• Mineralvatten

Alltså HUR ska en bebis komma ut där???

Jag är inte gravid ännu, men jag och min man planerar en sommarbebis 2014 om allt går som planerat.
    men alltså seriöst hur fan överlever man en förlossning???
    HUUUUUR ska ett barn kunna komma ut där?? AJ

alla ni som tänker komma med skrämmande historier och exempel, snälla gör inte det, jag har redan sett på uppdrag granskning.

ni som vill komma med lugnande och positiva historier...ja tack =).

• Svar på tråden Alltså HUR ska en bebis komma ut där???
  • straw2008

Jag riskerar åtminstone inte att spricka skita ner mig bli inkontinent tvingad hånad blottad osv. Har 2 friska barn.

I kinamockaskogen.....
  • Solrosens
    straw2008 skrev 2013-10-06 16:43:03 följande:
    Jag riskerar åtminstone inte att spricka skita ner mig bli inkontinent tvingad hånad blottad osv. Har 2 friska barn.
    I kinamockaskogen.....

Vad vill du ha sagt? Att de kvinnor som föder vaginalt är dumma i huvudet?
  • fluu
    straw2008 skrev 2013-10-06 16:43:03 följande:
    Nej, men du riskerar  en större blödnings- &infektionsrisk. Du har större risk att drabbas av blodpropp. Du ökar risken att vid en andra graviditet få föreliggande modekaka. Barnet har en ökad risk att få andningsproblem och behöva ligga i kuvös och få syrgas och att drabbas av astma.

Allt är inte så förbannat svart eller vitt och ingen "metod" är utan risker. Sen går det inte heller att döma på individnivå. Då skulle jag ju lika gärna kunna säga att jag minsann inte drabbats av inkontinens, mina bäckenmuskler är starkare än någonsin och jag kände inte att jag sprack och behövde bara sy två stygn, sexlivet var igång efter tre veckor och jag har ett friskt barn.
    Bara för att jag hade det så innebär det inte att det går felfritt för andra. Goes both ways....

Sen vet jag inte hur du får in blottad och hånad i det hela....

Du brukar ju spamma alla trådar med antivaginalförlossnings- & antiamningspropaganda, men här ville TS uttryckligen inte skrämmas...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Grävling 75

[quote=71307682][quote-nick]fluu skrev 2013-10-06 17:33:18 följande:[/quote-nick]Nej, men du riskerar  en större blödnings- &infektionsrisk. Du har större risk att drabbas av blodpropp. Du ökar risken att vid en andra graviditet få föreliggande modekaka. Barnet har en ökad risk att få andningsproblem och behöva ligga i kuvös och få syrgas och att drabbas av astma.

Allt är inte så förbannat svart eller vitt och ingen "metod" är utan risker. Sen går det inte heller att döma på individnivå. Då skulle jag ju lika gärna kunna säga att jag minsann inte drabbats av inkontinens, mina bäckenmuskler är starkare än någonsin och jag kände inte att jag sprack och behövde bara sy två stygn, sexlivet var igång efter tre veckor och jag har ett friskt barn.

Bara för att jag hade det så innebär det inte att det går felfritt för andra. Goes both ways....

Sen vet jag inte hur du får in blottad och hånad i det hela....

• LillGris

Ts! Det gör förjävla ont. Men det är tveklöst det häftigaste jag gjort! Första förlossningen tog tre dygn (!) och jag sa väl efter 1,5 att jag skiter i detta nu, vill de promt ha ut ungen får de väl fixa det bäst fan de vill, jag tänker inte hålla på mer. Men det funkar ju inte riktigt så va, och tillslut kom krystvärkarna och det var som att urmodern i mig vaknade. Trots tre dygn med knappt någon sömn fick jag helt nya krafter och bara tryckte ut ungen på 15 min :) andra barnet gick förlossningen mycket snabbare. Jag låg mest och undrade varför i helvete jag utsatte mig själv för det här IGEN. Sen kom hon ut. Och då kom jag ihåg varför. Jag har sammanlagt fött barn i fyra dygn, och belöningen är de här två underverken som jag gosar med dag o natt. Plus att jag fick världens egoboost av att föda, jag bara "fyfaaaaan vad jag är bra!" Så jävla värt det :)

• straw2008
    Solrosens skrev 2013-10-06 17:32:17 följande:
    Vad vill du ha sagt? Att de kvinnor som föder vaginalt är dumma i huvudet?

Njaaa taskigt att uttrycka sig på det sättet men jag tycker de är dåligt pålästa. Förmodligen villiga att ta de risker jag aldrig skulle ta.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    fluu skrev 2013-10-06 17:33:18 följande:
    Nej, men du riskerar  en större blödnings- &infektionsrisk. Du har större risk att drabbas av blodpropp. Du ökar risken att vid en andra graviditet få föreliggande modekaka. Barnet har en ökad risk att få andningsproblem och behöva ligga i kuvös och få syrgas och att drabbas av astma. Allt är inte så förbannat svart eller vitt och ingen "metod" är utan risker. Sen går det inte heller att döma på individnivå. Då skulle jag ju lika gärna kunna säga att jag minsann inte drabbats av inkontinens, mina bäckenmuskler är starkare än någonsin och jag kände inte att jag sprack och behövde bara sy två stygn, sexlivet var igång efter tre veckor och jag har ett friskt barn. Bara för att jag hade det så innebär det inte att det går felfritt för andra. Goes both ways.... Sen vet jag inte hur du får in blottad och hånad i det hela.... Du brukar ju spamma alla trådar med antivaginalförlossnings- & antiamningspropaganda, men här ville TS uttryckligen inte skrämmas...

