• Anonym (frustrerad)

Måste bara skriva av mig!!

Börjar bli LITE irriterad på min sons pappa, sonen blir 4 om 2 månader..
    Jag har ensam vårdnad om sonen då hans pappa inte orkade hålla på att fylla  i alla papper som behövs fylla i när det gäller sonen, som tex papper från dagis mm. 
    Nåväl till saken, tycker ni det är okej för han att sova borta när han har sonen på helgerna bara för att han inte orkar gå hem då promenaden hem tar mindre än 3 min? Då sover han hos sin andra sons mamma bara för att han inte vill gå hem innan kl 20.00? Vill oxå påpeka att den andra sonen inte ens vr hemma denna helgen. Jag gillar det INTE då jag och hon inte kommer överens för 5 öre, sen när jag säger till honom att jag inte gillar det då vräker idioten ur sig spydigt " är du rädd att Z ska tycka bättre om A" 
    det var första natten dom sov där och då frågade jag om dom skulle sova hemma natten efter, men det skulle dom inte, jag är så jäklans irriterad på han nu... 
    Vad tycker ni att jag ska göra??? har inte jag som ensam vårdnadshavare rätt att säga till om jag tycker att det känns fel??

• Svar på tråden Måste bara skriva av mig!!
  • kenopeno
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-03 19:55:21 följande:
    Vadå onödigt inlägg? Jag skriver exakt som jag tycker och tänker jag har ensam vårdnad om sonen så jag har all rätt att säga som jag tycker och tänker, Så onödigt NEJ,
    HON har inget i min sons liv att göra.. Hon har redan från första början bestämt att inte gilla mig när jag och sonens pappa var i lag så varför ska jag då gilla henne???  

Men detta är dina känslor. Rent krasst så får du som vuxen ta hand om dem själv. Du har inte rätten att förhindra din sons pappa, att behålla henne i sitt liv....och förhindra honom att vara där när han har sina dagar med sonen. Även om du har enskild vårdnad..... Vänd dig till familjerätten och soc och bolla det här med dem, så kommer du få veta hur och vad du kan bestämma över, under pappans umgänge och vad han väljer att hitta på med sin son under dessa dagar.
  • BioBonus
    LinneaJosie skrev 2013-07-03 19:59:07 följande:
    För det första skrev inte BioBonus att det var ett onödigt inlägg, utan ett onödigt krig. Sen är det så att du trots ensam vårdnad inte kan ensidigt diktera villkoren för umgänget med barnets pappa. Du verkar ha missförstått det här med umgänge kontra vårdnad. Googla?

• BioBonus
    kenopeno skrev 2013-07-03 20:01:43 följande:
    Men detta är dina känslor. Rent krasst så får du som vuxen ta hand om dem själv. Du har inte rätten att förhindra din sons pappa, att behålla henne i sitt liv....och förhindra honom att vara där när han har sina dagar med sonen. Även om du har enskild vårdnad..... Vänd dig till familjerätten och soc och bolla det här med dem, så kommer du få veta hur och vad du kan bestämma över, under pappans umgänge och vad han väljer att hitta på med sin son under dessa dagar.

• Anonym (frustrerad)
    Enligt lagen är det barnet som har rätt till umgänge med den förälder som barnet inte bor med. Du har alltså som förälder inte någon umgängesrätt. 
    Jag sa aldrig för det första att han inte ska få sluta umgås med våran son ellerhur??
    Jag skrev och sa va jag tycker om att han sover hemma hos A ist för gå hem med VÅRAN son och sova hemma när dom bor 3 min gångväg från varandra, bara för att han inte orkar vara hemma innan kl 20,00 på kvällen... 
  • BioBonus
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-04 10:36:17 följande:
    Enligt lagen är det barnet som har rätt till umgänge med den förälder som barnet inte bor med. Du har alltså som förälder inte någon umgängesrätt. 
    Jag sa aldrig för det första att han inte ska få sluta umgås med våran son ellerhur??
    Jag skrev och sa va jag tycker om att han sover hemma hos A ist för gå hem med VÅRAN son och sova hemma när dom bor 3 min gångväg från varandra, bara för att han inte orkar vara hemma innan kl 20,00 på kvällen... 
    Och det är fortfarande ingenting som du kan påverka. Blir du lika upprörd om han sover över hos sin mamma med sonen till exempel? Är det att han sover borta eller att han sover hos sitt X där er sons syskon tydligen också bor?
  • pluvdo
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-04 10:36:17 följande:

Han kanske trivs hemma hos sitt ex? De kanske är goda vänner? De kanske börjat hitta tillbaka till varandra?

Var glad istället för att hon verkar tycka om er son och behandla honom väl trots att hon inte gillar dig.
  • kenopeno
    pluvdo skrev 2013-07-04 10:46:28 följande:

Han kanske trivs hemma hos sitt ex? De kanske är goda vänner? De kanske börjat hitta tillbaka till varandra?

