• Anonym (Ledsen)

Min pojkvän har låg sexlust

Det blev lite långt. Hoppas någon orkar läsa. 

Känns konstigt att skriva det här, och jag vet inte riktigt varför jag gör det. Antagligen för att jag behöver stöd och kanske råd. Vet att det finns flera trådar kring detta, men ingen riktigt som passar in på mig och oss.
    Såhär är det:

Jag och min pojkvän (sambo) har varit tillsammans i fem år. Vi har bott tillsammans nästan hela tiden och har världens bästa förhållande. Vi respekterar varandra, är kära, lyssnar på varandra, pratar med varandra,  har det roligt, kramas och pussas varje dag, somnar och vaknar med varandra och bråkar väldigt sällan.  Problemet är att min pojkvän har låg sexlust, enligt mig. Enligt honom är den normal, bara det att han "glömmer" att tänka på sex när han är stressad. Vilket, som jag ser det, gör det svårt eftersom han är ambitiös och gör sitt jobb noggrant och därmed är stressad ofta. Han vill inte göra sitt jobb sämre, därför är det svårt att dra ner på ambitions/stressnivån. 

Vi har sex ungefär 1-2 gånger/månad. Jag vill ha sex 2-3 gånger i veckan. När vi väl har sex är det fantastiskt. 

Vi har pratat om det här kanske tvåhundra gånger. Lugnt och sansat eller med tårar, ilska, frustration. Efter varje bråk om detta (kanske 1 bråk varannan månad när jag fått nog. Igen) blir vi sams, säger att vi båda ska bli bättre på detta och dagen efter (varje gång) vill han ha sex. Vilket jag då inte vill eftersom det känns som jag tjatat ihjäl min sexlust.  

Problem nr 2 är att jag inte känner att han ser mig. Han tar inte på mig eller ser på mig med en blick som säger "jag vill ha dig". Förstår ni? Jag kräver _inte_ att han ska trycka upp mig mot en vägg och flåsa att han är svintänd på mig, men jag _behöver_ lite bekräftelse i att han åtrår mig. När vi kramas är det en kram. När vi pussas är det en puss. Han säger att han är inte "är sån". 

Hur hade ni gjort? Jag är helt säker på att han inte har någon annan, jag är helt säker på att han älskar mig. 

• Svar på tråden Min pojkvän har låg sexlust
  • Anonym (lite samma)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-07-09 10:48:52 följande:

Exakt sådär känner jag också, älskad men inte åtrådd. Känslan är ganska jobbig emellanåt. Hur länge har ni varit tillsammans?
    Knappt ett år. Ja, det är jobbigt, och jag vet inte vad man ska göra åt det. När vi har sex är det bra, men det är ju inte alls sådär åh-jag-måste-ha-dig-NU som jag någonstans drömmer om att ha det IBLAND i alla fall. Tyvärr blir det ju också en nedåtgående spiral, att han inte verkar så kåt gör ju att jag blir mindre kåt i stunden också, etc...
  • Anonym (....)

Har ni provat att bestämma er för att ni inte få ha sex i säg 3 veckors tid? Man får bara mysa och smeka. Men det är absolut förbjudet att ligga. Gjorde susen i vårat hus. Han kunde slappna av att det fanns ingen press på att det skulle vara sex inblandat.

• fruktkurden
    Anonym (Stressigast) skrev 2013-07-09 11:59:49 följande:
    Ett tips kan ju vara att be han gå in på www.stressklubben.se och göra ett stresstest! Såg att fler hade pratat om samma problem i forumet där så det är ju absolut inte ovanligt. Det brukar dock vara tjejer som tappar sexlusten när de känner sig stressade och pressade.   

Sjukt bra test!! Tack! 
  • Anonym (Ledsen)

Tack för era svar! Känns skönt (men inte så att jag önskar någon detta förstås...) att jag inte är ensam. Som ni säger är vi ju alla olika och jag försöker verkligen att inte tjata/undra eftersom jag försöker tänka mig hur det skulle vara om han tjatade på mig.

Ska kolla om han vill göra det där testet. Återigen - tack för era svar. Känns fortfarande rätt hopplöst men skönt att få prata av sig.

• idasmat
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-07-10 20:57:14 följande:
    Tack för era svar! Känns skönt (men inte så att jag önskar någon detta förstås...) att jag inte är ensam. Som ni säger är vi ju alla olika och jag försöker verkligen att inte tjata/undra eftersom jag försöker tänka mig hur det skulle vara om han tjatade på mig.

Ska kolla om han vill göra det där testet. Återigen - tack för era svar. Känns fortfarande rätt hopplöst men skönt att få prata av sig.
    Lycka till! Hoppas det blir bättre!
  • Anonym (Anonym tjej)

Jag och min pojkvän har samma problem, jag köpte testosteron tabletter till min kille för vi kom överens om att han skulle testa det. Det funkade bra tills han började glömma ta tabletterna varje dag. Han äter zink tillsammans med testostero. Finns billiga alternativ. Också icas ?man? tabletter funkar superbra🙂

• Anonym (Rob)

Har han haft låg sexlust från början. Sen började träffas för 5 år sen ?   I så fall visste du från början vad du gav dig inpå.

• Anonym (Man)

När män har låg sexlust så ska man fixa det på något sätt, men när kvinnor har lägre sexlust än mannen så ska mannen acceptera detta och respektera hennes nivå.

• Anonym (Ha!)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:58:40 följande:

Har han haft låg sexlust från början. Sen började träffas för 5 år sen ?   I så fall visste du från början vad du gav dig inpå.

Intressant om du skulle få svar drygt 11 år senare - och ännu intressantare att hitta dig i en tråd som inte handlar om kvinnors vikt ... fast allra Intressantast är ju att du inte svarade med att säga att ts antagligen var överviktig och att det var det som orsakade killens ountresse.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ha!) skrev 2024-09-01 18:30:29 följande:
    Intressant om du skulle få svar drygt 11 år senare - och ännu intressantare att hitta dig i en tråd som inte handlar om kvinnors vikt ... fast allra Intressantast är ju att du inte svarade med att säga att ts antagligen var överviktig och att det var det som orsakade killens ountresse.
    Ja, om en svaret är nej hade jag definitivt frågan om ts har gått upp i vikt sen dom träffades.  Även om mannen är överviktig då det kan påverka testosteron.
  • Anonym (Ha!)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 18:36:37 följande:
    Ja, om en svaret är nej hade jag definitivt frågan om ts har gått upp i vikt sen dom träffades.  Även om mannen är överviktig då det kan påverka testosteron.
    Ah - så klart! Borde ha fattat att det var det du fiskade efter med din fråga 😆 Oh well, du lär ju knappast få npt svar oavsett, så ...
  • Anonym (Erfaren_man)

Vet du om hans sexlust rent allmänt är låg? Eller om det bara är lusten att ha sex med just dig som blivit låg? T ex vet du om han onanerar? Ser på porr? 

Detta är avgörande att veta, för man angriper problemet på helt olika sätt utifrån vilket av alternativen ovan som är aktuellt. 

Rent allmän: kolla upp testosteronnivåerna genom blodprov. Se över ev sömnproblemetik, stress i vardagen, övervikt hos honom mm. Onanerar för mycket? 

Lusten till dig: vill han göra saker i sängen som du inte vill? Har du gått upp i vikt under åren? 

Svar på tråden Min pojkvän har låg sexlust