Pia?
Vad tycker ni om namnet Pia på en liten flicka? Ganska gulligt tycker jag, ett namn som borde få komma tillbaka.
Vad tycker ni om namnet Pia på en liten flicka? Ganska gulligt tycker jag, ett namn som borde få komma tillbaka.
Låter ju inte bra att fluus mamma inte tyckte om sitt namn och till och med blev mobbad för det! Fast det var förstås en helt annan tidsera än idag, nu verkar det ju som om man helst ska va så unik man kan när det kommer till namn. Fast vi gillar det verkligen.. Pia. Det är både gulligt och tufft och runt och gosigt. Det kanske helt enkelt är så att vi är före vår tid. Vi är trendskapare, LängtansBlåaBlomma! ;)
Det är fint.
Min man tyckte tyvärr att det inte var särskilt fint, han tänker också på äldre generationer kvinnor, samma gäng som heter Ulla, Britta och Solveig. Jaja, väntar inte barn nu så leker bara mrd olika namn.
Jag har än god vän som heter så, född på 70-talet. Hon är en smart, tuff och cool tjej så det är associationerna jag får. Ett fint namn och annorlunda på ett positivt sätt.
Ja Pia är rätt tufft. Lätt att stava till också.
Tycker Pia är bra, det funkar internationellt också eftersom det från början är italienskt och sen påminner det om det vanliga indiska namnet Priya, och pia betyder dessutom älskling på hindi.
Nu blev det fel, alltså klasskompisen som är snart 6.5 heter Pia
Först när jag läste namnet Pia så kom jag att tänka på en barndomskompis mamma som heter så.
Men ju mer jag smakar på det så gillar jag det! Enkelt, fint, käckt. Om det blir fler barn i framtiden så kommer det garanterat hamna på vår namnlista!
Oj, bara positiva reaktioner, så kul! Jag hade nästan skrotat namnet för det känns lite gammalt men min sambo älskar det och vill absolut att bebis ska heta Pia. :)