Ångrar cub test jättemycket och vill bli lugn igen.
Jag ångrar så att jag gjort cub testet. Jag gjorde det eftersom jag ville få alla chanser att se och veta allt om den lille, då jag haft tre missfall i (v 11-13 ) de senaste tre åren och detta är mitt första barn (oro). De meddelade hög risk, 1:147 och sa bara att min ålder (40 år) var det som drog ner resultatet. Jag fick ingen mer information. Jag blev väldigt ledsen, ville ju bara höra att allt var perfekt nu...efter allt. Men lilla bebisen såg fin och livlig ut inne i magen:)!
Varken jag eller min man vill gå vidare med FVP då vi inte kan tänka oss varken en ev. abort eller missfall igen...Efter att ha pratat och läst om cub så känner jag att detta verkar så osäkert och VARFÖR ska jag veta dessa siffror egentligen? Så dum jag var. Det är ju en stor chans att det går bra också. Och det är ju MITT barn, det är välkommet. Det är så jag vill tänka men ändå vaknar jag på nätterna och känner mig så rädd. Rädd för allt. Rädd att något är hemskt fel. Usch. Det här satte bara griller i huvudet på mig. Innan testet mådde jag bra, var glad och lugn...Jag vill glömma det här och bara gå vidare nu. Men hur???? Är det någon som har ett råd om hur jag kan få bort den värsta oron?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-09 21:43
Det som hände nu var att ul i v 20 visade vatten i vårt barns nacke (allt annat ser fint/normalt ut) och vi blev skickade till sjukhus/läkare två dagar i rad. Nytt ul och de såg två alternativ: vårt barn kan ha down syndrom eller vara friskt. Vet ju inte utan fvp...Vi kommer få uppföljning resten av tiden.. Jag har varit helt chockad och gråtit massa. Vi beslutade nu att ej göra fvp pga vår jobbiga bakgrundshistoria samt "se mina tankar ovan" plus plus plus. Det här barnet är väldigt önskat...Det värsta nu är rädslan och ovissheten fram till födseln. Hur kan jag tänka? Jag måste ju ställa in mig och förbereda mig på allt...Har någon varit med om detta?? Hur tacklade ni det? Hoppas ju så innerligt att det går bra och att det finns lyckliga historier..Som sagt, barnet kan vara friskt också. Vill försöka leva i nuet och känna mig glad igen. Vi kommer älska vår lille prins men jag är rädd...!