Wimlan skrev 2013-07-20 15:55:34 följande:
Jag förstår inte riktigt på vilket sätt dina syskon har del i att du mår dåligt och psykakuten kan hjälpa dig i din mest akuta situation, t ex med läkemedel och se till att du får ett ordentligt stöd i öppenvården. Att behandla depression är ofta ett väldigt tidskrävande arbete. Att återhämta sig från psykisk ohälsa tar oftast lång tid. Så självklart kan inte de akuta, snabba, kortvariga insatserna "hjälpa" dig så tillvida att ditt problem får en lösning, men de kan hjälpa dig att överleva dagen och lotsa dug vidare till annan, långsiktig hjälp. Du måste ju få stöd i din återhämtningsprocess. Anhöriga är inte alltid de bästa på det. De har ju sina egna liv, nog med sitt eget om man säger så. Dessutom tror jag att du behöver kontakt med fler professionella hjälpare, inte lekmän som goda vänner och släktingar. Självklart ska du sträva efter ett större kontaktnät, men en sak i taget, det viktigaste först och min bedömning är att du är i akut behov av kontakt med psykiatrin. Kram
Åh vad klok du är.
Vet du MTP, du får ju faktiskt omtanke här. Känn in det.

Det är viktigt. Då kanske du känner en öppning i att folk bryr sig om. Du har ju tagit steget att prata här på fl nu, du kan ta steget även irl. Du är
inte ensam om att känna dig helt ensam. Det finns andra som känner så. Så du inte behöver känna dig ensam om att du känner dig ensam. Det är viktigt att du tar till dig det här. Det är också viktigt att du tar till dig råden här.