• ackish

Någon gravid från Lindesberg här???

Hej hej.. undrar bara om det är någon från Lindesberg som är gravid och vill prata lite om allt eller inget?? :)
    Själv är jag i v.17 nu..  

• Svar på tråden Någon gravid från Lindesberg här???
  • LillaMysan89
    Pamela Ella skrev 2013-09-15 21:57:37 följande:
    Dock inte Lindesberg men Örebro här! :)
    haha hejdu :) vart i örebro bor du?? :)
    läängtar <3
  • LillaMysan89

Idag är det dags för RUL :D hihih ska bli så roligt att få se liten igen :D nästa gång vi får se är ju vid FL :D:D:D

uppdaterar senare :D

läängtar <3
  • ackish
    LillaMysan89 skrev 2013-09-15 23:54:08 följande:
    pinkorblue.se heter den... googlar man på den finns samma sida på massa med språk allt är identiskt, finns massor med grejer som är kommenterade står det men även om den har 5/5 stjärnor och 17 kommentarer finns det inte en enda kommentar. .har inte hittat nån på hela sidan och FB sidan är skapad i april i år..
    Känns lite skumt ;) kanske bara är en överreaktion men iaf :P

joo visserligen men vi kommer nog åka mkt bil så känns smidigare med bas än att hålla på med bältet varje gång :P

ååh roligt har som sagt knappt köpt nå alls.. sån jävla besluts ångers för allt!!
    hahaha!! meen hoppas att allt lättar efter rul och ullared :D
    Vet att ja kommer bli skit irriterad om ja köper nåt nu och sen är det bra mkt billigare i ullared sen :P haha!!

Hej hej.. haha har precis fått grejer därifrån.. :) Snabb frakt va det också.. paketet till dörren!

förstår det, vi kommer ju säkert inte behöva bilen så mycket.. :)
    Jag skulle också vänta till ullared, men har läst att det inte finns så mycket i små storlekar.. men men dom har väl hur mycket annat som helst!

åååhh hur gick det på rul???? ni ville inte veta könet va? :) 
  • ackish
    Pamela Ella skrev 2013-09-15 21:57:37 följande:
    Dock inte Lindesberg men Örebro här! :)
    Hej hej! :)
  • LillaMysan89
    ackish skrev 2013-09-17 21:24:26 följande:
    Hej hej.. haha har precis fått grejer därifrån.. :) Snabb frakt va det också.. paketet till dörren!

förstår det, vi kommer ju säkert inte behöva bilen så mycket.. :)
    Jag skulle också vänta till ullared, men har läst att det inte finns så mycket i små storlekar.. men men dom har väl hur mycket annat som helst!

åååhh hur gick det på rul???? ni ville inte veta könet va? :) 
    ååh :D vad beställde du?? :D:D:D
    nu vågar ja nog beställa därifrån ;) kanske haha mitt kommer nog gå på närmare 2000 :P
    därför ja är lite osäker ;)

tja kommer inte ihåg hur det var sist med kläder men finns massor med sängkläder och annat roligt :D
    ska kolla om dom har badbalja på stativ dom hade det för 4 år sen men inte säkert att det finns nu men vill ha en sån ;)

Hahah joo det gick bra :D allt såg bra ut en frisk liten en :) var dock väldigt snäll och medgörlig idag jämfört med sist då liten inte ville bli med på bild ;) haha sist tog det 1,5 tim nu tog det ca 10 min ;)
    Fortfarande 10 feb som BF :) men kollade inte kön, ville på ett sätt men samtidigt inte :P
    tyckte mig se en snopp ett par gånger men kan lika gärna varit navelsträngen är ju inte utbildad så bara gissning meen tror fortfarande på flicka ;) haha
    Ska ringa BM imorgon :) hoppas man får en bra telefontid bara :P det är nog drygaste med BM att det är lite jäkligt att få tag i dom :P

läängtar <3
  • ackish
    LillaMysan89 skrev 2013-09-18 00:14:35 följande:
    ååh :D vad beställde du?? :D:D:D
    nu vågar ja nog beställa därifrån ;) kanske haha mitt kommer nog gå på närmare 2000 :P
    därför ja är lite osäker ;)

tja kommer inte ihåg hur det var sist med kläder men finns massor med sängkläder och annat roligt :D
    ska kolla om dom har badbalja på stativ dom hade det för 4 år sen men inte säkert att det finns nu men vill ha en sån ;)

