har försökt att få barn utan resultat
Jag är 29 och har försökt få barn nu sedan januari. Det är så här jag och min man gifte oss i 2006, jag är den äldsta av en barnskara på 5 och har alltid velat ha en stor familj själv. Min lillasyster som nu är 24 och som mest varit intresserat av att studerar och jobba kom i april förra året och sa att hon var med bar. Självklart blev jag super glad för hennes skuld och så himla kul att jag skulle blir moster! Och hennes dotter är verkligen världens sötaste som man bara kan vara stolt över!
Men jag kan inte hjälpa att känna mig lite avundsjuk då hon och hennes sambo inte ens planerade att få barn alltså dom är skit duktiga som förälder och hela alltet men jag ville ju självklart att det skulle ha varit jag. Nu har jag och min man som sagt försökt sen januari men det blir inget L och vi har det jätte bra med varandra så det är inte det men ju mer jag pratar bebis ju mer drar han sig lite undan och liksom nä jag orkar inte detta just nu typ. Jag vet att det kanske kan bli lite intensivt när man så gärna vill men det inte går och jag säkert är bra på att låta som en trasig skiva på repeat. Så nu förösker jag att inte tjata på hemma så mycket om detta, jag pratar då med lillasyster som har gått igenom allt och får bra råd och svar och allt men det är ju jätte svårt att bara slappna av och sluta tänka på det hela tiden ju……
Så ni som också har testat länge utan att ni blev gravida eller ni som nu äntligen har blivit gravida efter långt tids försök har ni några bra tips och råd till mig som så gärna vill ha barn.