• Krokodillan

Sol och bad på sportlovet. Vart ska vi åka?

Vi är så himla sugna på en sol- och badresa under kommande vinter. En veckas charter under sportlovet (mitten av februari) gärna med all inclusive, är det som känns mest aktuellt. Vi vill ha såpass värme att vi kan sola och bada, men inte behöva flyga mer än 6-7 timmar.

Vi har tidigare (innan vi hade barn) varit på Kanarieöarna tre gånger i dec/jan, men haft ganska dåligt väder (15-20 grader, blåsigt och t o m regn flera dagar), så nu funderar jag på om Egypten kanske är lite mer solsäkert, även om jag förstått att kvällarna kan vara riktigt kyliga och att det ofta blåser mycket i f f a Hurghada. Någon som varit i Egypten i februari?

Annars blir jag blir glad för alla tips jag kan på resmål! Land/ort/hotell - allt är intressant. Lyckade resor och resmål ni absolut INTE rekommenderar. På resebyråernas hemsidor ser allt så perfekt ut och i recensioner klagar folk på precis allt ...

• Svar på tråden Sol och bad på sportlovet. Vart ska vi åka?
  • Duckan

Dubai är ganska solsäkert. För badkrukor är det kallt i havet, men inte värre än här hemma. Poolerna är alltid uppvärmda.

• Krokodillan
    Duckan skrev 2013-06-30 09:23:22 följande:
    Dubai är ganska solsäkert. För badkrukor är det kallt i havet, men inte värre än här hemma. Poolerna är alltid uppvärmda.

Glömde skriva att vi flyger från Landvetter. Vet du om det finns charter till Dubai därifrån. Vilket resebolag?
  • Krokodillan

De stora researrangörerna verkar inte flyga till Dubai härifrån. Några andra tips? Någon?

• Alexi

Vi var på Gran Canaria i år med avresedag 8 februari. Jättebra väder, 20-25 grader och blå himmel de flesta dagar. Riktigt perfekt resa på alla sätt!

• Krokodillan
    Alexi skrev 2013-06-30 13:26:23 följande:
    Vi var på Gran Canaria i år med avresedag 8 februari. Jättebra väder, 20-25 grader och blå himmel de flesta dagar. Riktigt perfekt resa på alla sätt!

Låter härligt! Var var ni någonstans på ön? Var det något hotell du rekommenderar?
  • Alexi

Sunwing resort Arguineguin, fantastiskt med småbarn!

• Freja03

Bor i Aqaba i Jordanien, kan helt klart rekommendera det. Lite dyrare an Egypten, men trevligare och ingen risk for magsjuk. Om barnen ar stora nog ligger varldsarvet Petra 1.5h bort. Flygen gar dock bara fran Stockholm/Kopenhamn. 

Svar på tråden Sol och bad på sportlovet. Vart ska vi åka?