• Anonym (Man 45)

Har min fru ovanligt lite könsbehåring?

När man läser här på FL så skrivs det ofta att kvinnor har tjockt könshår som går ner mot lår och bak mot rumpan.
    Om dom inte skulle ansa eller raka.
    Jag har varit tillsammans med min fru i drygt 20år och hon har aldrig varit rakad.  
    Hon har mörkt ganska tunt hår på venusberget inget som går utanför bikinilinjen och går ner som en tunn sträng mot slidan.Det slutar en bit ner typ efter två tredjedelar av slidan.

Nu vill jag inte att det skrivs om det är äckligt eller ej med könshår.
    Undrar bara om det verkligen är så att det på nästan alla växer som en skog om dom inte rakar eller om det är fler som inte har utanför bikinilinjen eller mot lår och rumpa. 

• Svar på tråden Har min fru ovanligt lite könsbehåring?
  • marjon11
    Anonym (slavofil) skrev 2013-07-11 21:12:43 följande:
    Under en resa till Bulgarien en gång på 70-talet, så jag de mest håriga kvinnor jag någonsin sett. En del av stranden var avdelad för de som ville sola nakna. Där höll jag till. Herre Gud! Har aldrig sett hårigare kvinnor. En del hade hår upp mot naveln, andra hade hår långt ut på låren och ner mot knäna. Underliven var skogbeklädda och det konstiga var att många låg och skrevade med benen mot solen. Jag såg till och med hur en kvinna visade en annan att hon skulle sära på benen. Hon visade upp mot solen och sedan in mellan benen på den andra kvinnan som om hon ville säga att solen behövde komma in mellan benen.

Ja men heja Bulgarien !!!
  • Anonym (Krull)

Ja, hon har nog ovanligt lite för att vara skandinav. Eftersom hon inte ens har hår efter hela slidan.

• Anonym (Man)

På min fru började mushåren glesna efter 40 +
    Så nu är venusberget slätt o lent  Endast hårstrån kring blygdläpparna  

• Anonym (Man 45)
    Anonym (Man) skrev 2013-07-13 16:57:20 följande:

På min fru började mushåren glesna efter 40 +
    Så nu är venusberget slätt o lent  Endast hårstrån kring blygdläpparna  

Menar du att hon tappat hår på musen efter 40?
    Konstigt...

• Anonym (kakburk)
    Anonym (Man 45) skrev 2013-07-15 19:53:38 följande:
    Menar du att hon tappat hår på musen efter 40?
    Konstigt...

Det har hänt min mamma också, fast hon var nog något äldre. Men nu som 60-åring är det väldigt glest just på venusberget och har varit i många år. Om det ramlat av längre ner/bak vet jag ju såklart inte utan det här är observationer i duschrummet på badhuset.

När det gäller min egen behåring så kan jag inte ha en vanlig bikinitrosa i vanlig klassisk modell utan att raka kring bikinilinjen. Är svensk men brunett och håret är mörkt och syns och det sticker ut lite för brett för en sån trosa. Däremot växer det ju inte jättelångt ner på låren. Med en hipstermodell på trosorna så är det inget problem.

Bakåt växer det hela vägen mot analen, glesar ut rejält bakåt men hårstrån finns och de som finns syns, så jag rakar :)
  • Anonym (Krull)
    Anonym (Man) skrev 2013-07-13 16:57:20 följande:
    På min fru började mushåren glesna efter 40 + Så nu är venusberget slätt o lent  Endast hårstrån kring blygdläpparna  

Oj det har jag inte hört talas om tunnas ur efter 40 men däremot många som fått mer hårväxt efter 30-35.
  • marjon11
    Anonym (40+) skrev 2013-07-09 09:39:53 följande:
    När jag var yngre hade jag nästan inget hår alls under armarna, det var några hårstrån, samma sak med min mamma och min syster. Gles, tunn behåring ovanpå fittan och tunt på benen. Nu när jag är äldre har jag fått kraftigare hårväxt på benen, under armarna och kring ljumskarna, nu rakar jag bikinilinjen vilket jag aldrig behövt göra som ung. Men i vår släkt har det varit väldigt lite hår på kroppen hos kvinnorna men med tjockt hår på huvudet. 

När började behåringen tillta?
  • Mrs Okänd

Är väl bara att kolla på folks huvudhår och ögonbryn så ser det ju olika ut...samma sak med könshår inbillar jag mig.

