• Anonym (Sara)

Sexuellt frustrerad - hur ska jag få fart på honom?

Har levt ihop i fyra år, första barnet påväg. Syns inte ens på mig att jag är gravid. Sexlivet har välskriven varit någon hit, nån gång i månaden, men nu sen jag blev gravid så är det väldig dött på sexfronten. Tre gånger har vi haft sex på sex månader. Jag har pratat med honom och han sa att han är rädd att skada barnet. Förklarade då för honom att han gör inte det, så efter det hade vi sex två av de gångerna och det verkade som att han förstod. Nu är det likadant igen.. Till saken hör att han kollar på porr varje dag och runkar, det vet jag då jag kommit på honom plus att han har ett femtiotal nya porr filmer om dagen på sin mobil. Det förnekar han dock.. Nu är jag så sexuellt frustrerad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Försöker prata med honom och närma mig, och han antyder gärna till sex och går och tar på mina bröst och sådär men sen händer inget mer. Har ni något tips till att "väcka" honom? Jag funderar på att fråga honom om hans sexuella fantasier och sen berätta mina för att se om det kan trigga igång någonting.. Jag behöver ju för fasen närhet och sex!!

• Svar på tråden Sexuellt frustrerad - hur ska jag få fart på honom?
  • Anonym (Sara)
    saraasse skrev 2013-08-10 23:42:41 följande:
    Förstår dig vännen... Älskar man nån så är det svårt. Du måste skrämma han oxå lite För varje gång han sårat dig med allt porr Tittande :( Vilken månad är du i vännen? Sara

Tack för att du bryr dig. Jag är i sjunde månaden nu.. Ja, jag vet, jag vill "skrämma" honom på något sätt. Ändå känner jag bara ; "jaha, ska jag bli ensamstående med mitt första barn. " jobbig situation.. Men jag mår verkligen inte bra utav detta, och detta känns som att i detta skedet utav livet så "ska" jag vara lycklig.
  • Anonym (we)

Om du är sexuellt frustrerad men samtidigt inte vill förstöra ditt förhållande, har du funderat på att inta en annan man under tiden du är gravid?

Finns säkert några snyggisar på jobbet som du kan tänka dig.

• Anonym (Sara)
    Anonym (we) skrev 2013-08-10 23:51:36 följande:
    Om du är sexuellt frustrerad men samtidigt inte vill förstöra ditt förhållande, har du funderat på att inta en annan man under tiden du är gravid? Finns säkert några snyggisar på jobbet som du kan tänka dig.

Den tanken finns inte ens för mig. Då hade jag förstört det här förhållandet genom att ha en annan. Och jag vill ju inte ha nån annan, jag vill ha honom. Det är han jag vill leva mitt liv med, mitt barns pappa. Dessutom är vi bara kvinnor på mitt jobb;D inte min kaka precis!
  • saraasse

Absolut ska du det gumman
    Jag är oxå i 7e månaden :) när är du beräknad? Nåt måste du göra..
    Min sambo kolla på porr innan vi blev tillSammans och han vet vad som gäller nu
    Tål inte sånt.. Man blir sårad av sånt.
    Tala gärna om hur du tänker göra
    Tänker på dig
    Sara

• intesomallaandra

Hej!

Jag har inte läst hela tråden så jag kanske ger råd som någon redan gjort. Jag tycker att ni borde prata med varandra ordentligt, det finns tydligen saker (porrfilm) han tänder på så han är inte assexuell. Kanske vågar han inte berätta för dig vad det är han tänder på med rädsla för att du inte ska gilla det eller för att han ska bli avvisad. 

Sedan tycker jag att du ska börja ta hand om din egen lust i första hand. Skaffa dig lite sköna leksaker och tillfredsställ dig själv. Han kommer säkerligen följa efter när han ser vad du gör och hur skönt du har det. Börja tex med att skaffa en klassisk rabbit i bra kvalitet, tex den här:
    http://swedishsin.se/sexleksaker/dildo-vibrator/rabbit/36-combination-rabbit-vibrator.html

Lycka till!  

