Flingan76 skrev 2013-07-02 23:08:37 följande:
Usch, efter dryga två år så skulle jag inte rekommendera någon att träffa en man som har barn sedan innan....Två år, utbränd, deprimerad och verkligen avskyr att ha det man kallar "bonusbarn". Jag ser inget som helst bonus med dem. Du bränner massa energi, tid o resurser på något som bara står i vägen för ditt och den du älskars liv. De små positiva glimtar kan aldrig väga upp den känslomässiga påfrestning som det innebär att leva med en man som har barn sedan förut. Att behöva ha andras barn i sitt hem, barn som du inte varit med och fostrat och önskat, som kanske har egenskaper du avskyr och som får göra saker du aldrig skulle tillåta dina egna barn osv osv. Fy,faan!
Alla ni som är singlar!!! Har rätt hyfsade liv, där ni försörjer er själva, har tid, vänner ett jobb ni gillar, ett schyst boend....ja, ni kan aldrig få det BÄTTRE i en relation med män med barn. Det är att byta ned sig.
Låt dessa "damaged goods" leva med någon annan som också tagit oåterkalleliga beslut med någon annan.
Shit, livet är ju underbart och behöver inte belastas med andras ungar och ansvar och konflikter och känslomässig belastning.....Skapa era egna liv där andras omständigheter inte BEGRÄNSAR....
Bitter??? Ja, kanske..."En optimist med "styvfamiljserfarenhet"" skulle jag vilja kalla det.
Älskar mannen jag lever med....verkligen. Mannen i mitt liv! Men omständigheterna har snart urlakat alla positiva känslor. En psykiskt störd och osjälvständig bio-mamma som levt på sin pappa, bidrag och min man hela sitt liv. Tre ungar, en som var i ålder jag kunde påverka - så hon funkar. Men två äldre söner som är inaktiva, omogna för sin ålder, kan inte enkla saker som cykla 2 km i stadsmiljö, åka stadsbuss, handha egen veckopeng osv. Ja, fyfaan, helt jävla initiativlösa och menlösa.
Det är kanske han som du älskar så mycket som har varit en menlös och tafatt pappa, eller vaknade han bara en morgon med två omöjliga barn.