Tips när man flyger med småbarn!
Hej, Tänkte kolla om någon har bra tips på vad man ska tänka på när man flyger med 10-månaders bebis. Vi ska åka på en solsemester o behöver alla tips jag kan få. :)
Hej, Tänkte kolla om någon har bra tips på vad man ska tänka på när man flyger med 10-månaders bebis. Vi ska åka på en solsemester o behöver alla tips jag kan få. :)
Du kan bli ombedd att smaka ersättningen. Det fick vi göra med välling och barnmat.
Barnmatsburkar hade vi massor , det brydde dom sig inte i alls
Ok för jag läste på Landvetters hemsida o där stod det att man fick ha så mkt mat man behöver men endast 100ml vätska. Men kanske bättre o ha med pulvret bara o så få varmvatten på flyget. Eller om man köper vatten sen när man väl kommit in. Det borde väl vara okej. Så svårt när man inte flygit med barn innan. Man tänker inte på såna här saker då. :)
Till flyget kan du ju köpa tetra. Pulver kan ni ta med ner. Lite majskrokar eller annan plockmat beroende på vad ditt barn äter.... Tänk på att det inte är så praktiskt med kladdig mat bara!
Är barnet förkylt kan du ge nässpray annars är det onödigt men ge gärna napp eller dricka vid start och landning.
Ha en trevlig resa!
Vi blandade ihop vällingen innan vi gick igenom säkerhetskontrollen på Kastrup. Vattnet som finns på planet är ju annars kokande (eller kallt väl).
Har blivit tvingad att lämna kvar barnmatsburkar och dricka upp vattnet i tuttflaskan i säkerhetskontrollen när vi skulle resa hem från Cypern.
Hem hade vi ju inte några burkar mat kvar men dit var det inga problem
Aa kan tänka mig att dem e hårdare på vägen hem. Med all elände som händer nu så kan jag förstå att dem har såna regler.
Tack för alla tips. Så det e ingen idr o köpa såna hörselskydd eller? Det kanske inte ens hjälper mot trycket.
Problemet e sen bara hur jag ska få han o sitta still i 4h. Det e konstigt att det inte är typ speciella stolar som bilbarnstolar på flyget. Hade ju varit värt o betala en flygstol.
Dom behöver inte sitta still hela tiden , det går att röra sig på flyget oxå , min satt på golvet då vi satt längst fram , lekte med saker vi hade med !
Vi flög till Usa när dottern var 10 månader,.hon sov nästan hela vägen.
Inga problem med att ta med vällingpulver, barnmat eller vatten. Fick smaka på barnmaten på vägen hem när vi landade i London.
Vi har kört med pulver (först ersättning, sedan välling när dottern blev lite större). En tom vattenflaska och en tom termos genom kontrollen och sedan fylla dem med kallt resp varmt vatten på något fik vid gaten. Jag har sedan blandat iordning en nappflaska precis innan man ska gå ombord så att dottern kunde få mat vid start. Tryckmässigt är det i stort sett alltid landningar som är jobbigast, men det låter ju en del vid start och då kan mat vara lugnande. Att blanda när man sitter i stolen och alla bara vill att all packning ska stuvas på plats så fort som möjligt innan start har inte känts så lockande (och flygvärdinnorna gillar det inte heller även om de inte låtsas om det, missar planet sin starttid kan det få vänta länge...).
Burkmat och liknande har aldrig varit något problem. Vid något tillfälle när det inte fanns caféer efter säkerhetskontrollen så fyllde vi flaskor och termosar innan och sa att vi hade med "baby food". Vi behövde aldrig ta fram och visa vad vi hade med.
Majskrokar och smörgåsrån har varit bra att ta fram när lillen blivit lite rastlös. Sen har vi haft m lite olika leksaker, dock har typ säkerhetsbroschyren och föygtidningen varit intressantare..ð???
Jag har flygit flera ggr med vår 11 månaders och det har gått bra. Har gett ersättning vid starten, just när planet lyfter och det har aldrig varit problem m öronen. Har haft tetra med. Ett tips är att försöka få fönsterplats. Dels tycker jag att det är skönt att kunna luta armen mot väggen (bre ut sig) när lillen ska sova i famnen och dels har han tyckt om att stå upp/sitta i famnen och dra i fönsterluckan!
Det kommer att gå jättebra! Jag var också orolig första gången men som sagt det har gått finfint. Börjar bebisen gråta/skrika så kan man ju alltid gå upp med honom/henne. En gång blev lillen lite upprörd så då ställde jag mig med honom längst bak i planet och så fick han pilla lite på väggarna etc. Det gjorde att han blev nöjd!