• engdahl

Hej!

Jag förstår att du har det väldigt jobbigt med detta. Jag kan överhuvudtaget inte förstå din man, att han väljer porr före dig. Men detta är ju nåt slags tvångsmässigt porrmissbruk det verkar handla om.

Han behöver hjälp på något vis. Gå till en psykolog, sexolog, parterapeut eller så. Att titta på 100-tals porrklipp per dag är inte normalt. Om det bara handlade om att runka, borde det räcka med en bråkdel.

Du måste kräva att ni sover tillsammans och att du får gömma mobil och modem tills han tillfrisknar.

Dessutom kan ni kanske schemalägga sexet - han lovar att ni ska ligga var tredje dag kl 21-22 till exempel och då handlar det om förspel, efterspel, oralsex och penetration.

Hoppas att ni kan ordna upp detta.

Kram

• Anonym (Sara)

Har inte varit så närvarande här på FL senaste veckan, så därför jag ej skrivit. Pratade med honom igen.. Han skämdes och jaa, ni vet hur det är. Vi blev sams och sådär. Sedan dess har det varit en bra vecka, gått och lagt oss nästan samtidigt alla dagar och allt det där, inget sex dock. I natt sov han på soffan.. Igen. Och sen har han legat inne hela dagen och tittat på filmer. Och jaa, "vanliga" filmer har rullat på dvd:n men på hans mobil har det varit helt andra filmer. Jag pallar knappt ta det här igen. Känns meningslöst.. :(

• Frankk

Han tänder väl inte på dig just nu. Helt enkelt. Han kanske blir mindre sugen när du försöker pressa honom till sex. Vanligt argument från kvinnor när problemet är det motsatta. Sen att ni försöker rationalisera problemet till ett porrberoende är intressant, att han borde söka hjälp osv. Det är ju han som avgör det. Lider han av sitt porrtittande eller inte, fråga han. Det är ju lättare att ta in att han har problem med porr än att han inte blir kåt av tanken att knulla med dig. Jag har själv provat på att inte få hälften av det sex jag skulle vilja ha. Jag är numera singel också.

Det blir ju lite moment 22 för dig. Han blir förmodligen mindre sugen av din desperation. Du har nog inte mycket att välja på, nöj dig och tänk på annat. Flytta ut, var kompromisslös. Det finns inget tredje alternativ, ska du väcka ett sexintresse som tydligen aldrig funnits i relationen, från hans sida. Det är bara att glömma. Han har ju uppenbarligen en alldeles helt fungerande libido. Köra utpressning? Du nallar och gömmer hans mobil och porrstash och han får tillbaka dem först när han knullat dig blå.

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
  • Anonym (3 barns mamma)

läste din inlägg och även allas
    jag kan verkligen inte förstår att förbjuda honom att runka till porrfilmer?

så här är det hos mig min kära make o jag varit tillsammans i 23 år 3 barn och visst han är porrskadad
    helt enkelt ..Han får runka helt fritt , anser att det är lönntlöst att behöva förbjuda för att just för min make
    är det som tog bort en del av han..

visst jag har varit gravid o haft sex med honom .Jag höll på att knulla ihjäl honom var så kåt när var gravid
    då hoppade han över att runka helt hihi...

Sen kom barnen o jag blev inte alls lika kåt och det var jätte bra han lät bli mig tack vare porrfilmerna
    han brukar göra det när jag alla har gått o lagt sig . Det stör inte mig alls..

Nu är han 50 år o jag 44 . Nu är jag super kåt o får smeka mig fritt till sexnoveller ..
    Han behöver iinte runka lika mycke längre  utan vi har sex 2-3 gånger i veckan..

han runkar sällan nu till porrfilmer

men så är det man har olika perioder i livet där man runkar som en tok sen avvarar det mer o mer..

nu är det min tur att ta över hans kåthet ..hihi

Ha tålamod...

stort sett runkar alla män mer eller mindre fast deras fruar förbjuder det..så är det

ha det                              

• saraasse

Snälla lämna han.. Är inte värd dig
    Usch aså
    Om din man inte gillar dig när du e gravid och väljer porr istället är det nåt allvarligt fel på han. Hade slängt ut min gubbe
    Stå på dig vännen!
    Skräm han med nåt även om Du inte menar det... Han ska bli sårad som du blivit
    Kram Sara

• Anonym (Sorgligt)

Sorgliga människor det finns. Ta mobilen ifrån honom, förbjuda honom att runka talas det visst om också... ifall det varit en kvinna vi samtalat om och någon nämnt förbjuda, yikes.. vilket liv det skulle bli. Det får man ju inte.

