• Anonym (Man)

Varför vill kvinnor inte ha lika mycket sex i en relation?

Givetvis är rubriken huvuddragen, men kan inte låta bli att fundera på de möjliga rubrikvalen man kunde tagga tråden till. Hittade ingen om att man själv vill ha mer sex än sin partner. Jag har läst i en massa inlägg på en massa olika sajter. Problemet som hela tiden upprepar sig ÄR att kvinnor inte vill ha lika mycket sex som deras män. Kvinnorna ger sig själva full rätt att bestämma över relationens gemensamma sex. Och det delas ideligen ut kängor till männen,, och kvinnorna tycker synd om varandra... Varför är det så?

• Svar på tråden Varför vill kvinnor inte ha lika mycket sex i en relation?
  • Kjellgren

TS, nu  har jag läst lite mer i tråden och tyvärr framstår du som ganska oresonlig.

Japp, din frus beteende är oacceptabelt när hon blir sur över felvända diskborstar men som du antagligen redan vet kan man aldrig ändra på andras beteenden, bara på sitt eget. Så antingen tar du från och med nu ansvar för ditt eget beteende eller så avslutar du relationen.

Skyll inte allt på din fru, ta ditt eget ansvar för er relation om det så gäller diskborstar eller sex. Eftersom ert problem verkar vara bra mycket större än olika sexlust föreslår jag familjerådgivning, då tvingas ni kommunicera och kan förhoppningsvis prata om både gardinkanter och avsugningar utan att ni blir irriterade på varandra. Just nu beskriver du en kamp i hemmet där ingen vill ge sig men den som har största problemet (du, vad det verkar) måste släppa prestigen för att kunna få sin vilja fram och ett bra (sex-)livså småningom.

• Anonym (---)
    Kjellgren skrev 2013-07-02 10:44:25 följande:
    Japp, din frus beteende är oacceptabelt när hon blir sur över felvända diskborstar men som du antagligen redan vet kan man aldrig ändra på andras beteenden, bara på sitt eget. Så antingen tar du från och med nu ansvar för ditt eget beteende eller så avslutar du relationen.
    Det är så sant!!!
  • Anonym (Man)

Oresonlig? Jag försöker få lite perspektiv på saker,, och möts av ett kompakt "det är nog du själv som är problemet!"

Jag accepterar allt som hon själv gör och vill göra! Jag försöker stenhårt att vända på diskborsten,, ställa stolarna på exakt rätt sätt... MEN!! Jag misslyckas hela tiden, inte enligt mig själv, men enligt henne...

M.a.o. så har jag sällan någon möjlighet att göra helt rätt,, det är alltid något som är fel! För det MÅSTE  vara fel!

Att jag försöker, ställer saker så bra som jag någonsin kan göra,, så är det något annat fel!

Om hon vill att diskborsten skall vara vänd svagt syd-sydväst.. så får hon mer än gärna ställa den så! Jag klagar inte, jag försöker även jag att ställa den "rätt",, men det blir inte alltid 100!

Vad är det för problem? Vilken nivå befinner vi oss på?

Det är extremt nära för henne att lägga ihop allt "kaos" som jag orsakar iom att jag inte gör rätt,, och därigenom så är det en direkt koppling till hennes lust. För mig är detta otroligt långsökt, för henne är det absolut en verklighet!

Även jag har åsikter om hur saker skall vara i vårt hem, men DET har ingen betydelse! Jag får snarare en utskällning! Vilket så klart även det leder till hennes minskade lust....

Visst är det ett generaliserande att prata om ALLA kvinnor,, men det finns en typisk "kvinnlighet" i beteendet och resonemanget. Vilket är föga märkligt, men det är svårt att förstå, och att hantera! På samma sätt är det förmodligen extremt typiskt manligt beteende att analysera situationen,, lägga saker i en struktur,, hitta lösningar,,

• Anonym (Mjae...)
    Anonym (Man) skrev 2013-07-02 10:57:16 följande:
    Oresonlig? Jag försöker få lite perspektiv på saker,, och möts av ett kompakt "det är nog du själv som är problemet!"

Jag accepterar allt som hon själv gör och vill göra! Jag försöker stenhårt att vända på diskborsten,, ställa stolarna på exakt rätt sätt... MEN!! Jag misslyckas hela tiden, inte enligt mig själv, men enligt henne...

M.a.o. så har jag sällan någon möjlighet att göra helt rätt,, det är alltid något som är fel! För det MÅSTE  vara fel!

Att jag försöker, ställer saker så bra som jag någonsin kan göra,, så är det något annat fel!

Om hon vill att diskborsten skall vara vänd svagt syd-sydväst.. så får hon mer än gärna ställa den så! Jag klagar inte, jag försöker även jag att ställa den "rätt",, men det blir inte alltid 100!

Det är extremt nära för henne att lägga ihop allt "kaos" som jag orsakar iom att jag inte gör rätt,, och därigenom så är det en direkt koppling till hennes lust. För mig är detta otroligt långsökt, för henne är det absolut en verklighet!

