Graviditetspenning....
....eller vad de nu heter, havandeskapspenning hette det förut iallafall
Hur långt innan måste man söka de?!
....eller vad de nu heter, havandeskapspenning hette det förut iallafall
Hur långt innan måste man söka de?!
Ahaaaaa......
Omplaceringsblanketten ska din chef skriva i med!
Jag hittade åt den på hemsidan idag
Hade missat den när jag skrev ut de andra.
Jag ansöker också om gravidpenning. Är i v 23, och skickade in ansökan för två veckor sedan. Jag skrev ut alla blanketter innan RUL, och jag och min chef fyllde i dem. Efter RUL bad jag min bm skicka moderskapsintyget till mig, och så skickade jag in alltihop. Har ringt och dubbelkollat att de har fått allt de behöver av mig, och de säger att handläggningstiden är 30 dgr. Tänker också att det ändå kan dra ut på tiden. Är lite trixigt det där, både jag och jobbet vill ju veta så snart som möjligt!
Om jag vet att jag inte kan bli omplacerad ska jag ändå kryssa i att jag ansökt om de?!
Jag sökte för 31 dagar sedan och har fortfarande inte ens fått en handläggare till mitt ärende. Tycker man ska skicka in och ansöka så fort det bara går.
Sedan är det bra att ha tid på sig att överklaga om man får nej.. Tänk även på att skicka med läkarintyg eller utdrag ur journalen om du har särskilda besvär (typ foglossning..)
Jag har 5 veckors semester att ta ut om jag inte får godkänt så det är ingen panik, kommer dock överklaga så långt det bara går för det finns inte en chans i världen att det är fysiskt möjligt att jobba sista månaderna för mig.
Men somsagt. Allt går långsamt. Det är omöjligt att få svar på vad som händer, om det ens händer något. Så känns det för mig just nu i alla fall.
Känns lite som att allt tar längre tid under sommaren....hela försäkringskassan går väl på semester juni-augusti
Jag har väl egentligen 6års semester att ta ut
...30 v. tror chefen skulle bli överlycklig....
NUUU så har jag beställt ett moderskapsintyg
Bara att klura ut vad tusan man ska skriva då......