Anonym (Aldrig) skrev 2013-06-01 12:20:30 följande:
Det är sant det som står i rubriken. Jag har aldrig känt mig sexuellt upphetsad. Någonsin. Jag har aldrig känt något rus av att bli slickad eller smekt, aldrig känt något sug av att bli penetrerad. Aldrig känt att det liksom pirrar i bäret när jag ser något erotiskt på tv. Däremot kan jag få orgasm med hjälp av vibrator, både tillsammans med min man och själv. Det går om jag slutar att andas och fantiserar om något riktigt snuskigt. Det är visserligen skönt men också väldigt energikrävande. Jag onanerade dagligen i 5 års tid, läste mycket erotiska böcker osv för att hitta lusten. Köpte massor av olika sexhjälpmedel men inget påverkade själva upphetsningen.
Jag vet inte om jag ska berätta om det här för min man. Vi har sex 2-3 gånger i veckan och det är helt ok för mig. Det gör inte ont och är inte obehagligt på något sätt, jag älskar att vara nära honom och känna hans kropp och doft och det kan visst räcka för mig. Men räcker det för honom? Eller är jag falsk mot honom nu när vi försöker skaffa barn och allt? Det som oroar mig är jag tycker det är så skönt att slippa ha sex- just eftersom det tar så lång tid och är så energikrävande (det tar oftast en ganska lång stund för honom att komma så det blir mycket sug och penetrerande innan). Jag älskar när han är lite för trött för att ha sex och vi bara ligger i soffan och myser, och smeker min kropp och kittlar mig i nacken. Det finns inget bättre.
Ja..hur ska jag göra? Jag vill verkligen inte att det här ska bli något problem när vi väl får barn och allt för jag älskar honom så otroligt mycket.
Det låter precis som om det var min sambo som skrivit detta. Jag har dock känt till hennes problem sedan dag 1. Vi har också mycket sex, men precis som för dig, upplever hon inget sexuellt. Men hon tar dock ofta initiativ, och vill själv ha sex, då hon älskar närheten. Även hon kan "tvinga" fram en orgasm, men det är inget hon längtar efter. Hon har alltid haft samma problem, haft många sexpartners i sitt sökande efter normal lust osv. Efter att vi fann kärleken känns det tryggare, närmare, skönare med närheten, säger hon. Men den vanliga lusten uteblir. Jag känner att det är något som saknas, framförallt märker jag att hennes doft alltid är densamma. Alla andra kvinnor jag varit med har "ändrat" doft vid upphetsning. Denna doft får normalt sett igång mig, som jag förstått det, handlar det om feromoner.
Efter mycket om och men, har det nu blivit lite bättre. Något jag märker skillnad på är att hon nu får "stånd", nu tidigare har jag aldrig kunnat känna hennes klitoris ordentligt (inte tänkt på det tidigare, då alla underliv är olika). Hon känns också annorlunda inuti. Hon säger att hon nu upplever det som skönare, men dock bara kroppsligt. Hon blir inte upphetsad i tanken eller huvudet.
Risken med att berätta, är att han blir mer osäker på sig själv, och på om han ev. "skadar" dig. Att han helt enkelt börjar uppleva det som ett problem, och att sexet inte längre upplevs som tillfredsställande.
Men jag tycker ändå att du ska ta upp det med honom, men ta inte upp det som ett "problem", som måste lösas, om du inte upplever det som så. Säg hur du upplever det, och att du uppskattar sex som du gör. Men kanske att du saknar mer kel och gos. Lägg det inte som ett krav att något måste ändras, det skapar oftast bara prestationsångest, med dåliga följder för er båda. Berätta du bara hur det är, upplever han det förhoppningsvis enbart som en positiv utmaning, att få dig njuta på ditt sätt.