brukar ha i alla fall några negativa omdömen.
    Ja, jag bodde på ett hotell en gång som hade beskrivits som att "bo i en bajamaja" av en tidigare resenär. Inte särskilt positivt alltså... Skrattande
  • evaoregon
    Natulcien skrev 2013-05-29 15:39:25 följande:
    Ja, jag bodde på ett hotell en gång som hade beskrivits som att "bo i en bajamaja" av en tidigare resenär. Inte särskilt positivt alltså... Skrattande
    Nej, det låter inte trevligt.  Rynkar på näsan  Hoppas att du tyckte det var lite bättre än så.

Att negativa omdömen väljs bort tror jag inte på.  Jag brukar kolla vad man klagar på i de negativa omdömena.  Om någon enstaka klagar över snorkig personal så tycker jag inte det är så farligt, men mycket buller, mögel, extremt trånga rum, smuts, vägglöss mm skulle nog få mig att tänka till. 
  • Natulcien
    evaoregon skrev 2013-05-29 15:43:28 följande:
    Nej, det låter inte trevligt.  Rynkar på näsan  Hoppas att du tyckte det var lite bättre än så.

Att negativa omdömen väljs bort tror jag inte på.  Jag brukar kolla vad man klagar på i de negativa omdömena.  Om någon enstaka klagar över snorkig personal så tycker jag inte det är så farligt, men mycket buller, mögel, extremt trånga rum, smuts, vägglöss mm skulle nog få mig att tänka till. 
    Jag tyckte att det var mycket trevligare än en bajamaja. Resenären som hade gett det omdömet hade tydligen råkat ut för problem med avloppet...därav lukten och associationen till bajamaja...

Jag tror inte heller att negativa omdömen sållas bort. Men jag tror att man sållar bort sådant som inte är vettigt och som innehåller "sandlådeattityd", d.v.s. gnäll, trams och pajkastning.

Och jag resonerar som du. Snorkig personal är inte hela världen om man bara ska bo nån natt t.ex.
    Och om ett ställe har fått 20 positiva omdömen och 1 negativt så kanske man kan ana att det negativa berodde på otur (som stopp i avloppet) eller "en dålig dag"...
  • evaoregon
    Natulcien skrev 2013-05-29 15:51:31 följande:
    Jag tror inte heller att negativa omdömen sållas bort. Men jag tror att man sållar bort sådant som inte är vettigt och som innehåller "sandlådeattityd", d.v.s. gnäll, trams och pajkastning.

Och jag resonerar som du. Snorkig personal är inte hela världen om man bara ska bo nån natt t.ex.
    Och om ett ställe har fått 20 positiva omdömen och 1 negativt så kanske man kan ana att det negativa berodde på otur (som stopp i avloppet) eller "en dålig dag"...
    Ja, just precis.  Nästan alla ställen har några negativa omdömen och då får man kolla vad de personerna klagar på.  Ibland är det så enkelt att det blivit något fel med deras bokning eller något liknande som det inte är så vanligt att man drabbas av.  

En gång såg jag t ex att någon sågade ett hotell helt och sedan skrev ägaren att det berodde på att gästen tjuvrökt på hotellet och att något larm börjat tjuta.  Hotellet var rökfritt och rökaren skrev ett hemskt omdöme om hotellet för att hämnas. Jag har också läst om hotellgäster som påstått att hotellet haft vägglöss för att få en gratis hotellnatt och sedan skrivit hemska omdömen för att hämnas när det inte funkade.  Så det är inte alltid så att gästerna är så trevliga heller.  Rynkar på näsan 
  • JPT
    Hemmaföräldern skrev 2013-05-25 00:00:12 följande:
    Jag var väldigt missnöjd efter ett besök på Grodhavet och skrev ett omdöme i Trip advisor. Men de valde att inte publicera det. Oseriöst. Det var inte positivt eftersom stället var en katastrof men även sånt bör väl människor få veta. Har tidigare använt trip advisor vid resor, men det gör jag aldrig mer, då det väljer bort negativa recensioner trots att jag följt alla regler. 
    Det är inte bara så att det inte har hunnit bli publicerat än? Ibland när jag skriver recensioner tar det 1-2 veckor innan det godkänns och hamnar på sidan. 

• evaoregon
    JPT skrev 2013-05-29 20:13:31 följande:
    Det är inte bara så att det inte har hunnit bli publicerat än? Ibland när jag skriver recensioner tar det 1-2 veckor innan det godkänns och hamnar på sidan. 

Det är mycket möjligt att det är så.
  • YokohamaNr2

Lustigt, TripAdvisor var på Watchdog på BBC igår kväll, då det hade kommit fram att en VD för en hotellgrupp Peter Hook, hade postat en massa fina betyg på sina egna hotell och en massa dåliga för konkurrenter. Han hade blivit påkommen då hans Facebook konto på något sätt kom upp. Fy vad pinsamt

www.tnooz.com/2013/05/24/news/accor-executive-posted-dozens-of-anonymous-tripadvisor-reviews/

Alla sådana här sidor måste tas med försiktighet men jag tror många inklusive mig själv har fått en mer nyanserad bild av dit man ska och därav tycker jag att den är bra

• evaoregon
    YokohamaNr2 skrev 2013-05-31 15:25:14 följande:
    Lustigt, TripAdvisor var på Watchdog på BBC igår kväll, då det hade kommit fram att en VD för en hotellgrupp Peter Hook, hade postat en massa fina betyg på sina egna hotell och en massa dåliga för konkurrenter. Han hade blivit påkommen då hans Facebook konto på något sätt kom upp. Fy vad pinsamt

www.tnooz.com/2013/05/24/news/accor-executive.../

Alla sådana här sidor måste tas med försiktighet men jag tror många inklusive mig själv har fått en mer nyanserad bild av dit man ska och därav tycker jag att den är bra
    Sådant tror jag alltid kan förekomma för det går ju aldrig att kolla till 100 % vilka som ger omdömen, men i det stora hela så tycker jag att det är en bra sida.  
  • YokohamaNr2
    evaoregon skrev 2013-05-31 15:44:36 följande:
    Sådant tror jag alltid kan förekomma för det går ju aldrig att kolla till 100 % vilka som ger omdömen, men i det stora hela så tycker jag att det är en bra sida.  
    Ja det tror jag med och jag gillar den också, det är ju kul att läsa folks åsikter om platser man ska till
  • evaoregon
    YokohamaNr2 skrev 2013-06-04 12:42:51 följande:
    Ja det tror jag med och jag gillar den också, det är ju kul att läsa folks åsikter om platser man ska till
    Glad
Svar på tråden Trip advisor är bara bluff och båg