Hur mycket egentid fick du/din partner efter ert barns födsel?
Har en dotter på nästan 3 månader, och blev här i veckan attackerad av min svägerska (som inte har småbarn, styvmamma åt en 11-åring) att jag inte ger min sambo tillräckligt med egentid och då inte ger honom utrymme att vara lycklig och hon hade fått för sig att jag inte tänkte låta honom åka på en fiskeresa nu i sommar, då han skulle vara borta i 2 nätter och typ 3 dagar alltså. Egentligen hade jag sagt att det går säkert så länge vår dotter inte var omöjlig just då, för avlastning vet jag att jag kan få någon timme ifall jag behöver, det är kvällarna som kan bli lite tröttsam.
Men min fråga, hur mycket tid helt själv att göra era egna intressen hade ni första 3 månaderna? Ska också tillägga att min dotter helammas och vägrar använda nappflaska så kan inte lämna bort hon ett matningspass.
Själv har jag min enda "egna tid" när jag far på affären en snabbis, vilket är något som behövs göra så jag anser inte det direkt ngn egentid egentligen. Eller när jag duschar har jag också lite tid för mig själv. Sambon har fått tagit ngn tur med bilen bara för att få komma iväg lite själv, varit ut på krogen och tagit nån öl med några kollegor en lördag och när vi har följt med hans familj till stugan har han väl i princip haft egentid med sin familj och fiska med sin pappa, vara uppe och prata med dem på kvällarna då dotter somnar vid 22 och vägrar sova utan mig just nu. Samt att på dagarna vill hans mamma gärna ha hon hela dagarna, vilket jag ser som en självklarhet att hon ska få sålänge jag får hon när det är matdags. Men jag vill inte heller bli anklagad för att jag inte ger en nybliven pappa utrymme när han får så pass mycket utrymme med en liten bebis, eller har jag fel?