Känner med dig dock TS, vet hur jobbigt det kan vara men under mycket längre tider än 3-4 månader.. Skäms

• Anonym (Hedda)

Kan det vara så att din kille har nån hang-up för att du är gravid? Att han är rädd att skada barnet, tycker det känns konstigt att barnet  är "med", tycker att du känns "helig", att du känns och doftar annorlunda osv. Började han se så mkt på porr när du blev gravid?

Frågan är ju om han inte har sex med dej för att han glor så mkt på porr, eller om han började glo så mkt på porr för att han inte törs/ vill ha sex med dej.  Om jag var dej så skulle jag försöka dra ur honom om han tycker det känns konstigt att ha sex med dej när du är gravid . För isåfall är det kanske lättare för dej att förstå honom, om han förklarar, och han behöver inte sova på soffan för att han inte vill ha sex med dej. Då går det över efter graviditeten. Jo, skitjobbigt för dej eftersom man oftast är kåt som gravid, men det kanske är en kille med stor inlevelseförmåga som kommer bli en bra pappa?

Men han verkar absolut ha hamnat i ett missbruk om han sitter och ser på porr hela dagen, oavsett hur det började.
    Om han inser det själv så ska han nog lägga undan mobilen (eller snarare byta till en som han bara kan ringa med),ställa in barnfilter mot porr på datorn osv,  bryta vanan helt. Om han inte inser det..... kan du ta in nån utomstående som nödutväg innan du lämnar, typ hans bror eller hans bästa vän? Nån som kan hjälpa honom att få upp ögonen?

• StrawberryLove
    Anonym (Sara) skrev 2013-07-07 11:11:49 följande:
    Har levt ihop i fyra år, första barnet påväg. Syns inte ens på mig att jag är gravid. Sexlivet har välskriven varit någon hit, nån gång i månaden, men nu sen jag blev gravid så är det väldig dött på sexfronten. Tre gånger har vi haft sex på sex månader. Jag har pratat med honom och han sa att han är rädd att skada barnet. Förklarade då för honom att han gör inte det, så efter det hade vi sex två av de gångerna och det verkade som att han förstod. Nu är det likadant igen.. Till saken hör att han kollar på porr varje dag och runkar, det vet jag då jag kommit på honom plus att han har ett femtiotal nya porr filmer om dagen på sin mobil. Det förnekar han dock.. Nu är jag så sexuellt frustrerad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Försöker prata med honom och närma mig, och han antyder gärna till sex och går och tar på mina bröst och sådär men sen händer inget mer. Har ni något tips till att "väcka" honom? Jag funderar på att fråga honom om hans sexuella fantasier och sen berätta mina för att se om det kan trigga igång någonting.. Jag behöver ju för fasen närhet och sex!!
    Hej!

Det låter lie grand som at han har fastnat i hur han ser dig. Nu när du är gravid så är du mer en helig varelse än en levande sexuell kvinna.

Ni måste ta ett ordentligt snack om det här med att han väljer att fixa sina orgasmer själv framför att ha det med dig. Det är inte OK att neka sin partner för att fixa det själv. Löser ni det inte på egen hand så kan ni testa parterapi.

Såklart kan du testa med sexiga underkläder, sensuellt prat etc men det är inte säkert att det fungerar på honom om det har låst sig och han är så pass egoistisk att han väljer att ta hand om det själv när han har en partner.

Lycka till!
    x
Svar på tråden Sexuellt frustrerad - hur ska jag få fart på honom?