• stefeliat

Barn nr 3 och 25 år. Fler som valt att ha många barn tidigt?

Super lycklig! Är gravid med barn nr 3. Har en dotter på 6 år och en son som fyller ett år nästa månad. Dock är jag gravid med en ny partner som jag levt med i lite över ett halv år nu. Jag har alltid velat ha en stor familj och kommer säkerligen att skaffa fler senare. Är det fler unga mammor som har/vill ha många barn? Vart bor ni? Vad tycker er partner? Hur ser er vardag ut?

• Svar på tråden Barn nr 3 och 25 år. Fler som valt att ha många barn tidigt?
  • Crazzzy88

Mådde mer illa denna gången men annars e de lugnt. Kroppen mår mycket bättre då jag haft fruktansvärd foglossning de andra gångerna som börjat tidigt. Men nu e jag föräldra ledig å bara njuter

stefeliat skrev 2013-06-16 09:24:53 följande:
    Grattis! Hur tycker du graviditet nr 3 skiljer sig från de andra? Alla säger att 3 gången är utav dess like. Jag känner knappt igen den här gången :)

• stefeliat
    Crazzzy88 skrev 2013-06-20 00:27:33 följande:
    Mådde mer illa denna gången men annars e de lugnt. Kroppen mår mycket bättre då jag haft fruktansvärd foglossning de andra gångerna som börjat tidigt. Men nu e jag föräldra ledig å bara njuter

Åh vad härligt! Själv knakar de så i fogarna här så man fan kan höra de till Haparanda! ;) hoppas på att inte behöva sjukgymnastik och sånt.
  • stefeliat
    Carla300 skrev 2013-06-19 11:53:08 följande:
    Jag är 22år och gravid i vecka 30:) Har en son som nyss fyllde tre och en dotter som är 16 månader. Har en lillebror till dem i magen. Alla med samma karl, min äkta man sedan 2 år tillbaka. Vi bor i Finland. Är hemma med barnen och planerar att vara det så länge det bara går ekonomiskt. Trivs jättebra som hemmamamma! Skulle nog kanske kunna tänka mig fler barn men misstänker att det här är sista i alla fall:/

Fick 1:5 risk för DS på KUB så gjorde fostervattenprov. Väntan mellan kub och fvp var hemsk! Vill aldrig gå igenom det igen... Som tur är så hittades inget fel på bebisen varken via fvp eller RUL.

Vill också vara hemmafru med barnen tills dom flyttar hemifrån! :) tänkte köpa en trisslott sen så får vi se. Haha!

Jasså ni bor där, är du finska då?
  • stefeliat

Idag fyller jag visst 25 år! Fasiken va tiden går fort!!! Bakar så det står mig upp över öronen, något som sitter i benmärgen. Alla i min släkt (islänningar) bakar nå så kopiöst! Trevlig midsommar tjejor!

• Emelie 1987
    stefeliat skrev 2013-06-20 13:08:02 följande:
    Idag fyller jag visst 25 år! Fasiken va tiden går fort!!! Bakar så det står mig upp över öronen, något som sitter i benmärgen. Alla i min släkt (islänningar) bakar nå så kopiöst! Trevlig midsommar tjejor!
    Grattis på födelsedagen!
    En man, två barn, tre älsklingar
  • Carla300
    stefeliat skrev 2013-06-20 13:04:59 följande:
    Vill också vara hemmafru med barnen tills dom flyttar hemifrån! :) tänkte köpa en trisslott sen så får vi se. Haha!

Jasså ni bor där, är du finska då?

Jag är finlandssvensk. Har alltid bott i finland och svenska är mitt modersmål. Finns några hundre tusen av oss här i landet, mest längs kusten:) Har gått i svensk skola och man klarar sig på svenska här där vi bor.
  • Emelie 1987

Det finns ju byar längs västkusten i Finland där svenska är det huvudsakliga språket.

En man, två barn, tre älsklingar
  • linasahlsten
    idacathrine88 skrev 2013-06-18 20:40:10 följande:

Kul med fler sthlmare! Var inte nöjd med SÖS. Därför vi valde Danderyd andra gången. Gillade Danderyd men vi har inte bestämt oss för om vi ska föda hemma eller på Danderyd ännu.
    Okej, varför är du/ni inte nöjda med SÖS? Jag tyckte förlossningen var toppen, men BB "utbudet" var ju sådär...Nu var dom snälla och fixade ett rum på special BB så att min man kunde vara kvar, annars hade han varit tvungen att åka hem vilket känns lite suspekt när det är första barnet!

Föda hemma? Vad häftigt! Får man göra det själv eller måste man ha någon närvarande (får upp doula i huvudet?)

• IrenerI

29år och väntar barn nr.4 som ska komma i dec.
    Har tre tjejer på 9, 6 och 4 år.

Nr.4 är väldigt oplanerad och inte alls meningen men den blir nog söt endå
    Och mår mycket värre med den här än dom andra, ilamående som inte gett sig det minsta fast jag går in i v.16 i morgon. Dom andra har det iaf gett sig före v.12
    Foglossningen kommer och går. Har haft rejäl sån med dom två sista så väntar bara..

Bor utanför Östersund på en stor gård där vi lever lite lantliv och renoverar året runt.

Just nu flyttar vi runt på rummen så det blir ett barnrum till, hade nyss gjort iordning hela övervåningen med varsina rum åt barnen och åt oss.. bara att börja om och flytta möbler.

• idacathrine88
    linasahlsten skrev 2013-06-24 10:48:44 följande:
    Okej, varför är du/ni inte nöjda med SÖS? Jag tyckte förlossningen var toppen, men BB "utbudet" var ju sådär...Nu var dom snälla och fixade ett rum på special BB så att min man kunde vara kvar, annars hade han varit tvungen att åka hem vilket känns lite suspekt när det är första barnet!

Föda hemma? Vad häftigt! Får man göra det själv eller måste man ha någon närvarande (får upp doula i huvudet?)

Jag kände mig överkörd, både på förlossningen och BB. Nu är det ju snart 6 år sedan, men det har satt sig... och danderyd som var så himla bra - då känns det som ett bra alternativ om en hemförlossning inte blir möjlig. Man får föda hur och när man vill. Men för att ha en hem-barnmorska med sig och få det bekostat behöver man bo i stockholm och uppfylla en del kriterier (http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/Foda-hemma---riktlinjer/)

En doula kan man absolut ha med! Men en barnmorska känns som ett måste för oss. Nu gäller det bara att få tag i en. Den första jag kontaktade kunde inte ta emot mig pga. att BF är i december. Dom har fem veckors jour vid en hemförlossning - och risken finns ju att bebisen föds på julen. Men hon gav mig nummer till en kollega som jag ska kontakta nu i veckan. 
  • Mybabies

Hoppar in här : )

Fyller 26 i november tydligen ; ) har 2 pojkar, Nico född 7/8-2007 och Alvin född 2/4-2012.
    Väntar ett syskon som beräknas komma på självaste julafton : )

Samma pappa till alla barnen, vart ett par sen 2004

Svar på tråden Barn nr 3 och 25 år. Fler som valt att ha många barn tidigt?