• Anonym (Uppriven)

Sex för att komma över sitt ex?

Hej! Mår egentligen kass.. Min sambo hon vill att vi delar på oss och hon har skaffat lägenhet och ska flytta.. Jag vill inte det har känslor för henne.. Hon säger hon älskar mig som person men inte mer.. Så ja olyckligt kär och de suger! Men när man pratar med kompisar osv så givetvis är de stöttande så men så säger de skaffa några ragg och ligg med så går de över fortare.. Gör de det, hjälper det att ha sex med några andra tjejer..? Sen är de ju de inte sån lust att ut på krogen och ragga nått nu.. Eller var hittar folk alla one night stands?

• Svar på tråden Sex för att komma över sitt ex?
  • EnEnkelTulipan

Det finns ju ett uttryck som lyder: "Det bästa sättet att komma över någon är att lägga sig under någon annan". Om det stämmer eller inte vet jag inte :) När jag hade blivit nybliven singel efter att jag och min dåvarande sambo hade gjort slut började jag dejta ganska nära inpå. Jag var väldigt ledsen för att det förhållandet som jag trodde på hade tagit slut och jag vet inte om jag kom över exet fortare men däremot fick jag ju annat att tänka på så jag tänkte inte lika mycket på mitt ex utan mer på den nya killen jag träffade. Som ett ljus i tunneln, nån som hörde av sig och tyckte om mig och gjorde mig glad. Det blev inget seriöst med den killen, ville inte heller det utan behövde mest läka men är glad att jag träffade honom. Han gjorde mig glad i en tuff tid, på ett sätt som inte vänner och familj kan även om dom såklart också fanns där.

• Queenie70

Japp det funkar. Ju fler kroppar man lägger mellan sig och exet ju bättre.

• Anonym (Var säker först)

Bara om du är helt säker på att det inte finns en chans att det blir ni igen och du inte vill kämpa.

För lite mer än en månad sedan lämnade min man mig efter att vi haft det risigt ett tag. Mkt förändringar i livet som bidrog. Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Jag kämpade för att få honom tillbaka och det började funka. Då gjorde jag det dumma misstaget att hamna i säng med en kille på fyllan, hade varit ledsen så länge att jag på något vis trodde det skulle hjälpa. Sexet varade väl i sisådär 2 min sedan bröt jag ihop. Min man fick sedan reda på detta och nu är han arg och sårad. Han fattar inte riktigt att det var han som lämnade mig utan han känner sig bedragen då han inte gjort något eller ens tänkt tanken. Så nu är jag tillbaka på ruta 1 och kämpar för hans förlåtelse.

Om det inte finns en chans alls och du inte tänker försöka osv så ja det hjälper att slippa vara ensam. Även om man behöver läka ifred också så behöver man närhet och något positivt kring sig som får mörkret att lätta lite.

• Anonym (Uppriven)
    Anonym (Var säker först) skrev 2013-07-08 00:17:23 följande:
    Bara om du är helt säker på att det inte finns en chans att det blir ni igen och du inte vill kämpa. För lite mer än en månad sedan lämnade min man mig efter att vi haft det risigt ett tag. Mkt förändringar i livet som bidrog. Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Jag kämpade för att få honom tillbaka och det började funka. Då gjorde jag det dumma misstaget att hamna i säng med en kille på fyllan, hade varit ledsen så länge att jag på något vis trodde det skulle hjälpa. Sexet varade väl i sisådär 2 min sedan bröt jag ihop. Min man fick sedan reda på detta och nu är han arg och sårad. Han fattar inte riktigt att det var han som lämnade mig utan han känner sig bedragen då han inte gjort något eller ens tänkt tanken. Så nu är jag tillbaka på ruta 1 och kämpar för hans förlåtelse. Om det inte finns en chans alls och du inte tänker försöka osv så ja det hjälper att slippa vara ensam. Även om man behöver läka ifred också så behöver man närhet och något positivt kring sig som får mörkret att lätta lite.