Hahah joo det gick bra :D allt såg bra ut en frisk liten en :) var dock väldigt snäll och medgörlig idag jämfört med sist då liten inte ville bli med på bild ;) haha sist tog det 1,5 tim nu tog det ca 10 min ;)
    Fortfarande 10 feb som BF :) men kollade inte kön, ville på ett sätt men samtidigt inte :P
    tyckte mig se en snopp ett par gånger men kan lika gärna varit navelsträngen är ju inte utbildad så bara gissning meen tror fortfarande på flicka ;) haha
    Ska ringa BM imorgon :) hoppas man får en bra telefontid bara :P det är nog drygaste med BM att det är lite jäkligt att få tag i dom :P

Jag beställde lite nappar, nappflaskor, snorsug, badtermometer och lite annat smått och gott :)
    Gick på ca 600kr.. tyckte jag var väldigt bra pris på allt det!

Va bra att rul gick bra! :) då är du ungefär 8 veckor efter mig..
    På vårat rul va det otvivelaktigt en pojke :P han var inte blyg så att säga.. det var vad bm sa iaf.. :P
    jo det kan ta ett tag att få tag på dom ibland.. man måste ringa 7 på morgonen för att va säker på telefontid samma dag..

lägger för första gången upp bilder på min mage.. :P v. 28 (27+3)
    lite suddiga men men.. :P

• LillaMysan89
    ackish skrev 2013-09-20 12:14:49 följande:
    Jag beställde lite nappar, nappflaskor, snorsug, badtermometer och lite annat smått och gott :)
    Gick på ca 600kr.. tyckte jag var väldigt bra pris på allt det!

Va bra att rul gick bra! :) då är du ungefär 8 veckor efter mig..
    På vårat rul va det otvivelaktigt en pojke :P han var inte blyg så att säga.. det var vad bm sa iaf.. :P
    jo det kan ta ett tag att få tag på dom ibland.. man måste ringa 7 på morgonen för att va säker på telefontid samma dag..

lägger för första gången upp bilder på min mage.. :P v. 28 (27+3)
    lite suddiga men men.. :P

ååh myys :D haha vill med ha en sån utpräglad mage :P ser bara tjock ut ibland och ibland vääldigt gravid ;) haha

Ahh priserna var bra där :D hihi kommer nog beställa därifrån tillslut :P haha!!

Har bokat ullareds resan nu :D så den 20 okt åker vi ner :D lääängtar :D
    Blir syrran jag mamma och ev en av syrrans kompisar får se :P har bokat 4bäddars motellrum så en till kan ju följa med :)

haha vår liten var med väldigt oblyg och låg jättefint och stilla så hon sa att om vi ändrat oss och ville veta kön kunde hon nog se det med lätthet :P meen vill på ett sett inte veta men samtidigt ville ja :P dock försent nu ;)
    läängtar <3
  • ackish
    LillaMysan89 skrev 2013-09-20 12:25:36 följande:
    ååh myys :D haha vill med ha en sån utpräglad mage :P ser bara tjock ut ibland och ibland vääldigt gravid ;) haha

Ahh priserna var bra där :D hihi kommer nog beställa därifrån tillslut :P haha!!