Även jag har åsikter om hur saker skall vara i vårt hem, men DET har ingen betydelse! Jag får snarare en utskällning! Vilket så klart även det leder till hennes minskade lust....

Visst är det ett generaliserande att prata om ALLA kvinnor,, men det finns en typisk "kvinnlighet" i beteendet och resonemanget. Vilket är föga märkligt, men det är svårt att förstå, och att hantera! På samma sätt är det förmodligen extremt typiskt manligt beteende att analysera situationen,, lägga saker i en struktur,, hitta lösningar,,
    Vad säger din analys? Vad tror du är anledningen till hennes beteende? Hur är strukturen i ert förhållande? Vilka lösningar har du hittat?
  • Kjellgren
    Anonym (Mjae...) skrev 2013-07-02 11:07:33 följande:
    Vad säger din analys? Vad tror du är anledningen till hennes beteende? Hur är strukturen i ert förhållande? Vilka lösningar har du hittat?
    Precis vad jag tänkte fråga!

Som den karlakarl du är ser jag att du redan har hittat en lösning - du skyller på din fru. Tja. Möjligen är allt hennes fel, det kan inte jag veta men vidare konstruktivt är det ju inte.

Om du nu analyserar de lösningar du hittills har provat - har lösningarna fört dig dit du önskar? Var det lyckade lösningar? Är ditt liv numer lyckligt och fullt av sex - jamen gratulerar!

Om du ursäktar så behöver du plocka fram lite av den där "manligheten" du pratar om nu, dvs analysera, strukturera och hitta lösningar.

• celine71
    Anonym (Man) skrev 2013-07-02 10:57:16 följande:

För mig är det tvärtom. Det är jag som stökar i köket och i hallen...Om jag ska äta något som är varmt tex lämnar jag allt för att njuta av det jag ska äta...hur stökigt det än är...Sedan kan jag plötslig få lust med något annat så att jag prioriterar ned städningen i köket. Det där fattar aldrig min man .Han blir irriterad på mig. Jag lämnar inte det stökigt...Det är bara det att för mig kan städningen skjutas upp.

Jag tror att det handlar om olikheter. Jag brukar numera ändå oftast städa på en gång för att han inte ska bli irriterad...men ibland inte. Jag tror egentligen det handlar om att det är bra om man är lagom lika varandra...Ibland kan olikheter vara utvecklande men ofta tror jag det skapar slitningar, som också märks i sexlivet...olikheterna alltså.

I mitt fall vill jag inte ha sex med min man för att jag inte har några känslor för honom, som man...Det är en utveckling som skett långsamt och det är inget han kan göra något åt. Fast vi bråkar sällan numera...vi är mest artiga...som främlingar...
  • Redaction

Nu vet inte jag om det är sant att "...kvinnor inte vill ha lika mycket sex som deras män..." som TS skriver ovan men han undrar också över varför det är så? så kanske;
    1) Kvinnor börjar allt mer säga ifrån om sex inte ger dem tillfredsställelse?
    2) Kvinnors sexlust kanske triggas av lite andra saker än vad män går igång på?
    3) Sex endast inom "äktenskapet" kanske inte längre är en "helig" princip

så om man har en relation men det sexuella inte fungerar så varför "plåga" sig själv? Relationen kan ju i övrigt vara OK.

Jag upplever att sex fortfarande är oerhört tabubelagt, både för män och kvinnor. Jag får en känsla av att par ofta pratar om hur de vill ha det i sin relation men väldigt sällan verkar de prata om sex. Det är "vinkar" och "vibbar" och "borde hen inte förstå..." Idag så är det ju inget stort problem för en kvinna att hitta en kk. Vad jag tycker är lite märkligt är att kvinnor då ofta kan vara ganska specifika i vad de önskar, men varför är de inte lika tydliga med sin partner? Våra möjligheter att finna tillfällig sex har väl aldrig varit bättre, men det verkar inte som om vi människor har utvecklats särskilt mycket i våra sexuella relationer.

Sedan är väl en relation så mycket mer än sex, kanske nöjer vi oss med 80% 

It is always by way of pain one arrives at pleasure
  • swingersliv

Känner inte riktigt igen detta med att kvinnor som grupp skulle vilja ha mindre sex än män... 

Hos oss är det så att det är kvinnan som är mest drivande med att vi skall ha sex, gå på klubb/privata fester, etc.

Dock är det nog så över lag att om man vill ha en sexuell kvinna så krävs det lite jobb... 

• lord sybb

Rent generellt vill kvinnan ha sex väldigt mycket under vissa perioder, medan mannen vill ha sex hela tiden. Och eftersom man inte ska tvinga varandra är det i praktiken kvinnan som bestämmer när det blir sex - när hon känner för det.

• swingersliv

Jag har inte följt hela tråden, utan svarar på ditt fråga från starten.

