Skulle ni kunna tänka er att ha ett sockerfritt barnkalas likt detta i länken?
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article17064070.abSom rubriken lyder.
Varför, varför inte? Motivera gärna ditt svar!
Nej.
Jag gillar socker och förmodligen min unge oxå.
Nej på kalas skulle jag inte komma på idén.
Helt okay om det är ungen själv som har valt det så.
Hade jag gått på ett sådant kalas hade jag nog innerst inne blivit lite besviken och skulle inte göra ett sockerfritt själv. Gillar godsaker och skulle inte vägra mina barn det. Då tycker jag det är bättre att man bakar eller gör så mycket man kan själv för att hålla koll på råvarorna!
Skulle inte ordna något sådant. Hatar att ordna kalas så jag vill göra det lätt för mig.
Skulle gärna gå på kalaset. Det lät mycket gott. Men skulle inte tacka extra mycket inte mer än när andra har kalas.
Sedan retar det mig att folk tror att barn blir "höga" av socker. Det är en myt.
sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx
Nu har jag inte barn, men detta kan vara det bästa Aftonhoran skrivit någonsin.
Detta lät bättre än allt jävla onödigt socker.
Men... när det är kalas är det väl födelsedagsbarnet som får välja (inom rimliga gränser) vad de vill ha? Ska man säga åt sin femåring som hatar tårta att det är det som serveras på hans/hennes kalas eftersom andra *kanske* gillar tårta? Konstig inställning.
Jag tycker att det låter pretto att ha sockerfritt av den anledning som pappan angav, skillnad om barnet inte gillar vanlig fika. Jag tycker inte att mitt barns kalas ska vara en plattform där jag kan föra fram mina högst subjektiva åsikter om mat.
Kanske inte precis som de gjorde för jag tycker t ex energibollar och korv är ganska läbbiga.
Men jag skulle gärna ha ett kalas utan en massa fika och godis. Man kan göra roliga saker tillsammans istället och äta god mat. Men lite glass och frukt till efterrätt tycker jag är helt ok, eller tårta om man inte matar på med allt annat sött.
Jag vill nog helst lära mitt barn att belöningar inte är mat/godis och att man kan fira saker utan att frossa. Tror de flesta barn uppskattar engagerade föräldrar och nya spännande aktiviteter mer än godis.
Skulle nog inte göra det själv eftersom jag tycker det är sjukt bekvämt att hålla till på ett lekland men både jag och mina barn skulle glatt äta det som serverades på kalaset.