Hm ja de är nog en tanke att tänka på med.. Känns tungt bara och har väll vart knackigt sen hon gick in i väggen för nått år sen.. Så hon känns förvirrad och skyller allt på sig själv och för nån dag sedan så sa jag till henne att inte trycka ner sig själv för allt och att allt inte är hennes fel.. Men då blev svaret att hon inte kan ta in det och att de är bättre hon är själv för då sårar hon ingen?! ............ Vill inget annat än ha henne men vill inte gå såhär och vänta och vara den där snälla kompisen.. Men var en tanke som måste tänkas på (Var säker först) tack...!
  • Anonym (En tanke)

Jag undrar varför du tror sex skulle hjälpa?
    JAg tror bara det funkar om du tycker sex är grundpelaren i ett förhållande eller om du är i behov av bekräftelse. Men jag tror också att det minskar dina chanser att få henne tillbaka; du låter inte trovärdig i att du vill ha henne, om du samtidigt har sex med andra

• Rocktrollet
    Anonym (Uppriven) skrev 2013-07-07 23:07:27 följande:
    Hej! Mår egentligen kass.. Min sambo hon vill att vi delar på oss och hon har skaffat lägenhet och ska flytta.. Jag vill inte det har känslor för henne.. Hon säger hon älskar mig som person men inte mer.. Så ja olyckligt kär och de suger! Men när man pratar med kompisar osv så givetvis är de stöttande så men så säger de skaffa några ragg och ligg med så går de över fortare.. Gör de det, hjälper det att ha sex med några andra tjejer..? Sen är de ju de inte sån lust att ut på krogen och ragga nått nu.. Eller var hittar folk alla one night stands?

Att ligga med någon ny kan ha två utgångar:

1. Du känner bara neeeej. Att det var alldeles för tidigt och alldeles för fel.

2. Det funkar och du börjar komma över henne för "det finns andra fiskar i havet".

Tyvärr tror jag mer på nummer 1 i ditt fall.  
  • Anonym (Uppriven)
    Anonym (En tanke) skrev 2013-07-08 06:55:40 följande:
    Jag undrar varför du tror sex skulle hjälpa? JAg tror bara det funkar om du tycker sex är grundpelaren i ett förhållande eller om du är i behov av bekräftelse. Men jag tror också att det minskar dina chanser att få henne tillbaka; du låter inte trovärdig i att du vill ha henne, om du samtidigt har sex med andra

.............. Nä inte sag jag vill ha sex men det är klart när man är nere och folk säger till en att det man ska göra är att glömma så fort Som möjligt osv att man blir förvirrad vad som är bäst.. Samtidigt tycker jag om henne mer än något annat de är väll det jag vet.. Men jag vet inte om hon gett upp eller inte.. Så jäkla jobbiga tankar i huvudet nu om mig..känns så jäkla tungt.
  • dressyrpiska

Om man inte är helt känslokall så skapar ju sex en massa känslor. Det kan vara både bra och dåliga sådana. 
    Med andra ord kan det både vara en framgångsrik medicin, och en kur med mycket biverkningar.
    Jag säger inte att det är fel, och använder själv gärna sex terapeutiskt. Men jag tror att det är en mer framgångsrik väg att ta tag i saker, styra upp sitt liv, träna, umgås, festa odla hobbys. Då får du inte skuldkänslor efteråt och du kommer på köpet framstå som mer attraktiv för ditt ex om du vill ha din partner tillbaks.

• Erika 146

Finns nåt som kallas för rebound, för mig har det varit  att bara veckor efter ett förhållande tagit slut (även om jag varit den som gjorde slut) haft ett typ av ett kort rebound-förhållande med någon ett tag, typ som kk fast med mys kel och vanlig närhet.

