Inget foster v 6+0... *bild på vul*
Jag hade senaste mens den 5/5, fullt utslag på äl-test den 17/5 och testade positivt den 1/6. Den 2/6 testade jag med veckoindikator som sa gravid 1-2. Genast efter plus började jag få graviditetssymptom: spända bröst, svullna tarmar, känslosam, molvärk, illamående. Allt detta har hållit i sig och gör fortfarande.
I morse hugger det till på vänster sida längst ner i magen ett par gånger på vänster sida. Efter ett par timmar kom en ihållande smärta som fortsätter även nu på kvällen. Mitt på dagen testar jag (gud vet varför) med en veckoindikator igen, ska alltså vara i 6+0 i dag. Testet visar gravid, 1-2.
Ringer 1177 om smärtorna som hänvisar till gynakut. Åker dit. Läkaren gör gynundersökning "storlek och färg stämmer med tiden". Färg vet jag inte vad som menas men storlek fattade jag att det var livmodern. Det gör ont när hon trycker på vänster sida. Hon gör vul och ser "någonting i livmodern". "Det kan vara en graviditet men inte i vecka 6+0." "Jag ser inget foster men en förtjockad slemhinna". Hon tror inte det är utomkveds (vilket var vad jag mest var rädd för.). Hon sa dock något typ "jag är inte riktigt nöjd över smärtan du har här, därför ska vi följa upp..".
Jag upplevde det inte som hon var så positiv utan mer neutral och sa "vi får se var detta tar vägen". Hon tog blodprov för HCG och jag ska komma igen i morgon, på onsdag och på fredag. Jag ska lämna blodprov varje av dagarna och göra vul igen på fredag.
Allt känns sååå negativt nu, jag ställer in mig på att det inte blir barn av detta. Med veckoindikatorn som visar alldeles för låg siffra, och vad läkaren utstrålade, även hon inte sa nåt negativt egentligen. Dessutom nojar jag tillochmed över sköterskornas bemötande, sååå gulliga och med huvudet på sned, jag kände verkligen att de tyckte synd om mig. Jag hade nog föredragit att uppfatta att de tyckte jag var pjåkig.
Vet inte vad jag vill med detta inlägg.. Kanske nån som varit med om nåt liknande vill berätta?