Har bokat ullareds resan nu :D så den 20 okt åker vi ner :D lääängtar :D
    Blir syrran jag mamma och ev en av syrrans kompisar får se :P har bokat 4bäddars motellrum så en till kan ju följa med :)

haha vår liten var med väldigt oblyg och låg jättefint och stilla så hon sa att om vi ändrat oss och ville veta kön kunde hon nog se det med lätthet :P meen vill på ett sett inte veta men samtidigt ville ja :P dock försent nu ;)
    Jag såg också bara tjock ut tills jag va i v.22 kanske.. :p haha..

Va kul att åka iväg lite.. :) du får ju skriva sen efter och berätta vad du fyndat!

Jag hade gärna vart så onyfiken så jag klarat mig utan att veta men det är jag inte.. :P
    Vi börjar nog föräldrakursen i oktober.. känns som det är dags.. :)
    Ska beställa mera grejer därifrån om några veckor.. det va så smidigt..

Hur länge hade du tänkt jobba? 
    v.27+6
  • LillaMysan89
    ackish skrev 2013-09-23 18:29:04 följande:
    Jag såg också bara tjock ut tills jag va i v.22 kanske.. :p haha..

Va kul att åka iväg lite.. :) du får ju skriva sen efter och berätta vad du fyndat!

Jag hade gärna vart så onyfiken så jag klarat mig utan att veta men det är jag inte.. :P
    Vi börjar nog föräldrakursen i oktober.. känns som det är dags.. :)
    Ska beställa mera grejer därifrån om några veckor.. det va så smidigt..

Hur länge hade du tänkt jobba? 
    haha ska ta bild imorgon :) lägger nog in en då :)

Ahh ska bli så kul :D älskar ullared är så jäkla roligt och för det mesta även billigt!! ;)
    Kommer nog hem med massor men lovar att försöka lägga upp lite bilder sen :P

tjaa tanken är väl att jobba till mitten av dec eller nåt men får helt enkelt se hur man mår :P
    Sj??
    läängtar <3
  • LillaMysan89

Hellu!! :) hur är allt??

Här är det väl lite så där.. Har as ont i rygg och höft när ja jobbar/står och går mkt.. :(
    Idag fick ja gå hem ifrån jobbet efter 3,5 tim :/ hade så ont att ja nästan grinade plus att det även krampade i magen :(
    Blir lite rädd när det är i magen det gör ont och det höll i sig i flera timmar :/ men tröstar mig med att ja känner liten snurra runt där inne och inte blöder..

Vet inte nå hur ja ska göra... Behöver ju jobba så pengar kommer in då gubben blev av med jobbet nyss.. :/
    Men kan knappt jobba pga att det gör så ont :(

Är ju bara i vecka 21+0 idag :/

Urssch! känns som ja bara klagar :(

läängtar <3
  • ackish

Hej hej! Har haft massor att göra och så.. :/
    Det låter ju inge kul.. sålänge barnmorskan inte säger nåt annat så är det bara att ta det lugnt.. kroppen säger ju till när man ska ta det lugnt!
    Allting fixar sig tillslut, det gör det alltid!

Jag är ju behovsanställd så det har inte blivit så mycket jobb.. men går på föräldraledighet 28 okt.. :) dit längtar jag verkligen!! jag känner att jag behöver ha 1 ½ månad att förbereda mig!

Det är bara att klaga på hur mycket du vill.. det är en fördel med att vara gravid.. :P
    Har också ont i höfterna men det är när jag sover.. vaknar flera gånger/natt och måste vända mig..

Hoppas det blir bättre för dig annars får du ju sjukskriva dig, du kan ju inte gå runt sådär.. 

• ackish

Hej hej, nu va det länge sen??
    Hur går det med allting??
    Hoppas du mår lite bättre.. :) 

v.32 <3
  • LillaMysan89

Hej! ja det var det!!

