• Mabaja

Ny tråd om "vi med barn tätt"

Tänkte försöka mig på att hitta fler i samma sits! Väntar mitt tredje barn 19 juni 2013 och då kommer min äldsta vara 2 år och 7 mån. Har idag ca 17 mån mellan mina första två och min yngsta hinner bli 15 mån innan nr 3 kommer.

Flicka 101010, Flicka 120303, BF 130619 mabaja.blogspot.com
  • Svar på tråden Ny tråd om "vi med barn tätt"
  • Deo volente

Christi38
    Ja det är verkligen en speciell tid de första veckorna. De går så fort också. Snart är de stora och kryper runt för sig själva.
    Har du tagit några tabletter eller annat som fått upp blodvärdet? Jag dricker bara blutsaft, (bäst för magen) längtar efter att få vara pigg och mår bra och bara kunna njuta av barnen.

• Mabaja

Deo volente: stort grattis till bebisen och hoppas återhämtningen går bra! Snart dags för mitt tredje barn att titta ut!

• LillGris

Min son kommer vara ganska precis 18 mån när lillbebbe tittar ut (bf 11 juli). Känns helt sjukt att den lille lille grisen ska bli storebror!!

• LillGris
    Severus skrev 2013-05-31 21:01:00 följande:
    Mabaja

Mest fördelar:)

Är bara så leds detta tävlingshetsen som uppstått. Vet inte om det skulle uppstå om det var fler år mellan dem?

Jag tror det. Jag har två systrar, en 3,5 år äldre och en 2,5 år yngre, och vi jämförde och bråkade om ALLT! Och då bodde ändå inte vi ihop alla tre ;)
  • Mabaja

Christi: jag längtar! Ännu mer nu när min man började gapskratta åt mig för att jag inte fick in magen mellan bildörren när jag skulle sätta fast dottern i bilstolen... Gah! Känner mig inte alls som en flodhäst.

• Mabaja

Nu är vår dotter här! Hon kom för 14 dagar sen i 41+0... Så nu har jag 16,5 mån mellan 1 och 2 och 15,5 mån mellan 2 och 3..

• HWR

Jag har nästan 18 månader mellan mina tjejer. De är nu nyss fyllda två och 3,5 år. Båda är i varsin trotsålder....minsta är värst....men det är väl bara att härda ut, haha.

• Mabaja

Tack! Det är skönt att inte vara höggravid längre samtidigt som det är kaos här hemma. Men på måndag börjar maken jobba så då ska jag försöka få in rutiner! Min man "förstör" mest när han är hemma.

Svar på tråden Ny tråd om "vi med barn tätt"