Snigeln skrev 2013-05-30 14:22:42 följande:
Nu gillar jag inte riktigt hur du svänger detta! Hur får du det svängt till att jag skulle vara bättre än du? Jag har bara frågat hur du tänkte och undrade om du kände ts eftersom du skrev att bonusmamman inte var öppen för diskussion innan ts skrev att det var så. Och nej, jag känner inte henne heller.
Vi är alla olika och gör individuella bedömningar och tolkningar av berättelser vi tar del av utefter våra erfarenheter och ståndpunkter.
Då jag tolkar en text och dess innehåll utifrån mina referenser och ger mina tankar och åsikter till den det berör utgår jag ifrån att den som bett om råd i huvudsak är ute efter andras sätt att se på saken och att ingenting är absolut.
Då du tycks ha svårt att acceptera min tolkning och mitt sätt att se saken, som jag förmedlar huvudsakligen till TS då det är TS tråd, väljer jag att inte inleda några långa diskussioner med dig enkom pga det faktum att din åsikt avviker från min.
Din oförmåga att acceptera detta och din starka vilja att övertyga mig om att min tolkning är felaktig och att jag borde tycka som du gör att jag till och med är beredd att erkänna dig som bättre hellre än att redogöra min tolkning för dig.
Om TS vill att jag förklarar eller försvarar mig ska jag göra det efter bästa förmåga men om du vill ha en diskussion får du starta en egen tråd.
Adjö.