Går ni till en bebis mellan 0-6 månader som vaknar och skriker?
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
Ja, givetvis. Går till min 15-månaders också om han "ropar" på mig, eller skriker. Går till min man också.
Givetvis.
Självklart, och ända tills 7 mån så sov hon mellan oss.
När hon var så lite sov hon alltid med oss eller i selen hos mig,men hade hon sovit själv hade vi självklart gått in direkt. Gör det nu med när hon är 16 månader och sover i egen säng fast i vårt rum.
Ja, absolut. Fast vi behövde inte gå särskilt långt eftersom sonen oftast låg mellan oss i den åldern.
Herregud jag kommer fortfarande direkt om min 7-åring vaknar och ropar!
Säg den dag man slutar komma om ens barn ropar på en på natten?
I den åldern sov de dock i min säng.
Jag går just nu en kurs i babymassage och av ledaren fick jag detta förklararat för mig:
Ni vet ju själva ibland hur skönt det kan vara att gråta ut och vad trött man blir i kroppen efter det. Bebisar behöver det ibland också. Så det är inte alltid nu behöver trösta barnet. Ta upp barnet i famnen men försök inte att tysta det utan låt det skrika färdigt (förutsatt att man vet att barnet är mätt osv).
Jag tyckte det lät så helfel så det finns inte??
Självklart! Jag skulle inte strunta i en vuxen som satt och grät, så varför skulle jag ignorera mitt barn.
Självklart. Går fortfarande in till mina barn på 5 och 7 år om de vaknar på natten och är ledsna.
Självklart gör jag det!
Ja, det är en självklarhet.
Idag är sonen drygt 2,5 år och jag går lika självklart in till honom även nu om han vaknar och är ledsen.
Nej, jag går inte, jag småspringer.... Avskyr när små barn (i synnerhet) är ledsna.
Givetvis.
Ja självklart, ingenting är viktigare för mig än att min son är trygg och vet att jag finns där!
Självklart! Nu sover bebisen i vår säng och behöver aldrig skrika för jag märker när han börjar röra på sig att han vill ha mat osv.
Ja, självklart!