Men tagga ner.... Jag spammar inga trådar. Jag har sett så fantastiskt stora fördelar med både snitt o flaskmatning. Det är liksom inte konstigt att man vill tala om det vitt o brett precis som ni pratar om era fördelar ))
    I kinamockaskogen.....
  • fluu
    straw2008 skrev 2013-10-06 19:54:10 följande:
    Ja, det är givetvis fint att tala om sina egna erfarenheter, men jag tolkar det som att du snittats båda gångerna? Hur kan du då sitta och snacka skit (se inlägg 51) och tala emot vaginal förlossning? Speciellt när TS uttryckligen inte vill höra skräckhistorier utan verkar vilja bli peppad.
    Sen undrar jag fortfarande hur då får in blottad och hånad i det hela?

• straw2008
    fluu skrev 2013-10-06 20:04:38 följande:
    Ja, det är givetvis fint att tala om sina egna erfarenheter, men jag tolkar det som att du snittats båda gångerna? Hur kan du då sitta och snacka skit (se inlägg 51) och tala emot vaginal förlossning? Speciellt när TS uttryckligen inte vill höra skräckhistorier utan verkar vilja bli peppad. Sen undrar jag fortfarande hur då får in blottad och hånad i det hela?

Japp snittad med båda (o nu med trean oxå) av fri vilja. Jag känner att det inte är värt att prova, det är liksom inte en av de sakerna jag anser att man "måste prova minst en gång" då det liksom inte går att ångra sig då man ligger där. Jag jämför med de jag känner som vågat ge detaljerad insyn i hur de blivit behandlade. Bm som småskrattat "men LILLA gumman det GÖÖÖR ont att föda barn" o det blottade skulle tex vara att snurra o vrida på en naken kvinnas kropp o tex tvingas att sy eller tvingas till att kleti o pleti stoppar in händerna i dig. En väninna berättade att en barnmorska stod o tänjde o drog i underlivet på henne för att töja ut henne. Ush så kränkande.
    I kinamockaskogen.....
  • fluu
    straw2008 skrev 2013-10-06 20:38:34 följande:
    Men du är väl också medveten om att det oftast inte går till så och att om man haft en dålig upplevelse tenderar att nästan minnas det ännu värre? Så skräm inte upp TS med skräckhistorier när det nästan alltid inte går till så.
  • straw2008
    fluu skrev 2013-10-06 20:54:49 följande:
    Men du är väl också medveten om att det oftast inte går till så och att om man haft en dålig upplevelse tenderar att nästan minnas det ännu värre? Så skräm inte upp TS med skräckhistorier när det nästan alltid inte går till så.

Alla jag har pratat med har något jobbigt att berätta, litet till stort. Man har väl olika issues antar jag. Jag är nog lättkränkt så för mig passar snitt. Sen tycker jag det är någorlunda viktigt att se sina svagheter innan en förlossning, så man slipper ligga där med skägget i brevlådan.
    I kinamockaskogen.....
  • Grävling 75

Svårt att ta dig på allvar Straw när du inte ens har egen erfarenhet av vaginal förlossning... TS! Lita på din kropps förmåga. Tänk på hur många kvinnor som föder vaginalt och som dessutom gör det flera gånger. Det går! Och skulle det av någon anledning inte gå så får man ju snitt.

• straw2008
    Grävling 75 skrev 2013-10-06 21:07:18 följande:
    Svårt att ta dig på allvar Straw när du inte ens har egen erfarenhet av vaginal förlossning... TS! Lita på din kropps förmåga. Tänk på hur många kvinnor som föder vaginalt och som dessutom gör det flera gånger. Det går! Och skulle det av någon anledning inte gå så får man ju snitt.

Vänta nu... Vart står det att jag inte fött vaginalt ? Mina idag LEVANDE barn är födda med snitt, det kan givetvis finnas saker jag inte bjuder på i ett öppet forum.
    I kinamockaskogen.....
  • Grävling 75

Straw: Det respekterar jag absolut! I så fall kanske det finns starka personliga skäl till varför du föredrar och behöver snitt. Betyder ju dock inte att TS och alla andra behöver vara rädda för att föda vaginalt! Tyvärr finns det ju alltid några som ska bräcka varandra med sina förlossningshistorier, men de flesta jag känner är positiva och tycker att det var en fantastiskt och starkt upplevelse. Återigen TS: lita på din kropp och din inre styrka!

• oldy

Under krystningen drog bm mig mellan benen för att tänja. Upplevde inte alls detta som kränkande, blev mer glad över att hon gjorde allt vad hon kunde för att jag skulle skadas så lite som möjligt!

Och nu har det gått över en månad sedan förlossningen. Jag ser precis likadan ut där nere som innan & har inga bestående men. Jag är glad att jag vågade, för det är ju trots allt det bästa för mig & min bebis.

Sen har alla så klart rätten av själva bestämma över sin kropp.

Svar på tråden Alltså HUR ska en bebis komma ut där???