Glömt helt att skriva! hehe men just nu är det okej är förkyld som FN just nu vilket inte är så jävla kul direkt men annars är det bra :)
    Liten bökar runt därinne men håller dig låångt ner i magen där den verkar trivas :)
    Var till BM i tisdags och allt såg bra ut :) SF mått på 24 och hjärtljud på 144 :D

Har fortfarande ont i höften och magen om ja går och står för mkt, eller om ja anstränger mig mer än ja ska, även väldigt guppiga bilfärder kan satta igång det men det har gått bra hittills :)

är i vecka 24 nu :) tiden går rätt sakta framåt :P fast ändå jättefort :D
    Är äntligen dags för ullared :D åker nu i helgen :D

Hur är det själv med allt?? :)

läängtar <3
  • ackish

Va bra att allt ser bra ut!! :)
    Jag är också förkyld som faaaaan.. har vart det en vecka nu utan förbättring.. har ingen ork till nånting.. :(
    snorar och hostar och har ont i halsen..  hoppas det är bättre nästa vecka..

annars är allt bra.. v 32 nu och har börjat i föräldragruppen.. vi är 8 par nu och det är bara jag och en till som ska ha i dec.. resten i jan och feb.. så vi va väl lite sent ute.. :P

ska också gå profylax kursen på webben som jag ska köpa nästa vecka.. 595:- för 45 dagars tillgång så eftersom jag har 59 dagar kvar till BF nu så kommer jag kunna träna nästan ända fram.. :) 

du får berätta sen va du fyndat på ullared!!
    tänkte också höra om du hade lust att träffas på en fika eller nåt nån dag.. :) 

• LillaMysan89
    ackish skrev 2013-10-18 13:08:17 följande:
    Va bra att allt ser bra ut!! :)
    Jag är också förkyld som faaaaan.. har vart det en vecka nu utan förbättring.. har ingen ork till nånting.. :(
    snorar och hostar och har ont i halsen..  hoppas det är bättre nästa vecka..

annars är allt bra.. v 32 nu och har börjat i föräldragruppen.. vi är 8 par nu och det är bara jag och en till som ska ha i dec.. resten i jan och feb.. så vi va väl lite sent ute.. :P

ska också gå profylax kursen på webben som jag ska köpa nästa vecka.. 595:- för 45 dagars tillgång så eftersom jag har 59 dagar kvar till BF nu så kommer jag kunna träna nästan ända fram.. :) 

du får berätta sen va du fyndat på ullared!!
    tänkte också höra om du hade lust att träffas på en fika eller nåt nån dag.. :) 
    Tråligt :( hatar att vara förkyld.. just nu har ja hosta som gör ont som fan och täppt/rinning näsa :/ men men åker imorgon bitti mot ullared :D yaay :D haha!

Ska försöka leta på ett apotek bara så man kan få tag i nån ev hostmed som man får ta när man e gravid..
    Dom ja har ska man helst inte ta..

Haha roligt ;) skrev åxå in oss hos föräldragruppen :p första träffen i nov om ja inte minns fel :P
    Sen får vi se hur vida vi kommer gå på alla träffar eller inte :P
    Har ju inge körkort så lite svårt ibland att ta mig till linde om inte gubben är med :P

men men ;) kul med profylax :D har funderat på det ja med men vette fan :P
    Har alltid tänkt föda ''naturligt'' så att säga men får se hur det känns sen när det närmar sig lite :P
    Känns ganska långt fram i tiden än :P haha!

Har nog inte riktigt insett att det kommer en liten om ca 16 veckor :p men tror det blir lite mer verkligt nu när man börjar köpa hem lite grejer :D

Vore jätte roligt med en fika! :D får försöka hitta en dag då det passar :D
    läängtar <3
  • ackish
    LillaMysan89 skrev 2013-10-19 21:36:14 följande:
    Tråligt :( hatar att vara förkyld.. just nu har ja hosta som gör ont som fan och täppt/rinning näsa :/ men men åker imorgon bitti mot ullared :D yaay :D haha!

Ska försöka leta på ett apotek bara så man kan få tag i nån ev hostmed som man får ta när man e gravid..
    Dom ja har ska man helst inte ta..

