Zia29 skrev 2013-06-13 01:00:07 följande:
Haha ja, fast jag hade pojkvän just då så även om han hade vågat prata mer med mig så hade det inte hänt något särskilt efter det.
Ja usch, jag gillar verkligen inte när det händer! Jag har inga problem med att säga ifrån, speciellt inte när jag känner mig väldigt obekväm, så det har t.o.m. hänt att vissa killar har fått en utskällning.
Men herregud!

Fyfan vad läskigt! Det där gav mig rysningar. Tack o lov att han gick iväg! Du får nästan börja bära med dig nån försvarsspray.
Ja, jag förstår då varför det fick dig att börja fundera på den frågan om det händer dig ofta. Men det den där mannen gjorde var mer läskigt än annat. Om han trodde att det där var ett bra sätt att ragga tjejer på, så är han helt ute och cyklar... Creepy man!
Vad skönt att du ej har problem med att avvisa jobbiga människor! Själv blir jag helt chockad över deras beteende och får fan inte ur mig ett enda ord :// men försöker bli bättre på att säga ifrån!
Ja, asså det var skitläskigt att han följde efter mig, trots att det var mitt på dagen!
Har alltid självförsvarsspray med mig

den skulle jag dock ej tveka över att använda om någon blev våldsamt närgången.
pluvdo skrev 2013-06-13 01:18:50 följande:
Kanske tänkte du skulle gå att ragga upp och ha ett förhållande med så han kunde få uppehållstillstånd? Vem vet. Det är intrycket jag fått när afrikaner raggat på mig i alla fall. "Do you wanna be my friend? I want to be your friend." Standardfras.
HAHAHA har också fått höra typ det där!! Eller ofta "can i have your phone number?" och bah "...so we can be friends"

Har även hänt mig att jag sagt "jag tar ditt nummer" till en man som var påträngande, så låtsades jag skriva in det i mobilen och tänkte gå, men så stoppade han mig, märkte att jag ej skrivit in numret, tog min mobil, skrev in sitt nummer - och ringde till sin egen mobil så han skulle få mitt.
Sen så både ringde och sms:ade han mig ett par gånger tills han tröttnade och äntligen fattade att jag inte ville.
DET, var sjukt obehagligt....