• iphone84

Olika svar på pojke eller flicka. Kanske någon vet bättre?

Heej!

Idag är jag i v23+ någonting. Har en flicka sedan tidigare men eftersom att jag är såååå otroligt nyfien av mig tänkte jag kolla med folks erfarenhet.

På UL kunde inte BM kolla vad det var riktigt. Citerar:
    BM: Här finns 3 prickar på skärmen
    VI: Ok, mannen ser 2 jag ser inga.
    BM: 3 prickar indikerar på flicka, 2 på pojke.
    Vi: OK! mannen ser 2, jag ser inga... vad betyder det?
    BM: Hmm nja.. kanske kan vara 2 men jag tror mer på 3.
    VI: ok vilket betyder flicka?
    BM: Njaa.. ja.. men jag är ändå osäker.
    VI: 50/50 på denna?
    BM: Nä. ändå 85% osäker.

Alltså jag blev vansinnig!! 85% o osäker.. för helvete hehe!

var o kolla hjärtljud i måndags, då säger bm hjärtslag mellan 148-150... oook.. men då e det en flicka? nä det behöver det inte vara eftersom att du är endast i v23 + nångting (kommer inte ihåg) då kan det slå på hjärtljuden sa hon...
    under 140 indikerar pojke och över 140 indikerar flicka sägs det.

Sedan har jag gjort det här med vigselring och sytråd. Där pendlar ringen hel vilt och det betyder ju pojke. cirkel flicka. Har gjort detta 155 ggr... =)

SÅ! Nu till alla erfarna... vad kan ligga här inne? Det är dessutom en livlig bebis må jag säga. sparkar o har sig och jag är stor som ett hus :)
    Men det är nog för det har töjt sig sedan dottern tror jag....

Jag är mest bara nyfiken på spekulationen så ni är välkomna att säga vad ni tycker  och vad ni har för erfarenhet =)

Hej svej!

• Svar på tråden Olika svar på pojke eller flicka. Kanske någon vet bättre?
  • iphone84

Var på BM idag och hjärtljuden ligger mellan 145-150 idag...

Ska på sista UL 2 sep....

Jag är riktigt nyfiken..

När jag väntade min flicka hade jag över 160 i hjärtljud.

• Topcom

Du kan väl inte på allvar räkna med hjärtslag och ringgungning som något relevant när det gäller könsbestämning på foster? Alla vet väl att det är... Skrock?

• iphone84

Visst är det skrock men om det stämmer på så mycket folk kanske det kan säga något om de?

• Zayco
    Topcom skrev 2013-07-31 19:13:15 följande:
    Du kan väl inte på allvar räkna med hjärtslag och ringgungning som något relevant när det gäller könsbestämning på foster? Alla vet väl att det är... Skrock?
  • Topcom

Ehm eftersom det är 50/50 att det stämmer är det väl inte helt "fantastiskt" att det visar rätt kön ibland? När man tex räknar hjärtslag kan jag informera att de varierar väldigt mycket beroende på vilken sekund man lyssnar på dem, för ja, de kan skilja sig markant från sekund till sekund. Min tjejs hjärtslag varierade mellan 125-160 under en halvtimmesperiod när jag var inne på sjukhuset och lyssnade på dem.

• Plopps80

Tråkigt med folk som inte låter andra ha lite kul. Klart man är nyfiken. Min dotter hade 138 slag/ min och nu väntar jag som 155 slag/min. Så påmig ställde det ju inte.

• Diche79

Jag tror du väntar en flicka TS!

Jag har en liten grabb i magen, och på mitt RUL v 20 så syntes det klart och tydligt,
    en snopp och pung visade han upp utan problem! Har sen varit iväg på ett UL till
    och även den läkaren sa att det såg ut som en grabb!

Men alla "myter och skrock" pekar på en flicka. Ex så har han hjärtslag på ca 147..

• iphone84

Tack för alla roliga svar.

Och dem som inte kan se det roliga i det hela behöver inte lägga tid på att svara!!!

Som plopps80 sa.... låt oss ha lite kul.. och det var de jag syftade på när jag startade tråden

Den 2 sep närmar sig med korta steg och vad det nog än är så är det en fotbolls spelare där inne för den kör på revbenen rejält kan jag få be och tala om!

Varje gång jag är hos BM ligger hjärtljuden på mellan 145-150 och ändå såå aktiv. Jag fattar de inte.

Min flicka var inte alls aktiv i magen (inte på detta sättet) och hennes hjärtljud låg över 160 så det ska verkligen bli kul o se vad som döljer sig.

• Ireth81

Åh jag har samma problem.. fast min bm sa att hon trodde det var en pojke men vi skulle inte köpa en massa blåa saker.. För både jag och maken var säkra på att det var en flicka fram till dagen innan RUL då jag sa till min man.. tänk så är det en pojke.. så nu står vi här och vet inte vilket det är.. och vi är i vecka 23 men ska på ett nytt Ul v 32 och hoppas att jag då får reda på det. Men mamma såg ul bilderna så sa hon Här ser man ju klart och tydligt att det är en pojke.. hahaha men det är en vilding vi har där inne.. Vi pendla och fick flicka och en tjej som kan spå sa att det kändes som en flicka men vi får väl se vem det är som gömmer sig där inne.. Det är välkommet vilket som.
    Men hur gör ni med bikaronaten? nyfiken :D

• iphone84

Ireth81..!!

