• jessmess

4 mm bred nackspalt.. är i chock..

Gjorde igår Kub test och det visade sig att fostret hade 4 mm bred nackspalt.. Barnmorskan var väldigt negativ och sa att det är hög risk för kromosom avvikelser. Jag är bara 25 år.. Jag förstår inte.. Ska göra moderkaksprov idag. Hur gick det för er när ni fick hög risk för avvikelser? Frågade barnmorskan om det ändå fanns någon chans att man kan få ett friskt barn, trots bred nackspalt.. Hon svarade: Ja, det händer då och då. "Solskens historier", som hon kallde det. Det kändes som att det var väldigt UNIKT :( jag mår så dåligt. Det skulle vara intressant att höra hur det gick för er andra.

• Svar på tråden 4 mm bred nackspalt.. är i chock..
  • Sanktb
    jessmess skrev 2013-06-05 13:01:07 följande:
    Resultatet kom idag och det visar ett normalt resultat :D Är så himla glad!

Grattis till ditt resultat, skönt att pusta ut efter väntan :)
  • AnnaSthlm
    jessmess skrev 2013-06-05 13:01:07 följande:
    Resultatet kom idag och det visar ett normalt resultat :D Är så himla glad!

Vad kul, stort grattis!!
  • A82

Va roligt att det såg bra ut :)))))

• A S E Larsson

Nackspalten på mitt pyre var 2.8 i v.12+1 ungefär. Detta är ju stort då jag läst att upp till 2.8 är normalt i v.13+6.... Fick sannolikhetsbedömning 1:300. Jag fick inte specat om det var nackspalten eller blodproverna som drog upp resultatet. Inte heller de andra trisomigrupperna specade var för sig.

Är orolig då jag fått ett "halvdant" resultat. Tvekar inför fostervattensprov då jag haft blödningar i graviditeten.

Barnmorskan som utförde mätningen sa att "allt ser normalt ut".... MEN HALLÅ? Det är inte normalt med en så stor nackspalt i v.12....

Blir tokig. Vad tror ni? Kan man se kromosomavvikelser på UL?

• A S E Larsson

Ok, tänkte om de kunde se vissa indikationer.... vet bla att avsaknad av näsben och kortare lårben kan tyda på downs.

Någon som gjort fvp trots att de haft blödningar i garviditeten?

• popcornplaya

Min dotter har ds och jag gjorde ul så sent som dagen innan hon föddes. Allt såg ut som det ska.

• A S E Larsson

Okej... gjorde du kub-test? Hur bred var nackspalten...

Downs är inget som jag oroar mig för, utan mest de andra typerna där barnet inte har chans att överleva utanför livmodern...

Svar på tråden 4 mm bred nackspalt.. är i chock..