Det är logiskt att den som har minst behov också kan idka ett veto på ert sexlivs frekvens. Den som säger nej styr med andra ord mängden. Anledningen är att ni har en överenskommelse om att inte ha sex med andra. Hon är med andra ord den enda sexuella tillgång du har.

Detta är samma sak som om du var den enda som hade nyckel på kylskåpet och kontrollerade när hon fick äta. Även om hon var hungrig, så skulle hon anpassa sig efter när, hur och var du ville äta.

Lägg därtill att hon gett ett löfte om att aldrig äta utom äktenskapet.

Hur länge tror du att hon skulle hållit detta löfte?
    Tror du att hon hade tjatat om att du skulle öppna kylskåpet?
    Hade hon krävt att ni gick till en mat-terapeut?
    Hade hon varit förbannad på dig?

Ja, svaret vet du nog redan...     

• Anonym (Tråkig)

Jag vill ha sex tusen gånger mer än vad min man vill!!! Men som svar på din fråga så är väl svaret att då kvinnan inte blivit gravid under en femårsperiod så söker hon omedvetet efter en virilare hane :) undermedvetet mot hända men människan kan leva monogamt med en hanne men när uppvaktningen slutar, sexet avtar och inga barn blir till letar hon ny parningspartner. Många däggdjurstjejer är otroligt promiskusösa, ju värdefullare ägg hon har desto noggrannare val gör hon, och änkan även para sig med flera och sedan släppa äggen till den mest lämpliga. Människan har ett ägg i månaden och och är gravid i nio månader, hon måste ha en pålitlig ochatabil partner att ge sitt värdefulla ägg till. När mannen inte stimulerar hennes hormoner längre blir ägglossningen sämre och uteblir oftare och sexlusten dalar. Pandor som bara har ägglossning en gång om året och letar bara parter just den dagen är inte så nogräknade över hannens kvaliteter och elefanter - som lever i flock med sina släktingar eller i närheten av dom, har ägglossning var 3-9 år och är gravida i två år - väljer den tuffaste och mest testosteronfyllda hanen... Påfågelhanen måste imponera på honorna med ett vackert hem och vackert utseende, då väljer hon honom... såvida hon inte byter ut honom innan han hunnit befrukta äggen. Whatever, men vi får inte glömma att vi faktiskt är däggdjur. Så, fundera på hur era honor vill ha det och vad de behöver för att stimuleras. Ta tillbaka makten som alfahanar. Människan kan leva monogamt men så länge frun är fertil så krävs ordentligt underhåll.

• Theres 129

Värsta biologilektionen ju :p Om erat förhållande är på den nivån att diskborsten ska stå på ett sätt och stolarna på ett sätt så känns det som att räddningen är att explodera upp er förhållande ordentligt. Flytta till en bungalow över sommaren eller hyr någon annans lägenhet ett tag! Eller tvinga er ut på en tältsemester i okänd vildmark i sverige, dra bara med henne utan att hon har någon chans att komma hem, ni dka klara er i ett tält under två veckor och bara ungås. om ni bar barn, lämna iväg dom, stäng mobiler och används endast vid nödfall och stäng av interner. Ni behöver komma ur den kontrollerade vardagen som blivit så omotiverat och sjukligt fyrkantigt och låst! Inte konstigt att sexlusten försvinner : även annan lust också kanske ?

• Anonym (H)

För att män har högre sexdrift.

• Anonym (Duh)

För att ni inte är attraktiva. Inte lätt att få upp intresset för lata fetton som varken sköter sitt yttre eller inre. 

Bete er sexigt och se attraktiva ut, ansträng er lite. Särskilt om det nu stämmer att kvinnor generellt har en lägre sexualdrift än män. Då blir det extra viktigt att faktiskt göra vad man kan för att trycka på rätt knappar, så att säga. 

• Anonym (Svaret)

Inte förrän nu har jag hittat min sexuella match och även efter flera år vill jag ha sex med honom varje dag och ibland mer än en gång. Nyckeln är att jag är väldigt attraherad av honom fysiskt och mentalt, samt att han är så maskulin och förför mig passionerat varje dag. Slutar han med det kommer vår sexfrekvens minska rejält. Jag känner mig fullkomligt åtrådd och eftersom han är så attraktiv vill jag ha sex med honom jämt. 

• Anonym (Tid)
    Anonym (Svaret) skrev 2024-10-13 18:25:05 följande:

Inte förrän nu har jag hittat min sexuella match och även efter flera år vill jag ha sex med honom varje dag och ibland mer än en gång. Nyckeln är att jag är väldigt attraherad av honom fysiskt och mentalt, samt att han är så maskulin och förför mig passionerat varje dag. Slutar han med det kommer vår sexfrekvens minska rejält. Jag känner mig fullkomligt åtrådd och eftersom han är så attraktiv vill jag ha sex med honom jämt. 

Hur länge har ni varit tillsammans? 
Svar på tråden Varför vill kvinnor inte ha lika mycket sex i en relation?