Förklaring på rebound jag hitta på nätet :
     Rebound, ett rebound-förhållande eller övergångsförhållande betyder att en person snabbt går från ett förhållande till ett annat. Ofta används termen rebound när en person som precis lämnat ett långvarigt förhållande bakom sig kastar sig in i en ny relation, även om det tidigare förhållandet fortfarande har stark påverkan på personen. Anledningarna till varför vissa söker sig till ett nytt förhållande fort efter en separation kan variera, men oftast söker man sig till en ny partner för att fylla tomrummet efter det man förlorat.

• EnEnkelTulipan
    Erika 146 skrev 2013-07-09 22:45:10 följande:
    Finns nåt som kallas för rebound, för mig har det varit  att bara veckor efter ett förhållande tagit slut (även om jag varit den som gjorde slut) haft ett typ av ett kort rebound-förhållande med någon ett tag, typ som kk fast med mys kel och vanlig närhet.

Förklaring på rebound jag hitta på nätet :
     Rebound, ett rebound-förhållande eller övergångsförhållande betyder att en person snabbt går från ett förhållande till ett annat. Ofta används termen rebound när en person som precis lämnat ett långvarigt förhållande bakom sig kastar sig in i en ny relation, även om det tidigare förhållandet fortfarande har stark påverkan på personen. Anledningarna till varför vissa söker sig till ett nytt förhållande fort efter en separation kan variera, men oftast söker man sig till en ny partner för att fylla tomrummet efter det man förlorat.

Sådär var det nog för mig också!
    EnEnkelTulipan skrev 2013-07-07 23:46:10 följande:
    Det finns ju ett uttryck som lyder: "Det bästa sättet att komma över någon är att lägga sig under någon annan". Om det stämmer eller inte vet jag inte :) När jag hade blivit nybliven singel efter att jag och min dåvarande sambo hade gjort slut började jag dejta ganska nära inpå. Jag var väldigt ledsen för att det förhållandet som jag trodde på hade tagit slut och jag vet inte om jag kom över exet fortare men däremot fick jag ju annat att tänka på så jag tänkte inte lika mycket på mitt ex utan mer på den nya killen jag träffade. Som ett ljus i tunneln, nån som hörde av sig och tyckte om mig och gjorde mig glad. Det blev inget seriöst med den killen, ville inte heller det utan behövde mest läka men är glad att jag träffade honom. Han gjorde mig glad i en tuff tid, på ett sätt som inte vänner och familj kan även om dom såklart också fanns där.
  • Anonym (...)
    Anonym (Uppriven) skrev 2013-07-07 23:07:27 följande:
    För mig hjälpte det till en början... Jag tog till sexet som hjälpmedel. För det mesta var det killkompisar (som jag inte hade den bästa relationen till) som jag hade sex med och som jag sedan lämnat (eller hur jag ska beskriva det).
    Men efter ett tag var det väl lite random personer ute på krogen innan jag faktiskt hittade tillbaka till mitt ex (som jag nu har varit sambo med i 5år)
    Så jag säger: Ja, till en viss del! Men vi alla är olika :) 
  • Meddelande borttaget
  • Grässtrå77

Jag skulle säga att om du är osäker på om det är en bra ide så är det bättre att fokusera på att fylla livet med annat roligt istället. 

• KimLinnefeldt

Efter skilsmässan hade jag en kort romans. Hon fick alla blommor att slå ut i min rabatt. Efter ett par dystra skilsmässoår var det fantastiskt att möta en kvinna som faktiskt var attraherad av mig. Av mig!

Exet och jag hade sex i stort sett ända fram till skilsmässodagen, men det var mest som ömsesidig onani, eller nåt slags "fantomsmärtor". 

Men man bör nog vara försiktig med att rusa in i ett nytt längre förhållande. Viktigt att den nya vet att man är nyskild. 

I mitt fall var båda nyskilda, så vi var nog varandras språngbrädor. Jag var färdig med barn, det var inte hon. Hon flyttade sen till Härnösand och gifte sig och fick fyra barn.

Win win.

Svar på tråden Sex för att komma över sitt ex?