Haha roligt ;) skrev åxå in oss hos föräldragruppen :p första träffen i nov om ja inte minns fel :P
    Sen får vi se hur vida vi kommer gå på alla träffar eller inte :P
    Har ju inge körkort så lite svårt ibland att ta mig till linde om inte gubben är med :P

men men ;) kul med profylax :D har funderat på det ja med men vette fan :P
    Har alltid tänkt föda ''naturligt'' så att säga men får se hur det känns sen när det närmar sig lite :P
    Känns ganska långt fram i tiden än :P haha!

Har nog inte riktigt insett att det kommer en liten om ca 16 veckor :p men tror det blir lite mer verkligt nu när man börjar köpa hem lite grejer :D

Vore jätte roligt med en fika! :D får försöka hitta en dag då det passar :D
    Kul att åka dit!! :) 
    Det finns säkert nån hostmedicin som man får ta.. jag har bara använt mig av nässpray nu för det gick inte utan.. känns jobbigt att aldrig bli frisk.. 9:e dagen idag!! :(

Vi kommer gå varje gång.. vi bor granne med familjecentralen.. :P så det är nära och bra..
    Det va bra pris på webbkursen iaf.. 395:- för 10 dagar 495:- för 30 dagar och 595:- för 45 dagar..
    Jag kände att jag behöver den längsta tiden eftersom jag har börjat bli nervös nu.. :/ 8 veckor kvar..
    Jag har också problem med ångest och är rädd att den ska ta över när jag får ont så vill verkligen lära mig allt jag kan om andningen för att undvika att "stänga av" ..

Vi får väl fixa en dag när vi blivit friska igen.. :) krya på dig och hoppas du hittar massor av fina grejer på ullared!! 
  • LillaMysan89
    ackish skrev 2013-10-20 15:18:18 följande:
    Kul att åka dit!! :) 
    Det finns säkert nån hostmedicin som man får ta.. jag har bara använt mig av nässpray nu för det gick inte utan.. känns jobbigt att aldrig bli frisk.. 9:e dagen idag!! :(

Vi kommer gå varje gång.. vi bor granne med familjecentralen.. :P så det är nära och bra..
    Det va bra pris på webbkursen iaf.. 395:- för 10 dagar 495:- för 30 dagar och 595:- för 45 dagar..
    Jag kände att jag behöver den längsta tiden eftersom jag har börjat bli nervös nu.. :/ 8 veckor kvar..
    Jag har också problem med ångest och är rädd att den ska ta över när jag får ont så vill verkligen lära mig allt jag kan om andningen för att undvika att "stänga av" ..

Vi får väl fixa en dag när vi blivit friska igen.. :) krya på dig och hoppas du hittar massor av fina grejer på ullared!! 
    Var riktigt roligt!! :D handlade för nästan 8000 dock inte så jätte mkt till bebis utan mest standard saker :p är lite svårt att köpa grejer ibland då vi inte vet vad det blir men får handla sen när liten tittat ut :D

Dock en hel del kläder till en annan :D vilket behövdes och lite saker till hemmet ;)

ursch vad träligt att det inte går över.. Här är det hosta som jäklas.. Mår dock inte för dåligt utan är ändå rätt okej :)

Det var ju ändå rätt bra :D tror dock inte att via internet funkar för mig, vill gärna ha instruktioner och vägledning irl, det har alltid funkat bäst för mig :p men men hoppas att ja kommer kunna hantera smärtan sen när det väl är dags och att jag lyckas föda utan eda men tänkte ta det som det kommer, gör det för ont och ja inte står ut så kommer ja ta eda annars så hoppas ja på att kunna föda utan ;)

Oj 8 veckor! snart dags juh!! :D  själv har man 109 dagar kvar :P haha!!

