• knäckehäxa

Födelsedagsfest- mina vänner har aldrig träffat min bror. Present?

Jag och min lillebror ska ha födelsedagsfest tillsammans. Nu undrar jag helt enkelt om mina vänner som aldrig har träffat min bror behöver köpa någon present till honom? Alternativt på andra hållet såklart, om hans vänner ska köpa något till mig.

• Svar på tråden Födelsedagsfest- mina vänner har aldrig träffat min bror. Present?
  • elyse

Jag skulle köpa något symboliskt till den jag inte kände. En blomma eller vinflaska, kanske.

• Vinterankan

För att underlätta för era vänner så kan ni ju helt enkelt säga till att de inte behöver tänka på att köpa present till den de inte känner. Och då inte på ett sätt som gör att ni förväntar er stora saker till er själva. Typ bara "och köp ingenting åt Max, ni känner inte honom och han förväntar sig verkligen inte det. Hans kompisar köper inget åt mig heller."

• knäckehäxa
    Vinterankan skrev 2013-06-01 06:26:58 följande:
    För att underlätta för era vänner så kan ni ju helt enkelt säga till att de inte behöver tänka på att köpa present till den de inte känner. Och då inte på ett sätt som gör att ni förväntar er stora saker till er själva. Typ bara "och köp ingenting åt Max, ni känner inte honom och han förväntar sig verkligen inte det. Hans kompisar köper inget åt mig heller."
    elyse skrev 2013-05-31 21:22:14 följande:
    Jag skulle köpa något symboliskt till den jag inte kände. En blomma eller vinflaska, kanske.

nu har vi redan skickat ut inbjudan, så de som är osäkra får fråga, de som köper får göra det och de som inte gör det är ju helt OK :)

te.x sa en av mina vänner att det ingår för henne att köpa något till den andra, även om hon inte känner personen. det är 'sån hon är' liksom. o då får hon ju göra det, även om jag sa att min bror inte förväntade sig det. :)

Svar på tråden Födelsedagsfest- mina vänner har aldrig träffat min bror. Present?