Kul att du känner lika dant som mig... detta är sinnesjukt.

Jag har ställt in mig på flicka nu för BM sa ju 85% från början.

Idag har jag varit på BM-besök och kolla hjärtljuden.. då låg den på 135-140.... alltså jag blir galen =)

Kul e de samtidigt o inte veta men jag vill ju köpa nåt till denna lill*

SÅ den 2 september smäller det kl 9... dä jävlar i havet ska jag ligga där tills de att man ser vad det är där inne för en fotbollsspelare vet jag allt att det är.. kör rejält på revbenen och väcker mig om nätterna.

• Ireth81
    iphone84 skrev 2013-08-26 12:36:26 följande:

Ireth81..!!

Kul att du känner lika dant som mig... detta är sinnesjukt.

Jag har ställt in mig på flicka nu för BM sa ju 85% från början.

Idag har jag varit på BM-besök och kolla hjärtljuden.. då låg den på 135-140.... alltså jag blir galen =)

Kul e de samtidigt o inte veta men jag vill ju köpa nåt till denna lill*

SÅ den 2 september smäller det kl 9... dä jävlar i havet ska jag ligga där tills de att man ser vad det är där inne för en fotbollsspelare vet jag allt att det är.. kör rejält på revbenen och väcker mig om nätterna.

Haha Gud vad irriterande haha jag vet hur tjurig jag blev för att hon inte kunde säga, så jag förstår dig fullt ut. Men för oss spelar det ingen roll heller men vill ju veta precis som du säger så man kan handla för jag tycker unisex kläderna är lite "färglösa" då allt är beige o brunt.. Jag vill ha färg så blir det en flicka nu så får hon ha lite blå kläder för det känns på något sätt lättare än rosa på en pojk även om det kommer bli så med då vi har lite kläder i rött o rosa. Jag bryr mig inte egentligen.

Men kan du inte meddela hur det gick är nyfiken ???? jag får reda på det o början av nov så det känns som det är evigheter dit haha ????
  • iphone84

Ja fy för ireth!!!! =)))

Jag fick boka om tiden då min man inte kunde idag pga jobb. Så på torsdag ska jag dit och få reda på det!!! Det känns som en flicka för jag går ju ändå på dem 85% men något där inne säger ändå pojke...

Jag dööör av nyfikenhet :)) Har iaf bestämt mig att när jag får reda på det ska jag shoppa... ja herrejävlar vad jag ska shoppa... trotts allt bara 7v kvar :)

Vad har du som 1a barn? Är detta ditt 2a?

• Ireth81
    iphone84 skrev 2013-09-02 20:16:52 följande:

Ja fy för ireth!!!! =)))

Jag fick boka om tiden då min man inte kunde idag pga jobb. Så på torsdag ska jag dit och få reda på det!!! Det känns som en flicka för jag går ju ändå på dem 85% men något där inne säger ändå pojke...

Jag dööör av nyfikenhet :)) Har iaf bestämt mig att när jag får reda på det ska jag shoppa... ja herrejävlar vad jag ska shoppa... trotts allt bara 7v kvar :)

Vad har du som 1a barn? Är detta ditt 2a?

Jaa jag vill så gärna veta!!

Määähhhh åhhh vad jobbigt så nyfiken ju hihi. Då får vi hålla tummarna jag var Helt hundra på en flicka innan men ändra mig dagen innan och nu har jag ställt in mig på pojke så var jag akut i lördags pga smärtor och fick då en extra skymt på busen där inne och då tyckte jag såg både flicka och pojke jag blir tokig.. Jag Har några månader kvar är bara i v 24+2 så det är ett tag till, oj då har du ju nära ????

Detta är mitt första. Du då? Är detta ditt första med?

Jag har typisk "pojkmage" haha
  • iphone84

Jag var på mitt sista UL idag. bebisen är vänd neråt och visar endast gumpen så jag fick inget veta =(((

nu måste jag vänta till den föds... s¨typiskt mig.

jag är i v34. Detta är mitt andra barn, jag har en flicka sen tidigare och därför ville jag ha en pojke. Tydligen ska jag inte få veta vad det är förren den kommer ut.

Blir det som med flickan så föder jag om 3v då hon föddes i v37.

jag trpr jag kommer att föda om drygt en månad. jag kommer inte gå över tiden. det är jag nästan 100 på.

Det var de hela från mig :) ligger helt besviken då jag tänkte att jag skulle inhandla något speciellt idag till bebisen men ack så bekymrad jag gick från ul istället.

klart jag e glad att den utvecklas som den ska etc men jag vill ju veta!!!!! hehe....

så när nerverna har lugnat sig får jag ta och köpa något neutralt helt enkelt.

Svar på tråden Olika svar på pojke eller flicka. Kanske någon vet bättre?