• Drace

[quote=70419846][quote-nick]sege70 skrev 2013-07-07 22:52:07 följande:[/quote-nick]

Jag hade en kvinna från Thailand som i princip saknade hår på hela kroppen, förutom på huvudet och ögonfransar. Hon hade inte ens ögonbryn utan hon hade tatuerat in ögonbryn istället när hon tröttnade på att måla dit dem jämt. 

Min nuvarande flicka, även hon thailändska, har inte speciellt mycket könshår, bara några mörka strån (som ligger ner mot huden, asiater har ju sällan krulliga könshår) och hon har aldrig rakat tror jag. Under armarna behöver hon aldrig raka. Däremot har hon helt normala ögonbryn :)

[/

Hur gamla är/var dina thai damer?

• Frökenfrykena

Finns inget som är "valigt" eller "ovanligt". Vi är alla olika helt enkelt.

Ex 1. Jag har en behåring som är väldigt tät upptill, tunnar ut mot läpparna och fortsätter en bit mot analen samt att det växer ut lite ut mot låren (utanför bikinilinjen).

Ex. 2 Min ena väninna har en hårväxt som är extremt tät och växer ut mot låren ordentligt och hela vägen bak och runt analen.

Ex 3. Min man har (om han inte rakar sig) några hårstrån på pungen, lite glest vid roten och ut mot låren men ingenting uppåt mot magen och ingen raggarsträng.

• Anonym (morsan)

Jag har fått lite mer könshår i samband med varje graviditet, men har inte så mkt. Några fjun mellan skinkorna, ingen skog. Resten håller sig på venusberget och blygdläpparna, växer inte ut på låren, och har ingen raggarsträng. Har ngt enstaka hår som växer utanför bikinilinjen, bara att rycka bort så är problemet löst. Har dessutom rakt könshår, absolut inte lockigt. Fast jag brukar raka/Vaxa bort rubbet. 
    Har ljust/rött hår på huvudet, kanske påverkar det. 

• Anonym (rakad)

47+ mushåren börjar trilla bort på mig .dock så rakar jag hela då o då.känner mig kåtare då.

• Anonym (52)

[quote=75475339][quote-nick]Anonym (rakad) skrev 2015-06-29 10:41:06 följande:[/quote-nick]

47+ mushåren börjar trilla bort på mig .dock så rakar jag hela då o då.känner mig kåtare då.

[/

Trilla bort?

Tappar du hår både på venus och efter slidan?

• Anonym (50+)

Har också så att det efter halva slidmynningen drygt hel avtar med hårväxt.

Inget mig emot men det kanske inte är så vanligt.

Har aldrig haft nån jättebuske men inte nån liten heller.

• Tom Araya
    Anonym (Man 45) skrev 2013-07-06 14:21:36 följande:

När man läser här på FL så skrivs det ofta att kvinnor har tjockt könshår som går ner mot lår och bak mot rumpan.
    Om dom inte skulle ansa eller raka.
    Jag har varit tillsammans med min fru i drygt 20år och hon har aldrig varit rakad.  
    Hon har mörkt ganska tunt hår på venusberget inget som går utanför bikinilinjen och går ner som en tunn sträng mot slidan.Det slutar en bit ner typ efter två tredjedelar av slidan.

Nu vill jag inte att det skrivs om det är äckligt eller ej med könshår.
    Undrar bara om det verkligen är så att det på nästan alla växer som en skog om dom inte rakar eller om det är fler som inte har utanför bikinilinjen eller mot lår och rumpa. 

Jag dejtade en tjej ett tag som hade väldigt lite hår som helt orakad. Det var både kort och glest, ingen täckande buske.
  • Amadeus2

Det med att asiatiska kvinnor har lite hår är val olika där också. Var tillsammans med en född utomlands uppväxt i Sverige. Hade en normal triangel med mörkt hår inte så långt men välskött hade en egen hårborste till könshåret.

• Anonym (Juni)

Ursäkta att jag bumpar en gammal tråd med mina besserweisser-fasoner... Men ingen har hår på/i slidan. Slidan sitter inuti vaginan, alltså inuti hålet och upp mot livmordern. Alltså dit snoppen åker in och barnen åker ut.

Ni pratar om venusberg och blygdläppar.

Och för att vara on topic: jag har jättetjockt hår på huvudet och likaså mellan benen och upp mot magen. Inte direkt ner mot låren eller på/i skinkorna men en del i ljumskarna så jag brukar ansa lite under bikinisäsongen. Skulle aldrig falla mig in att ha pyttesmå bikinibyxor dock eftersom det skulle ta för lång tid att hålla allt hår borta, det är boxers som gäller 😂

Svar på tråden Har min fru ovanligt lite könsbehåring?