• Svar på tråden Aga är inte misshandel..
  • LinneaJosie

Jag förstår egentligen inte ens vad den/de anonyma ylar om i den tråden. De som faktiskt seriöst förespråkar aga skulle inte ens kalla det som sker för aga, då våldet verkar ske mest i vrede och följs av okvädesord. Sen har givetvis de anonyma fel. Misshandel är en brottsrubricering och i Sverige finns ingen tillåten aga - ergo; aga = misshandel.

• 123

Satan, vad jag mår illa av sån jävla elakhet! Smärtan på kroppen går över men såren i själen läker aldrig.
    Jag fick så jävligt med stryk som barn att jag är helt allergisk mot folk som ger sig på ungarna!
    Det är vår skyldighet att älska och beskydda de små/svaga och utsatta, finns inga undantag eller kompromisser där, det är grundläggande.
    Klarar man inte det ska man inga ungar ha! 

• Catti41

Jag läser inte såna trådar längre. Trots att jag är psykolog. Eller på grund av, snarare. Jag vill inte tänka på hur många barn som verkar utsättas och hur många vuxna som inte bryr sig.

• korfu08

Tycker det är hemskt och vi skall visa våra barn kärlek och ge dem kärlek och trygghet inte slå dem, då ska man inte skaffa barn. Skulle aldrig i livet kunna slå vårt barn och inte nåt barn på jorden heller. Usch blir så ledsen och arg över såna artiklar och trådar

• Paradigm
    Catti41 skrev 2013-06-06 08:46:39 följande:
    Jag läser inte såna trådar längre. Trots att jag är psykolog. Eller på grund av, snarare. Jag vill inte tänka på hur många barn som verkar utsättas och hur många vuxna som inte bryr sig.
    Det är också ett sätt att bemöta problem, att blunda för det.
    Det är okej, man behöver inte tycka lika.
  • Catti41
    Paradigm skrev 2013-08-16 09:14:43 följande:
    Det är också ett sätt att bemöta problem, att blunda för det.

Precis. Iaf här på FL. Jag har deltagit i alltför många trådar där konversationen går något i stil med:
    - men jag blev agad som barn och jag har inte lidit av det
    - joho det har du visst det "insert mängd fakta och forskning här"
    - men jag tänker fortsätta nypa mina barn i armen för hur ska jag annars kunna få dem att inte göra något random som jag inte vill att de ska göra
    - men det är aga och förbjudet och skadligt "insert mängd fakta och forskning och lagtext här"
    - men det spelar ingen roll för jag tänker fortsätta lugga mina barn när de hoppar i soffan.

osv in absurdum.

Medan jag i verkliga livet i min profession kan göra skillnad och gör skillnad för massor med barn och vuxna dag ut och dag in.

Så ja, jag vet vart jag tänker lägga min energi.
  • Paradigm

Har inte internet blivit en del av det verkliga livet? Många idag ser internet som en någonting utanför det "sanna" livet, men jag skulle vilja säga att det inte är riktigt sant, och ett ganska "farligt" synsätt då mycket sker i och genom internetvärlden.

Svar på tråden Aga är inte misshandel..