Jag vill sjukanmäla mig i några dagar fast jag inte är sjuk...
Jag är just nu hos min familj och hälsar på i några dagar innan jag ska åka hem och börja jobba. Förut brukade jag åka hit väldigt ofta på helger och då jag hade möjlighet, men av personliga skäl har jag inte kunnat göra det de senaste månaderna. Vi ses inte alls lika ofta längre och det har varit jobbigt för mig från och till att det är så, men just nu kan jag tyvärr inte göra något åt det. Det är en komplicerad historia som jag inte tänker ta upp här. Problemet nu är att jag fick ont i magen idag och då började jag tänka på hur skönt det skulle kännas om jag blev lite sjuk (inte väldigt sjuk, utan bara tillräckligt för att kunna sjukanmäla mig och stanna här lite extra och ändå njuta av tiden här). Jag är dock inte sjuk. Inte alls. Jag känner att jag skulle orka med tågresan hem imorgon och att gå till jobbet på torsdag. Jobbar torsdag-lördag den här veckan. Men nu har tanken på att sjukanmäla mig liksom fastnat i mitt huvud. Jag är ledig söndag-onsdag sen och tänker att jag gärna skulle stanna här en vecka till. Fast det känns så fel att sjukanmäla mig. Jag skulle kunna åka hem och jobba och sen åka tillbaka igen på söndag, men då får jag betala för en extra resa också. Jag vill hellre stanna nu, men får dåligt samvete för att jag ens har de här tankarna.
Vad tänker ni om det här? Vad skulle ni ha gjort?