Geelda skrev 2013-10-24 23:21:55 följande:
Min femåriga tjej har ett sent tal. Hon byter ut bokstäver i orden och lägger till bokstäver. Kan många ord, i stort sett alla ord men hon uttalar dem liksom fel även om man oftast förstår vad hon menar. Glasögon blir gonggong, telefonen är nanonen osv. Men hon talar i meningar om både fyra och fem ord nu. Hon ritar inget än, bara klotter. Kan inte färgerna. Räknar men inte rätt, kan bli en, två, tre, fyra, fem, åtta, fyra...har först nu börjat leka med andra barn. Aldrig haft problem med motoriken. Är väldigt glad och snäll. Social. Busig. Mycket stora koncentrationssvårigheter. Kramig. Inga problem med sömnen. Äter allt. Blev blöjfri sent, först i fyrsårsåldern. Kladdar mycket närhon äter. Gillar att sjunga och dansa. Smart med datorns och telefonens funktioner. Nyfiken, tittar hur man gör saker, härmar mycket. Har ingen diagnos, är under utredning. Låter det som att vi hör hit? Någon som känner igen sig i vår älskade underbara virvelvind?
Hej!
Jag ser att den här gruppen är flera år gammal, men jag skulle gärna vilja komma i kontakt med Geeelda. Min son har precis samma problem som din dotter (med undantag från koncentrationen). Han är fyra år precis som din dotter var när du skrev det här. Jag vill gärna veta hur det går för er? Min son fick diagnosen "utvecklingsstörning" häromdagen, något som verkligen förvånade oss då vi trodde att problemet främst var språket (vi har också noterat att han inte kan färgerna, vilket vi tyckt var märkligt).
Finns det någon grupp här eller på fb för barn med lindrig utvecklingsstörning?
Mvh