Ja det får vi göra :D vore roligt att träffa och prata med nån mer som åxå ska ha liten :D vi är 3 st på jobbet som väntar smått en i dec en i jan och sen jag i feb ;) men blir inte av att man varken träffas eller pratar så mkt..

läängtar <3
  • ackish
    LillaMysan89 skrev 2013-10-24 19:19:00 följande:
    Var riktigt roligt!! :D handlade för nästan 8000 dock inte så jätte mkt till bebis utan mest standard saker :p är lite svårt att köpa grejer ibland då vi inte vet vad det blir men får handla sen när liten tittat ut :D

Dock en hel del kläder till en annan :D vilket behövdes och lite saker till hemmet ;)

ursch vad träligt att det inte går över.. Här är det hosta som jäklas.. Mår dock inte för dåligt utan är ändå rätt okej :)

Det var ju ändå rätt bra :D tror dock inte att via internet funkar för mig, vill gärna ha instruktioner och vägledning irl, det har alltid funkat bäst för mig :p men men hoppas att ja kommer kunna hantera smärtan sen när det väl är dags och att jag lyckas föda utan eda men tänkte ta det som det kommer, gör det för ont och ja inte står ut så kommer ja ta eda annars så hoppas ja på att kunna föda utan ;)

Oj 8 veckor! snart dags juh!! :D  själv har man 109 dagar kvar :P haha!!

Ja det får vi göra :D vore roligt att träffa och prata med nån mer som åxå ska ha liten :D vi är 3 st på jobbet som väntar smått en i dec en i jan och sen jag i feb ;) men blir inte av att man varken träffas eller pratar så mkt..

Hej hej.. vet att jag är skitseg på att svara men sitter nästan aldrig vid datan.. :/
    Har du blivit frisk än då.. jag är iaf äntligen frisk.. :)
    kul att du hittade mycket bra i ullared.. :)
    Hur länge har du kvar nu? vilken vecka är du i?
    Jag är snart i v.36 :P det börjar närma sig.. jag har ganska mycket sammandragningar och förvärkar blandat med varandra..
    du kan väl adda mig på fb? Annica Sabine Torgrimsson.. det finns bara jag i hela sverige.. :P
    då kanske vi kan hitta en dag att träffas? :)
    Ha det så bra sålänge! :) 
  • LillaMysan89
    ackish skrev 2013-11-09 11:12:25 följande:
    Hej hej.. vet att jag är skitseg på att svara men sitter nästan aldrig vid datan.. :/
    Har du blivit frisk än då.. jag är iaf äntligen frisk.. :)
    kul att du hittade mycket bra i ullared.. :)
    Hur länge har du kvar nu? vilken vecka är du i?
    Jag är snart i v.36 :P det börjar närma sig.. jag har ganska mycket sammandragningar och förvärkar blandat med varandra..
    du kan väl adda mig på fb? Annica Sabine Torgrimsson.. det finns bara jag i hela sverige.. :P
    då kanske vi kan hitta en dag att träffas? :)
    Ha det så bra sålänge! :) 
    Hahaha det är lungt är en annan med ibland :P

Nja inte helt har en envis slemhosta (dock inte så jobbig) vill inte riktigt ge med sig men mår rätt bra iaf :P

Är i vecka 27 :) 28 på tisdag :D haha! så har 93 dagar kvar :D
    Åhh ja det är inte långt kvar :D hihih vad rooligt :D
    Börjar du bli nervös inför FL? ;D

hahaha  känns som en hel evighet kvar tills min lilla tittar ut!

Gör dom ont? :P haha är grymt nervös över hur ja ska reagera på värkar och sammandragningar :/ hehe

Gick inte att lägga till dig som vän på FB så skickade ett medelande till dig (som antagligen kommer ligga i mappen övrigt) så du kan kolla om du kan adda mig ;)

Har ju ett ''svensson'' namn så skulle nog inte bli så lätt att hitta mig via namn bara :P hihihi
    läängtar <3
Svar på tråden Någon gravid från Lindesberg här???