• Poffi

pensionärsresor hjälp och tips tack!!

Hejsan!

Jag försöker hjälpa min gamla mormor (snart 80 men ganska pigg o relativt nybliven änka sedan 2 år) att hitta en rolig utflykt eller resa. Helst med buss eller tåg. Inom Sverige. Hon har sagt att hon bla skulle vilja åka till Göteborgs skärgård.

Jag har googlat "pensionärsresor inom Sverige" men finner inte så mkt!

Är det någon här inne med tips, erfarenheter att dela med sig av? Eller kanske någon som jobbar med detta?

Har kataloger från bla Scandorama hemma men ej hunnit titta i. Tror dock de mest åker inom Europa.
    Inte säker på hon skulle uppskatta en bussresa till Hollans för att kolla på tulpaner...

Reslängd kan vara allt från 3 dagar till ca 1 vecka.  

Hmm.. svårt.

Tacksam för all hjälp!           

resor, pensionär, bussresa, pensionärsresa, gruppresa
  • Svar på tråden pensionärsresor hjälp och tips tack!!
  • evaoregon

Länk till resor i Göteborgs skärgård ovan.  Inte enbart för pensionärer dock.  Kolla med PRO (pensionärernas riksorganisation) som arrangerar en del resor.

• evaoregon

Det verkar finnas många bussresor och även om de inte är enbart för pensionärer så tror jag att många av de som åker är just lite äldre.

• Mentat

En tur på Göta kanal kanske? Mina föräldrar gjorde det och uppskattade det mycket,

• Poffi

Hej! Tack för hjälpen!
    Dock ändrar jag nu så DDT kan vara andra saker än Gbg och kanske faktiskt även utomlands.
    Ska kolla Scandorama

• Carina333

Jag kan verkligen rekommendera en Seniorresa till Phuket som vi gjorde med Svea Travel. De var helt fantastiska och vi hade jättetrevligt. Inte missa. Kolla deras hemsida (sveatravel.se).

Mvh, Carina.

Svar på tråden pensionärsresor hjälp och tips tack!!