Min pojkvän har låg sexlust
Det blev lite långt. Hoppas någon orkar läsa.
Känns konstigt att skriva det här, och jag vet inte riktigt varför jag gör det. Antagligen för att jag behöver stöd och kanske råd. Vet att det finns flera trådar kring detta, men ingen riktigt som passar in på mig och oss.
Såhär är det:
Jag och min pojkvän (sambo) har varit tillsammans i fem år. Vi har bott tillsammans nästan hela tiden och har världens bästa förhållande. Vi respekterar varandra, är kära, lyssnar på varandra, pratar med varandra, har det roligt, kramas och pussas varje dag, somnar och vaknar med varandra och bråkar väldigt sällan. Problemet är att min pojkvän har låg sexlust, enligt mig. Enligt honom är den normal, bara det att han "glömmer" att tänka på sex när han är stressad. Vilket, som jag ser det, gör det svårt eftersom han är ambitiös och gör sitt jobb noggrant och därmed är stressad ofta. Han vill inte göra sitt jobb sämre, därför är det svårt att dra ner på ambitions/stressnivån.
Vi har sex ungefär 1-2 gånger/månad. Jag vill ha sex 2-3 gånger i veckan. När vi väl har sex är det fantastiskt.
Vi har pratat om det här kanske tvåhundra gånger. Lugnt och sansat eller med tårar, ilska, frustration. Efter varje bråk om detta (kanske 1 bråk varannan månad när jag fått nog. Igen) blir vi sams, säger att vi båda ska bli bättre på detta och dagen efter (varje gång) vill han ha sex. Vilket jag då inte vill eftersom det känns som jag tjatat ihjäl min sexlust.
Problem nr 2 är att jag inte känner att han ser mig. Han tar inte på mig eller ser på mig med en blick som säger "jag vill ha dig". Förstår ni? Jag kräver _inte_ att han ska trycka upp mig mot en vägg och flåsa att han är svintänd på mig, men jag _behöver_ lite bekräftelse i att han åtrår mig. När vi kramas är det en kram. När vi pussas är det en puss. Han säger att han är inte "är sån".
Hur hade ni gjort? Jag är helt säker på att han inte har någon annan, jag är helt säker på att han älskar mig.