Erika 146 skrev 2013-07-09 22:45:10 följande:
Finns nåt som kallas för rebound, för mig har det varit att bara veckor efter ett förhållande tagit slut (även om jag varit den som gjorde slut) haft ett typ av ett kort rebound-förhållande med någon ett tag, typ som kk fast med mys kel och vanlig närhet.
Förklaring på rebound jag hitta på nätet :
Rebound, ett rebound-förhållande eller övergångsförhållande betyder att en person snabbt går från ett förhållande till ett annat. Ofta används termen rebound när en person som precis lämnat ett långvarigt förhållande bakom sig kastar sig in i en ny relation, även om det tidigare förhållandet fortfarande har stark påverkan på personen. Anledningarna till varför vissa söker sig till ett nytt förhållande fort efter en separation kan variera, men oftast söker man sig till en ny partner för att fylla tomrummet efter det man förlorat.
Sådär var det nog för mig också!
EnEnkelTulipan skrev 2013-07-07 23:46:10 följande:
Det finns ju ett uttryck som lyder: "Det bästa sättet att komma över någon är att lägga sig under någon annan". Om det stämmer eller inte vet jag inte :) När jag hade blivit nybliven singel efter att jag och min dåvarande sambo hade gjort slut började jag dejta ganska nära inpå. Jag var väldigt ledsen för att det förhållandet som jag trodde på hade tagit slut och jag vet inte om jag kom över exet fortare men däremot fick jag ju annat att tänka på så jag tänkte inte lika mycket på mitt ex utan mer på den nya killen jag träffade. Som ett ljus i tunneln, nån som hörde av sig och tyckte om mig och gjorde mig glad. Det blev inget seriöst med den killen, ville inte heller det utan behövde mest läka men är glad att jag träffade honom. Han gjorde mig glad i en tuff tid, på ett sätt som inte vänner och familj kan även om dom såklart också fanns där.