Var glad istället för att hon verkar tycka om er son och behandla honom väl trots att hon inte gillar dig.

Ja för det är verkligen en gåva när våra barn omges av människor som visar omtanke och acceptans och värme. Och då betyder inte det personliga ogillandet för personen så mycke, om man som förälder kan se att barnet har det bra Solig
  • Anonym (frustrerad)
    BioBonus  skrev 2013-07-04 10:44:55 följande:
    Och det är fortfarande ingenting som du kan påverka. Blir du lika upprörd om han sover över hos sin mamma med sonen till exempel? Är det att han sover borta eller att han sover hos sitt X där er sons syskon tydligen också bor?
    Hon sin mamma får han defenitivt inte sova hos... Hon har verkligen påpekat vilken usel person jag är öppet på nätet, både hans mamma och ex snackade en massa skit om mig under min graviditet med sonen, dom sa att jag tvingade till min son. Har så mycket emot dom eftersom dom haft lika mycket emot mig från första början..
  • BioBonus
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-04 10:52:15 följande:
    Hon sin mamma får han defenitivt inte sova hos... Hon har verkligen påpekat vilken usel person jag är öppet på nätet, både hans mamma och ex snackade en massa skit om mig under min graviditet med sonen, dom sa att jag tvingade till min son. Har så mycket emot dom eftersom dom haft lika mycket emot mig från första början..
    Du måste verkligen sätta dina egna antipatier mot folk åt sidan, och försöka se vad som är bra för ditt barn istället för vad som gör dig förbannad på ett personligt plan. Jag tror du skulle må mycket bättre då. 
    Lycka till! 
  • Annamaria44

Det är väl bra att din son är en del i sitt syskons liv. Han får till och med ett eget rum där. Var glad för din sons skull i stället.

• Anonym (jag)

Men av vilken anledning håller den där andra kvinnan på att inreda ett rum till DIN son???

Det låter helt sjukt - har pappan inget eget hem eller? 

• h8him
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-04 10:52:15 följande:
    Ts, du har ingen rätt öht att neka pappan att sova med barnet hos andra, så länge som det inte är en olämplig miljö för barnet att vara i. Att du har problem med hans ex och hans mamma är dina problem. Han får tillbringa hur mycket tid han vill med barnet hemma hos dem.
  • BioBonus
    Anonym (jag) skrev 2013-07-04 11:10:34 följande:
    Men av vilken anledning håller den där andra kvinnan på att inreda ett rum till DIN son???

Det låter helt sjukt - har pappan inget eget hem eller? 
    Det är väl en jättefin tanke - barnets syskon bor ju där. På det sättet får pojken en bra relation till alla som tillhör hans familj. Tummen upp för det tänket!
  • SupersurasunkSara

TS, du behöver hjälp. Du förstör ditt barns liv genom ditt kontrollbehov om var han ska sova och inte när han är hos pappan. Han får träffa sitt syskon, det borde du vara glad för eftersom du inte vill träffa syskonets mamma, pappan tar hand om den biten åt dig.
    Du slipper också träffa farmodern, barnet får göra det med pappan istället. Bara win win situation för alla, det kommer du att förstå när du fått hjälp av kurator eller psykolog.

• Anonym (frustrerad)
    SupersurasunkSara skrev 2013-07-04 12:03:32 följande:
    TS, du behöver hjälp. Du förstör ditt barns liv genom ditt kontrollbehov om var han ska sova och inte när han är hos pappan. Han får träffa sitt syskon, det borde du vara glad för eftersom du inte vill träffa syskonets mamma, pappan tar hand om den biten åt dig.
    Du slipper också träffa farmodern, barnet får göra det med pappan istället. Bara win win situation för alla, det kommer du att förstå när du fått hjälp av kurator eller psykolog.
    Nej jag behöver inget hjälp alls!!  Jag har mina anledningar till att han ej får sova hos sin farmor vilket jag INTE behöver ta upp här ELLER???? 
    Ja en sak om hans andra son är där så visst fine men när han inte ens är där så NEJ!!! 
  • h8him
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-11 21:15:01 följande:
    Nej jag behöver inget hjälp alls!!  Jag har mina anledningar till att han ej får sova hos sin farmor vilket jag INTE behöver ta upp här ELLER???? 
    Ja en sak om hans andra son är där så visst fine men när han inte ens är där så NEJ!!! 
    Visst har du säkert dina anledningar. Jag är helt övertygad om det, men hamnar ni i Tingsrätten så riskerar du att din vägran ses som försvårande till umgänge. Tyvärr. Det är inte så enkelt att man alltid får igenom att man själv vet sitt barns bästa även om man är den som har barnet mest.
Svar på tråden Måste bara skriva av mig!!