straw2008 skrev 2013-10-06 16:43:03 följande:
Jag riskerar åtminstone inte att spricka skita ner mig bli inkontinent tvingad hånad blottad osv. Har 2 friska barn.
Nej, men du riskerar en större blödnings- &infektionsrisk. Du har större risk att drabbas av blodpropp. Du ökar risken att vid en andra graviditet få föreliggande modekaka. Barnet har en ökad risk att få andningsproblem och behöva ligga i kuvös och få syrgas och att drabbas av astma.
Allt är inte så förbannat svart eller vitt och ingen "metod" är utan risker. Sen går det inte heller att döma på individnivå. Då skulle jag ju lika gärna kunna säga att jag minsann inte drabbats av inkontinens, mina bäckenmuskler är starkare än någonsin och jag kände inte att jag sprack och behövde bara sy två stygn, sexlivet var igång efter tre veckor och jag har ett friskt barn.
Bara för att jag hade det så innebär det inte att det går felfritt för andra. Goes both ways....
Sen vet jag inte hur du får in blottad och hånad i det hela....
Du brukar ju spamma alla trådar med antivaginalförlossnings- & antiamningspropaganda, men här ville TS uttryckligen inte skrämmas...