Anonym (ersättning) skrev 2013-06-30 15:11:21 följande:
hmm, får fråga kommunen om varför jag har så hög, känns väldigt orimligt om det ska vara så där!
jag blir lite fundersam.. du har ont om pengar säger du men har inte reagerat på om du betalar för mycket på barnomsorgsavgiften.. har du så lite inkomst som du säger så borde den vara på noll och att du inte kollat det tidigare verkar konstigt.
Dessutom har barnet som då bara är ett litet dagisbarn - dvs max 5 år eller yngre kanske mycket yngre eftersom det använder blöjor dagtid fortfarande - - en aktivitet när du inte ens har råd med allt annat efter vad du säger.
Varför då?
OM du skippar detta så får du mer över generellt.
Anonym (ersättning) skrev 2013-06-30 14:43:48 följande:
Jo för att föräldern gör ingenting annat än sitter hemma, får pengar för sig själv och för barnet,, jag får knappt ut 4000-6000 kr varje månad, timvikarierar, får bostadstillägg, barnbidrag och underhållsbidrag och betalar mycket mer än föräldern för barnet OCH mig själv, jag får inte en budget för bara mig och sen barnet, där jag blir irriterad.
men om man säker jobb så sitter man ofta från sin egna dator hemma och söker jobb.
Jag tycker du verkar ha fel inställning till detta.
vet du.. en vacker dag får föräldern ett arbete och det du har gett nu kan den andra ge tillbaka om du tex skulle bli sjuk etc. Den dagen du ska operera dig för blindtarmen eller får över 40 graders feber så är det bra om ni kan ställa upp för varandra.