Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

När det gäller barnmat får du ha med så mycket som krävs, finns ingen gräns!

Köp flaskvatten och blanda ersättningen med!

Dinafisi skrev 2013-05-26 15:21:23 följande:
    Det e typ bara 200ml som man kan ha med i vätska va? Det får bli ersättning för oss eftersom jag inte ammar. Sen vet jag inte om vi ska ha med sån pulver ersättning lr färdigblandad. Tänker mest på vattnet o sånt på hotellet.

• älskarlivet81

Du kan bli ombedd att smaka ersättningen. Det fick vi göra med välling och barnmat.

Dinafisi skrev 2013-05-26 16:27:56 följande:
    Menar ni att man får ha hur mkt färdigblandad ersättning i nappflaskan man vill med sig på planet? Låter lite konstigt eftersom vem som helst kan ta med "ersättning" i nappflaskan

• älskarlivet81

Vi blandade ihop vällingen innan vi gick igenom säkerhetskontrollen på Kastrup. Vattnet som finns på planet är ju annars kokande (eller kallt väl).

Dinafisi skrev 2013-05-26 18:39:43 följande:
    Ok för jag läste på Landvetters hemsida o där stod det att man fick ha så mkt mat man behöver men endast 100ml vätska. Men kanske bättre o ha med pulvret bara o så få varmvatten på flyget. Eller om man köper vatten sen när man väl kommit in. Det borde väl vara okej. Så svårt när man inte flygit med barn innan. Man tänker inte på såna här saker då. :)

• älskarlivet81

Vi flög till Usa när dottern var 10 månader,.hon sov nästan hela vägen.

Inga problem med att ta med vällingpulver, barnmat eller vatten. Fick smaka på barnmaten på vägen hem när vi landade i London.

Dinafisi skrev 2013-05-26 20:16:16 följande:
    Aa kan tänka mig att dem e hårdare på vägen hem. Med all elände som händer nu så kan jag förstå att dem har såna regler.

Tack för alla tips. Så det e ingen idr o köpa såna hörselskydd eller? Det kanske inte ens hjälper mot trycket.

Problemet e sen bara hur jag ska få han o sitta still i 4h. Det e konstigt att det inte är typ speciella stolar som bilbarnstolar på flyget. Hade ju varit värt o betala en flygstol.

Svar på tråden Tips när man flyger med småbarn!